
Fot. Spółka
Orange Polska dostrzega istotny wzrost możliwości rozwoju w sektorze obronności i cyberbezpieczeństwa, na co wpływają rosnące wydatki w tych obszarach.
– Widzimy wyraźny wzrost potencjału, rosną wydatki na obronność i cyberbezpieczeństwo, co postrzegamy jako ogromną szansę dla nas, ponieważ mamy ugruntowaną pozycję jako solidny i niezawodny partner zarówno dla sektora publicznego, jak i podmiotów prywatnych, które wymagają specjalistycznej wiedzy i doświadczenia. My dysponujemy pełnym zakresem tej wiedzy – powiedziała Climoc podczas wideokonferencji.
Jak zaznaczyła CEO Orange Polska, spółka łączy unikalne kompetencje w zakresie infrastruktury telekomunikacyjnej, rozwiązań telekomunikacyjnych i ICT.
– Na przykład współpracujemy strategicznie z Ministerstwem Obrony. Dostarczamy infrastrukturę krytyczną i usługi ICT na potrzeby bezpieczeństwa narodowego. Jesteśmy największym dostawcą usług telefonii komórkowej dla wojska i rozbudowujemy naszą sieć, aby zapewnić zasięg w obszarach o krytycznym i strategicznym znaczeniu dla obronności. Mogę podać inny przykład, który realizowaliśmy w przeszłości – specjalistyczne rozwiązanie informatyczne dla szpitali wojskowych, mające na celu poprawę jakości opieki zdrowotnej. Postrzegamy to więc holistycznie jako łączność, infrastrukturę, rozwiązania towarzyszące potrzebom cyberbezpieczeństwa w dziedzinie ICT jako całości – wymieniła CEO Orange Polska.
Spółka zamierza również kontynuować dobrą dynamikę komercyjną i wdrażać działania wspierające efektywność kosztową w nadchodzącym roku.
– Po pierwsze, zamierzamy utrzymać dobrą dynamikę komercyjną. Przygotowujemy atrakcyjne oferty dla naszych klientów na nadchodzące dwa szczytowe sezony handlowe – powrót do szkoły i Boże Narodzenie. Koncentrujemy się również na stopniowej poprawie sytuacji w obszarze B2B. W obszarze IT&S widzimy lepsze perspektywy dla projektów w II połowie roku. Poprawa sytuacji jest trudniejsza w obszarze usług telekomunikacyjnych ze względu na trudne warunki rynkowe – powiedziała Climoc.
Jednocześnie spółka rozpoczęła prace nad planami operacyjnymi na 2026 rok.
– W ramach tego przygotowujemy inicjatywy transformacyjne, które będą wspierać naszą efektywność kosztową w kolejnym roku. Połączenie sukcesu handlowego i poprawy wydajności jest właściwą receptą na wzrost wartości dla akcjonariuszy w naszej nowej strategii – zaznaczyła CEO Orange Polska.
Orange Polska jest notowana na GPW od 1998 roku i wchodzi w skład indeksu WIG20. Oferuje usługi telefonii komórkowej, stacjonarnej, internetu, telewizji oraz transmisji głosu przez internet (VoIP).