PARTNER SERWISU
znhpyfwk

Orbis rozszerzy sieć hoteli o dwa nowe obiekty w Bułgarii

Omawiane walory:

Nowe hotele powstaną w Sofii i zaczną działać pod koniec 2017 r. Analitycy widzą w tym chęć umacniania swojej pozycji na rynkach regionu, a także posiadania aktywów w stolicach państw europejskich. 

Orbis szykuje się do otworzenia dwóch nowych hoteli w Bułgarii. Jeden będzie działał pod marką Novotel, a drugi – ibis. Oba będą zlokalizowane w Sofii. Planowane otwarcie to IV kwartał przyszłego roku. Inwestorem jest bułgarski Markan Holding AD i będą zarządzane przez Orbis w ramach umowy o zarządzanie. Novotel Sofia Centrum i ibis Sofia Centrum zostaną otwarte jako hotele typu kombo – w tej samej lokalizacji, ale z oddzielnymi wejściami i recepcjami, w sumie 250 nowych pokoi w centrum Sofii.

– Bułgaria jest bardzo obiecującym rynkiem, o dużym potencjale dla hoteli pod międzynarodowymi markami  i jest ważnym punktem w strategii rozwoju Grupy Orbis. Naszym zamiarem jest dalszy rozwój sieci i umacnianie pozycji lidera w branży hotelowej w krajach regionu. – ocenia Gilles Clavie, prezes Orbisu. 

>> Plany ekspansji geograficznej były jednym z tematów czatu inwestorskiego przedstawicieli Grupy Orbis w StockWatch.pl

Po przejęciu hoteli marek AccorHotels w Europie Wschodniej w 2015 roku, Orbis stał się największą siecią hoteli w regionie – oferuje ponad 100 obiektów, w tym 2 w Bułgarii. Oferuje w sumie 19 tys. pokoi. Jest też wyłącznym licencjodawcą marek AccorHotels w 16 krajach w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech.

– Spółka posiada umowę masterlease z Accorem na prowadzenie działalności w 16 krajach Europy Centralnej. Otwarcie dwóch nowych hoteli jest zgodne ze strategią grupy, a także chęcią umacniania swojej pozycji na rynkach, a także posiadaniu aktywów w stolicach państw europejskich. – zaznacza Mateusz Namysł, analityk Raiffeisen Brokers.

W całym 2015 spółka wypracowała 1,26 mld zł przychodów (+78,4 proc. r/r), w głównej mierze dzięki poprawie frekwencji. W segmencie hoteli ekonomicznych frekwencja wyniosła 72,9 proc. vs. 62,5 proc. rok wcześniej. W segmencie hoteli Up&Midscale (3 gwiazdki i więcej) frekwencja wyniosła 68,4 proc. vs. 61,1 proc. w 2014 r. Spółka poprawiła wskaźnik RevPAR (przychód na dostępny pokój). W 2015 wyniósł 150,80 zł (+10,6 proc. r/r), przy wzroście średniej ceny za pokój do 216,30 zł (+1,5 proc. r/r). EBITDA operacyjna grupy wyniosła 329 mln zł i wzrosła o 14 proc. wobec wyniku proforma z 2014 r.

Dziś akcje Orbisu nieznacznie zyskują na wartości. W ostatnich miesiącach na kursie spółki dominuje trend boczny. Natomiast w skali ostatniego roku notowania zyskały 28 proc.

wykres_orbis

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat