Oxygen to spółka działająca w sektorze gamingowym, notowana na giełdzie NewConnect. Spółka tworzy Grupę Kapitałową Oxygen, do której należą Mousetrap Games sp. z o. o. oraz HyperCat sp. z o. o.
GK Oxygen skupia się na produkcji i działalności wydawniczej na rynku gier (głównie mobilnych, ze szczególnym uwzględnieniem produkcji z gatunków mid-core, casual i hyper-casual). W celu zwiększania jakości oferowanej rozgrywki, spółki GK prowadzą działania mające na celu dostosowanie produktów do aktualnych trendów i preferencji ich użytkowników. Grupa Kapitałowa współpracuje z cenionymi podmiotami z branży gamedev, takimi jak Voodoo, Daedalic Entertainment czy Ketchapp (Ubisoft Entertainment).
– Grupa Kapitałowa Oxygen do tej pory w 100 proc. zrealizowała strategię przewidzianą na lata 2020-2021 w zakresie wydania kolejno 15 i 17 nowych tytułów w tych latach. Dodatkowo rozpoczęliśmy działalność na polach wydawniczych – zarówno pod względem publishingu tytułów od innych podmiotów, jak we współpracy z ważnymi wydawcami w kontekście naszych gier, jak to było np. z tytułem “Jars” – powiedział Edward Mężyk, prezes Oxygen SA.
– Proces dojścia do spektakularnych sukcesów, pomijając współczynnik czystego szczęścia, wymaga czasu i konsekwencji w działaniu. Tą konsekwencje i systematykę pokazujemy co kwartał w naszych raportach. Wierzę, że realizacja naszej strategii jest właściwą ścieżką dotarcia do sukcesu. Ze względu na czasochłonność procesów soft launchu gry i ilości iteracji, jakie gra musi przejść, aby osiągnąć moment skalowania na globalnym rynku, spektakularne sukcesy jeszcze są przed nami – dodał prezes.
Na rok 2022 spółka zakłada wydanie 20 gier. To oznacza, że pod koniec roku GK Oxygen będzie miała w swoim portfolio ponad 50 tytułów.
– W kolejnych latach nie będziemy już stawiać na ilość, lecz na rozwijanie najbardziej obiecujących tytułów z poprzedniego etapu strategii, a posiadając w swojej “bazie” ponad 50 gier, istotnie wzrośnie prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu przez kilka z nich – powiedział Edward Mężyk.
– Oprócz zrealizowania planu zgodnego z założeniami z 2020, należy podkreślić że już rozwijamy 8 tytułów z lat 2020 oraz 2021 oraz udało nam się skutecznie pojawić na rynku NFT, co jest czymś dodatkowym z punktu widzenia zarówno planu jak i wydolności organizacyjnej – dodał.
Spółka podpisała umowę na stworzenie gry CryptoDino opartej o tokeny NFT. Produkcja będzie pierwszym podejściem Oxygen do tematu NFT.
– Potwierdzam, że kontrakt z CryptoDino jest kolejnym poziomem naszego rozwoju. Pokazuje, że jesteśmy docenieni za jakość dostarczanych gier i postawiliśmy twardo stopę w nowym i szybko rosnącym rynku – powiedział Edward Mężyk.
– Zdecydowaliśmy się na taki krok, gdyż z perspektywy rozwoju NFT jako gałęzi rynku, warto być na nim wcześnie i zdobywać niezbędne doświadczenie. Nie znaczy to, że gałąź ta uniknie błędów wieku wczesnego, jednak my zdecydowanie osiągnęliśmy możliwość obserwowania rozwoju NFT od wewnątrz i to daje nam przewagę na przyszłość – dodał.