Inwestowanie w małe i średnie firmy nie jest sztuką niedostępną i tajemną. Polscy przedsiębiorcy powinni aktywniej poszukiwać finansowania kapitałowego, a także dostrzec wreszcie i w sobie potencjalnych inwestorów.
Wspieranie inwestowania w małe i średnie przedsiębiorstwa polega między innymi na przekonaniu tychże przedsiębiorców o ich własnej sile. Firmy z sektora MSP to 99,6 proc. wszystkich przedsiębiorstw w Polsce – przy czym wśród ogółu przedsiębiorstw aż 96 proc. to mikrofirmy. Bardzo wiele z tych przedsiębiorstw doskonale radzi sobie na rynku lokalnym, krajowym czy nawet europejskim. Krajowej Izbie Gospodarczej – największej instytucji samorządu gospodarczego w Polsce – zależy na tym, aby odnoszący sukcesy przedsiębiorcy dostrzegli w inwestowaniu możliwości dalszego rozwoju.
Przedsiębiorca, pozyskując finansowanie kapitałowe (dzięki Aniołom Biznesu, funduszom Venture Capital czy Private Equity) odnosi korzyści nie tylko finansowe, ale także merytoryczne (dopływ nowej wiedzy, weryfikacja modelu zarządzania spółką) i wizerunkowe (wzrost wiarygodności przedsiębiorstwa, nowe kontakty biznesowe). Krajowa Izba Gospodarcza, realizując w całej Polsce konferencje i szkolenia, stara się przekonać przedsiębiorców o zaletach takiego sposobu finansowania biznesu i jednocześnie przygotować ich na problemy, których nie zawsze można uniknąć. Dla tych, którzy zdecydują się podjąć wyzwanie i wejść w świat inwestowania, stworzony został Portal Inwestorów inwestorzy.biz.
Korzystając z Portalu Inwestorów inwestorzy.biz, przedsiębiorcy mogą aktywnie poszukiwać inwestora, zamieszczając propozycje biznesowe i znajdując interesujące ich ogłoszenia inwestycyjne. Mogą także nawiązywać kontakty w ramach grup biznesowych, inicjować współpracę i poszukiwać przedsięwzięć, w które warto zainwestować.