Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli nad Wisłą, oferująca 11,5 tys. pokoi w 62 obiektach zlokalizowanych w 30 miastach w Polsce i czterech w Krajach Bałtyckich. Spółka rozwija sieć poprzez umowy franczyzy i o zarządzanie. Strategicznym inwestorem Orbisu jest Accor, operator hotelowy działający w 92 krajach, w których dysponuje 3,6 tys. hoteli z 460 tys. pokoi.
Gośćmi poniedziałkowego spotkania on-line z użytkownikami StockWatch.pl byli przedstawiciele zarządu: Ireneusz Węgłowski, wiceprezes spółki oraz Marcin Szewczykowski, dyrektor finansowy. Podczas dyskusji poruszono kwestię bieżącej sytuacji i planów na kolejne okresy, wyników za I kwartał 2014 roku oraz trendów rynkowych w branży hotelarskiej.
Rozbudowana i zróżnicowana sieć placówek oraz rozpoznawalne na świecie marki pozwalają spółce na dostosowanie oferty do każdego klienta.
– Największą przewagą konkurencyjną Grupy Orbis jest posiadanie hoteli we wszystkich segmentach rynku od ekonomicznych po luksusowe. Dodatkowo są one zlokalizowane w 30 miastach Polski. Pozwala to przygotować kompleksową ofertę dla każdego klienta zarówno indywidualnego oraz współpracować z dużymi firmami i agencjami turystycznymi działającymi na terenie całego kraju. Dzięki lokalizacji w największych miastach w Polsce i Krajach Bałtyckich, największą pozytywną dynamikę widzimy w segmencie biznesowym MICE – Konferencje, Seminaria, Szkolenia. – mówił Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Grupy Hotelowej Orbis SA w rozmowie na żywo z użytkownikami StockWatch.pl.
>> Przebieg całego spotkania on-line z przedstawicielami zarządu grupy Orbis >> znajdziesz na specjalnej stronie czatu w serwisie StockWatch.pl
Najważniejsze projekty inwestycyjne w tym roku to modernizacje hoteli: Novotel Warszawa Centrum, Sofitel Warsaw Victoria oraz gruntowna rewitalizacja wraz ze zmianą marki hotelu Orbis Gdynia. Zgodnie z przyjętą strategią spółka koncentruje się wyłącznie na działalności hotelarskiej i nie planuje poszerzenia oferty o operatorstwo turystyczne, czy wynajem powierzchni mieszkaniowych. Nie wyklucza z kolei inwestycji w następne hotele. Władze spółki liczą na utrzymanie się pozytywnych trendów w branży, które zarysowały się pod koniec 2013 r. i z optymizmem patrzą w przyszłość.
– Grupa Hotelowa Orbis rozwija swoją sieć w Polsce i Krajach Bałtyckich głownie w oparciu o umowy franczyzy i o zarządzanie. Tym niemniej, z uwagi na dobrą sytuację makroekonomiczną w kraju i sytuację finansową spółki, rozważamy budowę/zakup hoteli gwarantujących satysfakcjonujący zwrot z inwestycji. – ocenia Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Grupy Hotelowej Orbis SA.
>> W serwisie znajdziesz komplet aktualnych informacji na temat finansowej kondycji spółki. >> Zobacz obraz fundamentalny Grupy Hotelowej Orbis po wynikach za I kwartał w StockWatch.pl
Przedstawiciele Orbisu podczas spotkania on-line podkreślili, że spółka znajduje się w dobrej kondycji finansowej i nie planuje emisji akcji czy obligacji w najbliższym czasie. Dodatkowo firma zamierza dzielić się zyskiem z akcjonariuszami. Ostateczna wysokość dywidendy będzie ustalana z uwzględnieniem aktualnych potrzeb inwestycyjnych.
– Dywidenda zakłada wypłatę 50 proc. skonsolidowanego zysku netto (dywidenda zwykła) oraz dodatkowej kwoty (dywidendy specjalnej) ustalanej każdorazowo z uwzględnieniem sytuacji finansowej spółki, poziomu planowanych nakładów inwestycyjnych oraz zapewnienia środków umożliwiających zaangażowanie spółki w perspektywiczne projekty rozwojowe. – mówi Marcin Szewczykowski, CFO Grupy Hotelowej Orbis SA.