
Pierwsze dane na temat Outriders nie pomogły notowaniom PCF Group
W środę wieczorem Square Enix ogłosiło, że gra Outriders przekroczyła globalnie liczbę 3,5 milionów unikalnych użytkowników w pierwszym miesiącu od premiery, czyli od 1 kwietnia do 1 maja.
– Osiągnęliśmy pułap 3,5 miliona indywidualnych graczy, średni czas gry przekroczył 30 godzin, a gracze wykazali się niezwykłym zaangażowaniem w tryb kooperacyjny. Razem ze wspaniałym zespołem People Can Fly jesteśmy bardzo zadowoleni z tego pierwszego sukcesu. Wprowadzanie na rynek nowego IP w branży gier nie stanowi nigdy łatwego zadania i jesteśmy niezwykle wdzięczni społeczności graczy za wsparcie oraz przesłane nam opinie – wciąż słuchamy ich uważnie i pragniemy zapewnić, że zamierzamy poświęcić się w całości poprawianiu i ulepszaniu doświadczeń płynących z rozgrywki w nadchodzących tygodniach i miesiącach. Nie możemy się także doczekać rozwijania Outriders w przyszłości – powiedział Jon Brooke, wicedyrektor Square Enix External Studios.
Outriders jest najnowszą i największą produkcją w historii People Can Fly – strzelanką z elementami RPG przeznaczoną dla do trzech współpracujących graczy, osadzoną w mrocznych realiach planety, na której garstka ocalałych przedstawicieli ludzkości toczy brutalną wojnę. Produkcja zadebiutowała 1 kwietnia i zebrała dość średnie oceny. Na platformie Steam grę oceniło ponad 30 tys. graczy, z czego 63 proc. recenzji jest pozytywnych, a średnia wskazuje na oceny mieszane. W serwisie Metacritic, w zależności od platformy średnia ocen dziennikarzy waha się w wąskim przedziale 72-74 na 100 punktów. Opinie graczy natomiast to przedział od 4,8/10 dla wersji na PlayStation 4 do 7.1 w przypadku wersji na Xbox Series X.
– Pomimo wliczającego się Game Passa do wyniku 3,5 mln graczy, którzy zagrali w „Outriders”, jest on powyżej oczekiwań rynkowych. Patrząc jednak na obecna notę na Steamie (zaledwie 63,1 proc. pozytywnych ocen) i stosunek pozytywnych ocen do negatywnych w ostatnich dniach (19 maja – 13 pozytywnych/ 24 negatywne), aktualny performance gry nie napawa optymizmem – uważa Krzysztof Tkocz, analityk Domu Maklerskiego BDM.
PCF Group (People Can Fly) to jeden z trzech producentów gier AAA w Polsce. Studio znane jest dzięki takim produkcjom jak Painkiller, Bulletstorm czy najnowszej Outriders. PCF, we współpracy z globalnymi wydawcami, pracuje obecnie nad dwoma nowymi tytułami – projekt Dagger rozwija z Take-Two Interactive oraz projekt Gemini ze Square Enix. People Can Fly działa w 7 biurach na 2 kontynentach: w Warszawie, Nowym Jorku, Rzeszowie, Newcastle, Łodzi, Montrealu oraz Chicago. W grudniu 2020 spółka z sukcesem zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Akcje w IPO sprzedawano po 46 zł w transzy detalicznej. W czwartek kurs akcji studia spadał o 1,79 proc. 57,55 zł i jest o włos od nowych minimów notowań.