Plantwear miał 64 tys. zł straty netto w II kwartale 2020 r.

Plantwear odnotował 64 tys. zł jednostkowej straty netto w II kw. 2020 r. wobec 116 tys. zł zysku rok wcześniej. Kurs akcji producenta drewnianych zegarków i biżuterii spada w środę rano o 9,45 proc., a za jedna akcję zapłacimy 11,50 zł.

Wiktor Pyrzyk, prezes zarządu Plantwear.

Strata operacyjna wyniosła 47 tys. zł wobec 185 tys. zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2,18 mln zł w II kw. 2020 r. wobec 1,97 mln zł rok wcześniej.

– Wpływ na wyniki spółki w tym okresie miały niepewne nastroje konsumentów w początkowej fazie pandemii, a także nakłady inwestycyjne związane ze zwiększaniem skali biznesu. W minionym kwartale spółka poniosła koszty związane z uruchomieniem platformy sprzedażowej Giftbay.pl, oferującej spersonalizowane prezenty oraz gadżety. Serwis spotkał się z dużym zainteresowaniem klientów – już w drugim miesiącu działalności, nowa marka wypracowała ponad 30 000 zł przychodu. Wpływ na wyniki finansowe w omawianym okresie miał też zakup materiałów i półproduktów dla nowej linii biżuterii wykonanej z metali szlachetnych, a także doposażenie nowej nieruchomości – czytamy w komunikacie.

– Jako specjaliści w dziedzinie sprzedaży internetowej przewidujemy, że ogólnoświatowy wzrost popularności kanałów e-commerce nie jest jedynie chwilowym trendem, ale fundamentalną zmianą nawyków zakupowych społeczeństwa. Sytuacja rynkowa nam sprzyja, a poczynione w ostatnim czasie inwestycje to ważny krok w kierunku znaczącego rozwoju naszej firmy – powiedział prezes Wiktor Pyrzyk.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Planowane działania w obrębie marki Plantwear to przede wszystkim systematyczne poszerzanie asortymentu i trafianie do nowych grup odbiorców. W opinii Pyrzyka, w ciągu najbliższych 2-3 lat ta gałąź działalności ma potencjał do wzrostu skali o 100 proc. Kolejnym ważnym elementem mającym wpływ na rozwój biznesu jest dalsze rozwijanie marek uzupełniających – Plantwear Home oraz Plantwear Kids.

– Marki Plantwear Home i Plantwear Kids to koncepcje, które rozwijamy już od jakiegoś czasu, jednak do tej pory ograniczeniem był nasz zakład produkcyjny, który okazał się zbyt mały, aby w pełni wykorzystać potencjał tych projektów. Zwiększenie ich skali będzie możliwe wraz z przeprowadzką do nowej siedziby – dodała wiceprezes Ewelina Bury.

Plantwear przewiduje dalsze wzrosty sprzedaży na platformie Giftbay.pl, a docelowo w ciągu najbliższych dwóch lat zbliżenie się do obecnego poziomu sprzedaży produktów Plantwear. Platforma Giftbay będzie również funkcjonowała na rynkach zagranicznych. Obecnie trwają prace związane z jej tłumaczeniem na języki angielski i rumuński, które planowo mają zakończyć się we wrześniu 2020 r. W strategii rozwoju zarząd przewiduje również premierę kolejnego serwisu e-commerce, który nie jest ściśle powiązany z działalnością Plantwear. Prace powinny się zakończyć przed końcem 2020 roku.

W I poł. 2020 r. spółka miała 0,25 mln zł jednostkowej straty netto w porównaniu z 0,17 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 4,52 mln zł w porównaniu z 3,27 mln zł rok wcześniej.

Plantwear działa na rynku lifestyle’owych akcesoriów drewnianych, jest producentem wysokiej jakości, unikatowych drewnianych zegarków, biżuterii i akcesoriów. Na początku 2020 r. Plantwear zadebiutował na rynku NewConnect.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ (aktualności, giełda, akcje)

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR