
Legimi od ponad 2 lat rozwija w Polsce usługę czytnik za 1 zł i z analogicznym projektem wchodzi na rynki zagraniczne (Niemcy, Chiny). Środki pozyskane z emisji mają finansować m.in. ekspansję na tychże rynkach i rozwój projektów czytnik za 1 EUR/1 CNY.
Do 21 września trwają zapisy na obligacje Legimi. Z aktualnej emisji spółka planuje uzyskać 3 mln zł na rozwój projektu e-czytnik na rynku niemieckim i chińskim oraz finansowanie i refinansowanie kapitału obrotowego. W puli jest 3 tys. dwuletnich obligacji o stałym oprocentowaniu 9 proc. Kupon wypłacany będzie kwartalnie. Próg emisji określono na poziomie 1 mln zł.
– Spółka od dwóch lat przygotowuje się do wejścia na rynek chiński, a relacje handlowe budowane są od 2010 roku. W wyniku tych działań spółka pozyskała strategicznego partnera, który zagwarantował zaangażowanie kapitałowe na wprowadzenie 50 tys. sztuk e-czytników na rynek chiński, co pozwoli spółce skoncentrować się na produkcie softwareowym i jego przewagach konkurencyjnych. Ponadto posługujemy się zespołem chińskim działającym na miejscu w Pekinie, więc na bieżąco monitorujemy konkurencję i ryzyka, o czym zapomina wiele firm zaczynających w Chinach z Polski. Mówiłem m.in. o tym podczas The First China-CEE Development Forum w miniony piątek w Warszawie. Mamy też zawarte umowy z największym wydawcą na rynku (PPMG) i wieloma innymi. Jesteśmy więc zaawansowani w business developmencie tego rynku. – powiedział Mikołaj Małaczyński w rozmowie na żywo z użytkownikami StockWatch.pl.
Jest to już druga emisja Legimi w ofercie publicznej. Blisko 2 lata temu analogiczny projekt, zakończony uzyskaniem ponad 1 mln zł, umożliwił znaczne przyspieszenie rozwoju nowatorskiej wówczas oferty czytnik za 1 zł z abonamentem na ebooki bez limitu.
– W obecnej sytuacji spółki jest to najlepszy instrument umożliwiający dalszy skokowy rozwój. (…) W strategii pozyskiwania kapitału przez spółkę jest wejście na GPW. Obecnie trwa proces przekształcania w spółkę akcyjną. Ponadto spółka pozyskała dofinansowanie kosztów wejścia na GPW od PARP w ramach programu 4stock. Formalnie nie została jeszcze podjęta stosowna uchwała zarządu, ale wszystkie nasze działania inwestycyjne i dalsze plany rozwoju koncentrują się na doprowadzeniu do IPO w jak najszybszym terminie. – dodał prezes Legimi.
Papiery posiadają zabezpieczenie ustanowione jako zastaw rejestrowy na projekcie e-czytnik (wpływy z abonamentów, gotówka oraz zapasy czytników) do 150 proc. wartości wyemitowanych obligacji dodatkowo oświadczenie o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 kpc.
– Wpis w Rejestrze Zastawów będzie na tym samym przedmiocie zabezpieczenia co wcześniejsze serie obligacji serii B C i D, którym przysługuje pierwszeństwo zaspokojenia w przypadku nie wypełnienia świadczeń z nich wynikających. – zaznaczył Mikołaj Małaczyński.
Prezes Legimi przypomniał, że obecnie w Niemczech działa platforma www.legimi.de. Spółka zawarła już umowy z wydawcami i dystrybutorami oraz porozumienia na dystrybucję i obsługę sprzętu. Jesienią tego roku ma ruszyć akcja promocyjna oferty.
– Rynek polski w ciągu ostatnich dwóch lat rozwijał się z blisko 100-proc. dynamiką wzrostu, co widać w upublicznionych przez spółkę danych. Właśnie takie tempo wzrostu skłoniło nas do ekspansji. Nawet relatywnie niewielki udział w wybranych dwóch rynkach, niemieckim i chińskim, pozwolą spółce stać się globalnym graczem, co traktujemy jako kluczowy kamień milowy w dalszym rozwoju. Dodam, że są to drugi i trzeci co do wielkości największe rynki książki na świecie. – powiedział Mikołaj Małaczyński w rozmowie na żywo z użytkownikami StockWatch.pl.
Legimi od 2012 roku specjalizuje się w udostępnianiu ebooków i audiobooków w modelu abonamentowym, a od ponad 2 lat z sukcesem rozwija w Polsce usługę czytnik za 1 zł i z analogicznym projektem wchodzi na rynki zagraniczne (Niemcy, Chiny). Środki pozyskane z emisji mają finansować m.in. ekspansję na tychże rynkach i rozwój projektów czytnik za 1 EUR/1 CNY.
W Polsce firma współpracuje z ponad 300 wydawcami, oferując swoim abonentom ponad 20 000 tytułów. z płatnej usługi korzysta obecnie ponad 25 tys. subskrybentów, a z aplikacji mobilnych Legimi ok. 200 000 użytkowników miesięcznie. Wśród kluczowych partnerów Legimi znajdują się m.in. Samsung, Play, T-Mobile i Plus.