Informacja prasowa, 26 sierpnia 2016 r.
Na bardzo dobre wyniki Grupy składają się zarówno mocne wzrosty w segmencie wyrobów jubilerskich, jak i w handlu i obróbce surowców metali szlachetnych. W I półroczu Grupa zanotowała wzrost sprzedaży wyrobów jubilerskich o 81,9% oraz wzrost zysku brutto ze sprzedaży o 118,9%. W samym II kwartale BRIJU osiągnęło 10,2 mln zł przychodów ze sprzedaży wyrobów jubilerskich, co jest wynikiem porównywalnym do sprzedaży osiągniętej w najlepszym dla branży okresie czwartego kwartału w ubiegłym roku.
– Dynamiczny wzrost przychodów i marży brutto w segmencie wyrobów jubilerskich to efekt szybkiego rozwoju własnej sieci sprzedaży oraz umocnienia się marki BRIJU. W I półroczu br. otworzyliśmy 5 nowych lokalizacji, a najwięcej nowych otwarć planujemy na IV kwartał. Dzięki rozwojowi sieci oraz działaniom optymalizacyjnym segment ten jest już rentowny na poziomie operacyjnym. – mówi Przemysław Piotrowski, Prezes Zarządu BRIJU.
BRIJU konsekwentnie poprawia wyniki również w segmencie surowcowym. W I półroczu spółka osiągnęła 333,4 mln zł przychodów, co przełożyło się na 17,2 mln zł zysku brutto ze sprzedaży i oznacza wzrost odpowiednio o 30,5% r/r i 9,8% r/r. Grupa w tym segmencie wypracowała 14,5 mln zł zysku operacyjnego. Marża brutto wyniosła 5,2% wobec 6,1% przed rokiem, co jest związane z różnym udziałem w przychodach poszczególnych metali. Marża operacyjna jest stabilna i wyniosła 4,3% wobec 4,2% w ubiegłym roku.
– Rosnące obroty na handlu złotem pomogły nam osiągnąć wyższe przychody w segmencie surowców. Handel i obróbka złota generują niższą marżę handlową niż srebro, jednak równocześnie nasze koszty związane z przetwarzaniem i dostawami surowca są niższe, dzięki czemu rentowność operacyjna w tym segmencie jest stabilna. – tłumaczy Przemysław Piotrowski.
Model współpracy z dostawcami i odbiorcami metali szlachetnych, który eliminuje ryzyko zmiany cen metali i kursów walutowych pozwala traktować segment surowców jako stabilne zaplecze finansowe dla rozwoju sieci własnych salonów jubilerskich. Efektywność działalności w tym segmencie i stabilne przepływy pieniężne z niego wynikające pozwalają na koncentracje planów rozwojowych na bardziej rentownej działalności – sprzedaży detalicznej wyrobów jubilerskich.
– Do końca roku planujemy jeszcze otwarcie przynajmniej 7 sklepów BRIJU. Jednocześnie poszerzamy ofertę biżuterii klasycznej i modowej, dzięki czemu będziemy mogli lepiej odpowiadać na potrzeby naszych Klientów. W IV kwartale planujemy intensyfikację działań marketingowych, aby efektywnie wykorzystać okres przedświątecznych zakupów. – dodaje Przemysław Piotrowski.
Na koniec I półrocza własna sieć sprzedaży BRIJU liczyła 35 salonów, wobec 18 salonów na koniec I półrocza 2015 r. i 30 na koniec 2015 r. W II połowie br. zostaną otwarte nowe sklepy m.in. w Mielcu, Sieradzu, Tomaszowie Mazowieckim i Szczecinie.