Zarząd 11 bit studios zdecydował o przesunięciu premiery gry Frostpunk z końcówki bieżącego roku na I kwartał 2018 roku. Dokładna data premiery zostanie ujawniona na przełomie 2017 i 2018 roku. Nowy termin oznacza, że spółka nie załapie się na przedświąteczną gorączkę zakupów, a same koszty powstania gry będą wyższe.
– Decyzja podyktowana jest chęcią przeprowadzenia równoczesnej premiery gry na siedmiu rynkach i odpowiednio w siedmiu wersjach językowych (polski, angielski, niemiecki, francuski, rosyjski, chiński oraz hiszpański). Ponadto Frostpunk na kluczowych rynkach obecny będzie zarówno w wersji cyfrowej, jak i bogatym wydaniu pudełkowym. Szersza obecność w dniu premiery zwiększa, zdaniem zarządu spółki, potencjał komercyjny i sprzedażowy gry. – czytamy w komunikacie.
To już kolejna zmiana terminu premiery sztandarowego projektu 11 bit studios. Pierwotnie gra miała ukazać się w II połowie 2016 roku. Poprzednim razem – w lutym 2017 r. – warszawskie studio przekładając premierę tłumaczyło, że potrzebuje więcej czasu na dopracowanie gry, zarówno od strony artystycznej, jak i technologicznej.
Najnowsza produkcja warszawskiego studia to city-builder, czyli gra polegająca na rozbudowie miasta i zarządzaniu nim. Frostpunk przenosi nas do czasów epoki lodowcowej w XIX wieku, gdzie grupka ocalałych ludzi walczy o przetrwanie wokół generatorów ciepła. Podczas rozgrywki graczy czeka masa trudnych moralnie decyzji. Twórcy zapewniają, że najnowsza produkcja będzie jeszcze większym hitem niż wydany w 2014 r. This War of Mine. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom 11 bit studios
Frostpunk to kolejny po This War of Mine duży projekt 11 bit studios. Warszawski deweloper prezentował grę na czerwcowych targach E3 oraz sierpniowym gamescomie, gdzie pojawiła się wersja demo. W obu wypadkach tytuł spotkał się z bardzo pozytywnym przyjęciem.