jjciyyje
Advertisement
PARTNER SERWISU
dcpegazf

PunkPirates: Realizujemy zupełnie nową strategię i budujemy wartość spółki w nowym modelu biznesowym

Omawiane walory:

Gościem poniedziałkowego czatu inwestorskiego w StockWatch.pl był Leszek Krajewski, członek zarządu ds. rozwoju PunkPirates. Tematem spotkania była strategia produkcji gier VR oraz plany wydawnicze na najbliższą przyszłość.

PunkPirates to producent gier VR notowany na rynku głównym GPW. Spółka powstała z połączenia z funkcjonującym od lat na warszawskim rynku funduszem venture capital – IQ Partners. O zmianie modelu biznesowego i nazwy firmy informowały na początku br. Za rozwój gamingowego biznesu PunkPirates odpowiada Leszek Krajewski, który w branży działa od dekady, a od 5 lat zajmuje się grami VR.

– W 2011 byłem współzałożycielem agencji marketingowej dla branży gier komputerowych (EvilPort). Byłem w niej odpowiedzialny za prowadzenie kampanii marketingowych dla globalnych wydawców takich jak np.: Ubisoft, Wargaming, BigPoint – dodał Leszek Krajewski, członek zarządu ds. rozwoju PunkPirates.

Zmiana modelu biznesowego to bardzo świeży temat. Najnowsze (półroczne) sprawozdanie finansowe nie uwzględnia jeszcze wyników z działalności gamingowej. Jak zaznaczył Krajewski, obecnie spółka pracuje nad uproszczeniem struktury kapitałowej, żeby była bardziej dopasowana do obecnego modelu biznesowego oraz bardziej czytelna dla inwestorów.

Od tego roku realizujemy zupełnie nową strategię i konsekwentnie budujemy wartość spółki w nowym modelu biznesowym. Spodziewamy się poprawy wyników w najbliższej przyszłości – powiedział w rozmowie na żywo Leszek Krajewski, członek zarządu ds. rozwoju PunkPirates.

Dotychczas studio wydało trzy gry z serii Escape Room VR, które sprzedały się w liczbie ponad 90 tys. egzemplarzy. Kolejne tytuły są już w drodze. Według opublikowanej dziś strategii i planu wydawniczego na najbliższy rok, PunkPirates szykuje 4 premiery. Najbliższa gra – DANGER! COVID-19 – ukaże się już pod koniec września. Gracz wcieli się w niej w rolę naukowca, który jako pierwszy odkrywa zagrożenie wycieku groźnego wirusa poza mury laboratorium i musi jak najszybciej powstrzymać narastające niebezpieczeństwo pandemii. Gra wykorzystuje zasoby powstałe przy produkcji gier z cyklu Escape Room VR i zostanie jednocześnie wydana na Steam, Oculus Store oraz Viveport.

– Gra jest obecnie na etapie ukończenia produkcji. Na daną chwilę nie przewidujemy opóźnienia, czyli premiera do końca września jest aktualna. (…) Decydując się na ten projekt, oprócz aktualności tematyki gry, braliśmy pod uwagę możliwość wykorzystania dotychczasowych zasobów oraz szybki czas produkcji. Zrealizowaliśmy tę grę przy niskim ryzyku finansowym – dodał Krajewski.

Strategia rozwoju PunkPirates zakłada efektywność kosztową oraz krótki cykl produkcji gier. Mówiąc konkretniej, PunkPirates zamierza produkować gry, których koszt nie przekroczy 500 tys. zł, a czas powstania – 12 miesięcy. Na czacie inwestorskim padły także pytania o finansowanie developmentu przyszłych gier.

Mamy zabezpieczone środki na produkcję gier z naszego pipeline’u. Środki pochodzą ze sprzedaży naszych dotychczasowych produkcji, jak również z dezinwestycji portfela IQ Partners, m.in. Antyweb oraz Prowly – powiedział Krajewski.

Spółka nie planuje również w najbliższym czasie emisji akcji. Inwestorzy zwrócili uwagę na 2,3 mln zł po stronie zobowiązań finansowych spółki i pytali o sposób spłaty.

– Te zobowiązania są na poziomie jednostkowym, są to wyłącznie zobowiązania wewnątrz grupy PunkPirates i nie występują na poziomie skonsolidowanym – uspokaja Leszek Krajewski.

>> Zapis całego spotkania z Leszkiem Krajewskim, członkiem zarządu ds. rozwoju PunkPirates znajdziesz tutaj

PunkPirates to obecnie jedyna spółka notowana na rynku głównym GPW, która daje ekspozycję na produkcję i wydawanie gier VR. Dotychczasowe tytuły PunkPirates to Escape Room VR, Escape Room VR: Inner Voices oraz Escape Room VR: Stories. W poniedziałek po południu kurs akcji PunkPirates spada o 2,5 proc. do 0,79 zł. Kapitalizacja całej spółki wynosi obecnie 17,2 mln zł.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • PunkPirates zmienia nazwę i branżę

    Spółka będąca do niedawna producentem gier zmienia nazwę i szykuje się do rozpoczęcia działalności jako wytwórca prądu pochodzącego z odnawialnych źródeł energii (OZE). Jak deklaruje, w I i II kw. br. zawarte zostaną pierwsze umowy z podmiotami sprzedającymi projekty fotowoltaiczne, generalnymi wykonawcami farm fotowoltaicznych i inwestorami współfinansującymi realizację projektów.

  • PunkPirates wejdzie do sektora Energy Tech, rozważa sprzedaż aktywów zw. z gamingiem

    W wyniku przeglądu opcji strategicznych PUNKPIRATes postanowił zaproponować akcjonariuszom zmianę przedmiotu działalności na sektor Energy Tech, tj. na działalność związaną m.in. z wytwarzaniem energii ze zrównoważonych i odnawialnych źródeł, podała spółka. W związku z tym PUNKPIRATes planuje zmianę nazwy oraz rozważa sprzedaż wszystkich posiadanych gier oraz gier w budowie, jak również akcji w posiadanych spółkach Raion Games oraz Games 4Experience.

  • PunkPirates wyda grę Beast: The Descent w III kwartale 2022 roku

    Notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych spółka zajmująca się tworzeniem gier VR zawarła umowę wydawniczą z Games 4Experience na wydanie gry Beast: The Descent na platformy  Steam, Oculus Store oraz Oculus Quest Store. Przewidywana data wydania gry to III kwartał 2022 roku. Budżet produkcji opiewa na 1,5 mln zł.

  • PunkPirates SA aktualizuje plan wydawniczy i prowadzi rozmowy z partnerami wydawniczymi

    Notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych spółka zajmująca się tworzeniem gier VR chce w kolejnym roku wydać dwa tytuły – POW POW: Dye it up! w pierwszej połowie 2022 roku i Death Manager. Spółka prowadzi rozmowy z potencjalnymi partnerami wydawniczymi pierwszego tytułu. Kampania marketingowa POW POW rozpoczęła się w październiku br.

  • PunkPirates SA stawia na produkcje VR o budżecie ok. 1 mln zł i przedstawia wyniki

    Ponad 0,55 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wypracowała w pierwszym półroczu br. spółka PUNKPIRATes. W raportowanym okresie firma odnotowała prawie 0,14 mln zł zysku netto.  PUNKPIRATes konsekwentnie rozwijała strukturę i zakres kompetencji. Wynikiem podjętych w ostatnich miesiącach działań jest m.in. powstanie firmy Games 4Experience, rozpoczęcie etapu produkcji gry Community Paintball VR, a także dołączenie do Blockchain Game Alliance. W najbliższym kwartale PUNKPIRATes chce poszerzać zakres działalności poprzez rozwój RAION Games.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat