
Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube.
Spółka i akcjonariusze w czerwcu br. oraz sama spółka w lipcu br. przeprowadzili dwie oferty publiczne akcji o łącznej wartości 16,8 mln zł. W procesie pozyskania finansowania oraz debiutu na małej giełdzie, spółkę wspiera Grupa INC.
– Debiut giełdowy to strategiczny element dalszego rozwoju firmy i zwieńczenie kilku kwartałów przygotowań do upublicznienia spółki Render Cube. W tym roku z sukcesem przeprowadziliśmy dwie oferty publiczne akcji, a nasza produkcja Medieval Dynasty zadebiutowała na rynku w pełnej wersji, poszerzając znacznie grono swoich odbiorców. Ponad milionowa wishlista i zaplanowane w ramach road mapy aktualizacje, z których pierwsza pojawi się już w tym tygodniu, pozwalają nam optymistycznie patrzeć na dalszą monetyzację tytułu. Wierzę, że wkrótce do osiągniętych przez nas sukcesów uda się dołożyć kolejne, a partycypować będą w nich obecni i nowi akcjonariusze spółki – komentuje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube.
Medieval Dynasty to tytuł, który po 12-miesięcznej obecności w formule early access, 23 września br. osiągnął status pełnej wersji, dostępnej w czterech zróżnicowanych pod względem dodatkowej zawartości edycjach. Zebrana przez tytuł ilość komentarzy na platformie Steam wynosi blisko 23 tys. utrzymując wysoki, 90% poziom ocen pozytywnych. Produkcja sprzedała się dotąd w liczbie ponad 750 tys. egzemplarzy, a wishlista, czyli liczba graczy oczekujących na zakup, przekracza 1,1 mln zapisów.
W zeszłym roku Render Cube osiągnął 7,5 mln zł przychodu, a zysk netto wyniósł blisko 6 mln zł. W ciągu trzech kwartałów 2021 r. spółka zanotowała 8,4 mln zł przychodów i 6,1 mln zł zysku netto. Wyniki za III kwartał uwzględniały już pierwsze płatności związane z obecnością tytułu Medieval Dynasty w usłudze Microsoft Xbox Game Pass For PC. Sprzedaż premierowej wersji Medieval Dynasty będzie ujęta w wynikach IV kwartału.
– Render Cube to wyróżniająca się spółka z branży gamedev, która osiągnęła duży sukces ze swoim tytułem Medieval Dynasty. Została doceniona zarówno przez inwestorów biorących udział w ofertach publicznych jak i graczy, którzy wysoko ocenili jej produkt. Zaplanowany rozwój tego IP i nowe platformy sprzedażowe zapewnią dalszy dynamiczny rozwój studia – komentuje Sebastian Huczek, wiceprezes zarządu Domu Maklerskiego INC S.A.
Render Cube oraz akcjonariusze spółki na przełomie czerwca i lipca przeprowadzili ofertę publiczną akcji skierowaną do inwestorów, którzy obejmowali lub nabywali akcje o łącznej wartości nie niższej niż 100 tys. EUR. W dniu 19 lipca br. rozpoczęła się druga oferta publiczna przeprowadzana przez spółkę, skierowana głównie do inwestorów detalicznych i prezentowana na platformie CrowdConnect.pl. Cena akcji w obu ofertach została ustalona na takim samym poziomie i wyniosła 150,00 zł. Łącznie z emisji nowych akcji spółka pozyskała 9,7 mln zł, a całkowita wartość obu ofert publicznych wyniosła 16,8 mln zł. Środki z emisji nowych akcji zostaną przeznaczone na rozbudowę studia animacji i muzyki, zatrudnienie dodatkowych programistów z doświadczeniem w pracach nad grami wieloosobowymi oraz na powiększenie zespołu, który będzie rozwijał grę Medieval Dynasty. W obu ofertach publicznych akcji Render Cube, firmą inwestycyjną świadczącą usługę oferowania akcji był Dom Maklerski INC S.A.