W tym tygodniu PCF Group opublikowała wyniki za III kwartał i sprawiła niemałą niespodziankę. Rezultaty okazały się dużo lepsze niże przed rokiem i od oczekiwań rynkowych ekspertów. Spółka pochwaliła się, że zarobiła w III kwartale netto 24,69 mln zł wobec 4,56 mln zł przed rokiem, a jej przychody wzrosły do 54,47 mln zł z 26,69 mln zł. W reakcji na wyniki kurs akcji PCF Group podskoczył o 13,7 proc.
– Ciężko powiedzieć, co stoi za tą niespodzianką. Myślę, że dosyć jasno komunikowaliśmy, że rośniemy, że zwiększamy skalę naszej produkcji, że skalujemy całą grupę, że to już nie będzie jedna produkcja. Analitycy tego nie przewidzieli i nie wzięli tego pod uwagę. Mam nadzieję, że teraz po tych wynikach i pokazaniu, że drugi kwartał, który już był zdecydowanie lepszy od pierwszego nie był uśmiechem fortuny, tylko był po prostu realizacją naszej strategii opartej na developmencie i większej liczbie produktów – powiedział Sebastian Wojciechowski, CEO PCF Group SA.
We wcześniejszych miesiącach o PCF było głośno za sprawą akwizycji. Spółka kupiła kanadyjskie studio Game On oraz przejęła zespół deweloperski amerykańskiej firmy Phosphor Games. Prezes PCF Group zaznacza, że to nie koniec ekspansji poprzez akwizycje.
– Liczby przejęć nie da się oczywiście zaplanować. Intensywnie pracujemy nad tym, aby nasze plany zrealizować, a ile tych akwizycji będzie – zobaczymy. Jesteśmy natomiast dalej zdeterminowani do dalszego wzrostu grupy i oczywiście, aby ten wzrost następował, przejęcia są nam jak najbardziej potrzebne – powiedział Sebastian Wojciechowski.
1 kwietnia 2021 światową premierę miała najnowsza gra People Can Fly, Outriders, której wydawcą jest japoński koncern Square Enix. 16 listopada gra otrzymała obszerną i darmową aktualizację New Horizon, która znacząco poprawiła statystyki graczy. Obecnie People Can Fly prowadzi prace nad oficjalnym rozszerzeniem fabularnym, które ukaże się w 2022 roku pod nazwą “Outriders Worldslayer”.
– Jeżeli chodzi o tantiemy, to otrzymaliśmy kolejny royalty statement, z którego wynika, że gra nadal nie osiągnęła progu break even. Spodziewamy się, że ten próg zostanie osiągnięty, czy będzie bliski, w czasie wydania dodatku Worldslayer w przyszłym roku – powiedział Sebastian Wojciechowski.
Równolegle studio People Can Fly pracuje nad trzema nowymi projektami z segmentu Triple-A: Projekt Dagger powstaje we współpracy z jednym z czołowych, globalnych wydawców Take-Two Interactive; projekt Gemini wspólnie z wydawcą z Square Enix. Trzecim projektem jest nieogłoszona gra, którą Grupa zamierza wydać w modelu self-publishing.
– Oprócz tego mamy jeszcze 2 nowe projekty, które są w tym momencie w fazie koncepcyjnej i realizujemy je na razie mniejszym zespołem – powiedział Sebastian Wojciechowski.
PCF Group jest producentem gier wideo specjalizującym się w grach z gatunku shooter, który współpracuje z wiodącymi, międzynarodowymi wydawcami gier. Grupa PCF prowadzi założone w 2002 roku studio produkcyjne People Can Fly, które jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. Spółka zadebiutowała na GPW w 2020 r.