
(Fot. PCF Group)
People Can Fly zostało założone w 2002 roku i zalicza się do grona pionierów rynku gier wideo typu shooter w Europie oraz jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. People Can Fly wyprodukowało m.in. gry: Painkiller (premiera w 2004 roku), Bulletstorm (2011), Gears of War: Judgment (2013) oraz Outriders (2021).
– Mamy unikalną historię, tożsamość oraz kulturę organizacyjną, o czym często wspominam. Działamy w ramach płaskiej struktury zarządzania oraz autonomicznych zespołów kreatywnych i produkcyjnych o prawdziwie międzynarodowym charakterze. Dajemy możliwości rozwoju w ramach bardzo różnorodnych projektów oraz poznania technologii Unreal Engine od podszewki – powiedział podczas czatu w StockWatch.pl Sebastian Wojciechowski, CEO PCF Group SA.
Niedawno spółka pozyskała nowego inwestora. Jest nim Krafton, czyli południowokoreański holding z branży gier. Firma zobowiązała się objąć akcje serii F stanowiące 10 proc. kapitału zakładowego PCF Group po przeprowadzeniu oferty.
– W ramach umowy inwestycyjnej zagwarantowaliśmy sobie pełną niezależność i poufność w pracy z innymi wydawcami. Square Enix nie widzi w tym zagrożenia. Oczywiście nie mam gwarancji, że każdego wydawcę to przekona w przyszłości – dodał prezes PCF Group.
W Grupie pracuje obecnie ponad 600 osób, dwie trzecie w Europie i jedna trzecia w Ameryce Północnej, z czego 400 osób to deweloperzy.
– W Ameryce Północnej przyciągnęliśmy dużą liczbę wysoce wykwalifikowanych twórców gier z międzynarodowym doświadczeniem. Twórcy ci rutynowo dostarczają światowej klasy gry o wysokim poziomie złożoności i zaawansowania technologicznego. Posiadanie ich w zespołach robi ogromną różnicę – powiedział Sebastian Wojciechowski.
W styczniu 2023 roku Grupa zaktualizowała swoją strategię rozwoju – celem jest wzmocnienie działalności wydawniczej Grupy oraz realizacja większości projektów w modelu self-publishing oraz w modelu gra jako usługa (Game as a Service). Spółka zamierza także kontynuować rozbudowę zespołów deweloperskich.
– Zgodnie z założeniami aktualizacji Strategii, gro środków na realizację naszej strategii planujemy pozyskać z emisji nowych akcji (205-295 mln zł). Krafton ma objąć 61,4 proc. emisji po cenie 40,20 zł. Reszta emisji będzie skierowana do inwestorów w ramach oferty prywatnej. Nasz plan realizujemy zgodnie z zapowiedziami (…) Naturalnymi inwestorami, do których kierować będziemy pozostałą część oferty akcji są przede wszystkim inwestorzy finansowi, a więc krajowe i zagraniczne fundusze – powiedział Sebastian Wojciechowski.
People Can Fly pracuje obecnie nad siedmioma projektami znajdującymi się na różnych etapach zaawansowania prac. Jeszcze w 2023 roku wydana zostanie gra o nazwie kodowej Projekt Thunder, przeznaczona na platformy wirtualnej rzeczywistości (VR), realizowana przez spółkę zależną – Incuvo. Kolejny projekt pod nazwą kodową Gemini wszedł już w etap produkcji.
– Projekt Gemini jest już w fazie produkcji więc nie ma mowy o rezygnacji przez wydawcę z tego tytułu po zakończeniu pre-produkcji. Zgodnie z informacją przekazaną w aktualizacji Strategii, premiera Gemini jest przewidziana na 2026 rok. Oznacza to przesunięcie premiery (w prospekcie IPO mówiliśmy o 2024) i jest spowodowane migracją z silnika Unreal Engine 4 na Unreal Engine 5. Umowy wykonawcze są podpisywane na bieżąco i określają zakres prac i wynagrodzenie PCF – powiedział Sebastian Wojciechowski.
PCF Group jest producentem gier wideo specjalizującym się w grach z gatunku shooter. Grupa prowadzi założone w 2002 roku studio produkcyjne People Can Fly, które jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. Spółka zadebiutowała na GPW w 2020 r.