PKN Orlen sponsorem tytularnym zespołu Formuły 1

Omawiane walory:

PKN Orlen został tytularnym sponsorem zespołu Alfa Romeo Racing w sezonie 2020 Formuły 1. W ramach współpracy Robert Kubica dołączy do zespołu, a logotyp Orlen będzie głównym elementem malowania bolidu i kombinezonów. Nazwa koncernu będzie również używana w oficjalnej komunikacji zespołu Alfa Romeo Racing Orlen.

fot. fb/Alfa Romeo Racing

– Sama wartość ekspozycji naszego logotypu po 16 wyścigach przekroczyła 110 mln zł, znacząco zwiększyliśmy również zyski sieci detalicznej. Budowa globalnej rozpoznawalności marki pozwoliła nam też na rozpoczęcie procesu co-brandingu, w ramach którego docelowo wszystkie europejskie stacje naszej sieci mają działać pod jednym szyldem. Dziś robimy kolejny ważny krok na tej drodze wiążąc się z zespołem o olbrzymiej tradycji i historii. Naszym ambasadorem pozostaje Robert Kubica, niezmiennie lubiany, jeden z najszybszych kierowców świata – mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.

W ramach pakietu sponsorskiego, w stosunku do ubiegłego sezonu, znacząco zwiększy się ekspozycja marki Orlen. Logotyp koncernu znajdzie się w oficjalnej nazwie zespołu, a cała komunikacja będzie prowadzona z wykorzystaniem nazwy Alfa Romeo Racing Orlen. Logotyp z orłem pojawi się na bolidach zespołu, m.in. na tylnym i przednim skrzydle, obręczy halo, lusterkach oraz na sekcjach bocznych. Widoczny będzie także na klatce piersiowej i plecach kombinezonów oraz w trzech miejscach na kaskach wszystkich kierowców. Dodatkowo logotyp koncernu znajdzie się na odzieży mechaników i personelu zespołu oraz na transporterach, wnętrzu garażu i motorhome. Umowa z Alfa Romeo Racing przewiduje ponadto, znacznie większe niż do tej pory, zaangażowanie kierowców i członków zespołu w działania eventowe PKN Orlen, w tym w szczególności wsparcie organizowanej przez koncern największej imprezy motoryzacyjnej w Polsce, VERVA Street Racing.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Z przeprowadzonych przez spółkę analiz efektywności wynika, że udział Roberta Kubicy w tegorocznych wyścigach Formuły 1 przyczynił się w Polsce do wzrostu oglądalności tej dyscypliny o ponad 630 proc. Globalny ekwiwalent z ekspozycji marki Orlen podczas transmisji telewizyjnych po 16 wyścigach sezonu 2019 przekroczył 110 mln zł. Według badań ARC Rynek i Opinia w ciągu całego sezonu znacząco wzrosła też znajomość marki Orlen jako sponsora Roberta Kubicy. W tych samych badaniach co piąty polski kierowca zadeklarował, że ze względu na wsparcie przez koncern Roberta Kubicy częściej korzysta z oferty stacji Orlen. Potwierdzeniem tego był istotny wzrost sprzedaży w detalu. Zysk operacyjny w tym segmencie po III kwartałach 2019 r. wzrósł o prawie 600 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. O 4 proc. wzrosła sprzedaż paliw w całej Grupie, wyraźnie zwiększyła się też sprzedaż oferty pozapaliwowej, czyli np. produktów gastronomicznych.

W zeszłym roku Orlen był sponsorem zespołu Rokit Williams Racing. Robert Kubica był kierowcą wyścigowym Williamsa i tylko raz udało mu się zakończyć wyścig na punktowanej pozycji. Według nieoficjalnych informacji umowa sponsorska z Williamsem opiewała na ok. 40 mln zł.

Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 109,7 mld zł w 2018 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT PKNOrlen, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ
  • DataWalk wdroży w Orlenie platformę wspierającą przeciwdziałanie nadużyciom

    DataWalk podpisał z Orlenem umowę, której celem jest sprzedaż i wdrożenie licencji wieczystej oraz pełne produkcyjne wykorzystanie platformy DataWalk w zakresie związanym z przeciwdziałaniem nadużyciom. Kurs akcji rośnie dziś o ponad 11 proc.

  • Orlen rusza z ekspansją na kraje bałtyckie

    Pod koniec stycznia br. Orlen Lietuva uruchomił w Poniewieżu pierwszą nową stację paliw Orlen na Litwie od 12 lat, dzięki czemu litewska sieć koncernu wzrosła do 26 placówek. Docelowo, w ciągu kilku lat, koncern chciałby posiadać w tym kraju sieć liczącą 70-80 obiektów. Pod kątem możliwości akwizycyjnych spółka obserwuje rynki Łotwy i Estonii.

  • Sesja pod znakiem Ostrołęki i odczytów makro, w grze Kruk, Enea i Energa Zawieszenie finansowania Ostrołęki (prawie) wszystkich ucieszyło, stając się tematem dnia na warszawskiej giełdzie. W drugiej jego połowie jednak pierwszoplanową rolę mogę odegrać już dane z USA. To one najprawdopodobniej zdecydują o tym, w jakich nastrojach inwestorzy będą żegnać tydzień.
  • Akcje Enei, Energi i Orlenu drożeją po zawieszeniu kontrowersyjnej inwestycji w Ostrołęce

    Państwowe koncerny energetyczne zawiesiły finansowanie nowego bloku w elektrowni w Ostrołęce, a inwestorzy odetchnęli z ulgą. W piątek rano akcje Enei i Energi drożeją o kilka procent. Traci z kolei Torpol, który obok GE Power i Alstom Power Systems jest jednym z wykonawców inwestycji.

  • Polityka miesza na giełdzie, Energa w górę, Orlen w dół

    Dziś Energa drożeje o 3,9 proc. po sugestii ministra Sasina, że PKN Orlen może podnieść cenę w wezwaniu na nią. Sam Orlen tanieje. Spada też kurs Lotosu, któremu ciążą gorsze od prognoz wyniki za IV kwartał 2019 roku.


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR