
Krzysztof Kostowski, prezes zarządu PlayWay (Fot. spółka)
Zysk operacyjny wyniósł 23,3 mln zł wobec 18,75 mln zł zysku w roku poprzednim.
Z kolei skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 32,98 mln zł w II kw. 2019 r. w porównaniu do 26,26 mln zł rok wcześniej.
– W pierwszym półroczu 2019 roku grupa prowadziła intensywne działania marketingowe na rzecz gier PC: Car Mechanic Simulator 2018 oraz Thief Simulator, czego efektem był utrzymanie, przez ten okres, wysokiej sprzedaży obu tytułów. Udane premiery odnotowały: Cooking Simulator, Uboat i Garden Flipper. Pierwsze półrocze to również kontynuacja badań potencjału nowych produkcji, oraz wspieranie budowania Steam Wishlist wielu nadchodzących gier z grupy. Zespoły z grupy skupiały się na tworzeniu gier, które mogłyby być wydane w bieżącym roku, a do najważniejszych produkcji zaliczyć trzeba: Bum Simulator, Car Mechanic 19 Mobile, Junkyard Simulator, The Beast Inside, Deadliest Catch oraz Mr. Prepper – czytamy w raporcie.
W I połowie 2019 r. spółka miała 28,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 30,35 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 55,44 mln zł w porównaniu z 38,2 mln zł w roku poprzednim.
Natomiast w ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2019 r. wyniósł 31,62 mln zł wobec 8,02 mln zł zysku rok wcześniej.
PlayWay, który w 2016 roku zadebiutował na rynku głównym GPW, to inkubator zespołów deweloperskich, które tworzą gry komputerowe i mobilne w oparciu o pomysły własne oraz pomysły opracowane w centrali spółki.