
Fot. Oponeo.pl
Pierwszy raz od marca tego roku, czyli okresu lockdownu, miesięczny wynik Oponeo.pl okazał się słabszy niż przed rokiem. Spadek w październiku w ujęciu rocznym wyniósł 12 proc. Narastająco przychody za okres styczeń-październik sięgneły poziomu 710 mln zł. To wynik o 7 proc. lepszy niż przed rokiem, choć jeszcze we wrześniu dynamika była dwucyfrowa i wynosiła 13 proc.
Jak tłumaczy spółka, wyhamowanie sprzedaży to efekt dwóch czynników: ciepłej pogody i zawirowań gospodarczych wywołanych przez wirus SARS-COV-2. Oponeo.pl spodziewa się, że prawdziwy sezon wymiany opon na zimowe rozpocznie się w listopadzie.
– Na wielkość przychodów uzyskanych w październiku 2020 roku wpłynął spadek zamówień wynikający z niesprzyjających branży warunków pogodowych; w październiku br. odnotowano znacząco wyższe temperatury w porównaniu z analogicznym miesiącem 2019 roku, co skutkować może przesunięciem sezonu wymiany opon. Ponadto na liczbę zamówień wpłynęło ponowne wprowadzenie obostrzeń gospodarczo-społecznych na skutek dynamicznego wzrostu zachorowań wywołanych wirusem SARS-COV-2, a także spadki sprzedaży nowych samochodów osobowych – tłumaczy spółka.

Przychody Oponeo.pl w ujęciu miesięcznym. Źródło: Opracowanie własne.
Grupa Oponeo.pl jest liderem internetowej sprzedaży opon w Polsce, działającym w kilkunastu krajach Europy. W czwartek na zamknięciu sesji kurs akcji spółki spadł o 4,35 proc. do 30,80 zł. Obecna kapitalizacja Oponeo.pl wynosi blisko 430 mln zł.