People Can Fly to branżowy ewenement. W 2021 r. studio potroiło r/r zysk netto wypracowując 61 mln zł. Zysk EBITDA wzrósł z 32 mln zł do 73 mln zł, a przychody ze sprzedaży sięgnęły 180,29 mln zł wobec 103,77 mln zł w 2020 roku. Inwestorzy ciepło przyjęli najnowszy raport. Po publikacji kurs akcji PCF Group wspiął się do poziomów najwyższych od maja 2021 r.
– Jestem bardzo zadowolony z wyników finansowych PCF za 2021 rok i mogę powiedzieć, że był to naprawdę dobry rok dla grupy. Przychody zwiększyły się z prawie 104 mln zł w 2020 roku do ponad 180 mln zł w roku 2021. To wzrost o prawie 74 proc. Jest to efekt rozrastania się zespołu deweloperskiego. Zatrudnienie w PCF Group wzrosło z 281 osób do prawie 500 na koniec 2021 roku – powiedział podczas webinaru w StockWatch.pl Sebastian Wojciechowski, CEO PCF Group SA.
– Znaczący wzrost środków pieniężnych jest rezultatem otrzymania funduszy z IPO, co nastąpiło w I kw. 2021 roku. Pomimo znaczących wydatków inwestycyjnych w 2021 roku (trzy akwizycje i wydatki na projekty w toku) PCF ma bardzo stabilną sytuację finansową – dodał CEO.
PCF Group nadal jest zainteresowane akwizycjami, ale w grę mogą wchodzić raczej połączenia z innymi podmiotami niż ich przejęcia. Jak zaznaczył prezes spółki, dopięcie negocjacji wymaga czasu.
– Jeśli chodzi o transakcje M&A, to interesują nas Europa i Ameryka Północna. Nie mamy w tym momencie jakiegoś skrystalizowanego celu poza studiami deweloperskimi. Natomiast jak pokazały nasze akwizycje zeszłoroczne, jesteśmy nastawieni oportunistycznie na to, co się dzieje na rynku i potencjalne cele, które mogłyby nas z punktu widzenia kompetencji nabywanych przez spółkę pchnąć do przodu. Rozmowy, które obecnie prowadzimy, są raczej związane ze studiami produkcyjnymi – powiedział Sebastian Wojciechowski.
Branża gamedev już od dłuższego czasu jest w odwrocie. W tym roku akcje zdecydowanej większości producentów gier albo wyznaczają kilkuletnie dołki albo notują historyczne minima. Zdaniem Sebastiana Wojciechowskiego:
– Wyceny spółek giełdowych stały się bardzo rozsądne, szczególnie w kontekście rynku prywatnego, na którym te wyceny zaczęły być z kolei bardzo mało atrakcyjne. Myślę, że z tego punktu widzenia w przypadku niektórych spółek to są dość ciekawe, interesujące wyceny. Rynek prywatny i rynek publiczny dość mocno się ujednoliciły – powiedział Sebastian Wojciechowski.
Strategia PCF Group zakłada osiągnięcie przez grupę pozycji jednego z czołowych, niezależnych studiów deweloperskich na świecie, a począwszy od roku 2024 osiągnięcie celu w postaci corocznej premiery gry wyprodukowanej przez grupę w modelu pracy z wydawcą lub w modelu self-publishing.
– Myślę, że to jest bardzo poważny temat wymagający przemyślenia. Na razie stoimy na stanowisku, że praca w modelu z wydawcami oraz self-publishing daje nam lepszy „risk and reward profile” do tego, żeby zarządzać większą grupą. Na razie idziemy w kierunku realizowania gier w obu tych modelach, żebyśmy byli w stanie we właściwy sposób zarządzać ryzykiem – powiedział Sebastian Wojciechowski.
Podczas webinaru nie zabrakło pytań o dywidendę. Polityka spółki w tym zakresie zakłada wypłatę od 10 proc. do 20 proc. zysku. W ubiegłym roku spółka wypłaciła 5,62 mln zł z zysku netto za 2020 rok na dywidendę, czyli 0,19 zł na akcję.
– Zgodnie z tym co wspominaliśmy idąc na giełdę, będziemy wypłacać co roku dywidendę. Ta dywidenda jest planowana między 10-20 proc. zysku netto spółki. W jakiej wysokości będzie, to oczywiście kwestia dyskusji akcjonariuszy na walnym. Myślę, że duże znaczenie będzie miało to, na ile do tego momentu skrystalizują się nasze plany M&A i sposób ich finansowania – powiedział Sebastian Wojciechowski.
People Can Fly jest niezależnym, globalnym producentem gier AAA zatrudniającym ponad 500 pracowników z lokalizacjami w Europie oraz Ameryce Północnej. Studio znane jest z takich tytułów jak Painkiller, Bulletstorm, Gears of War: Judgment, czy Outriders, najnowszej produkcji studia wydanej w 2021 roku. Obecnie PCF Group pracuje nad własnym projektem pod roboczą nazwą „Bifrost” i dwoma kolejnymi projektami w fazie koncepcyjnej.