Render Cube jest autorem hitu Medieval Dynasty, który sprzedał się w nakładzie ponad 750 tys. egzemplarzy. Tytuł zebrał świetne noty na Steamie tytuł oceniło ponad 21 tys. graczy, z czego aż 90 proc. komentarzy było pozytywnych. Tytuł jest unikatową produkcją, która łączy w sobie najlepsze cechy z takich popularnych gatunków jak survivale, symulatory, buildery, RPG i strategie. Gra przez okres 12 miesięcy rozwijana była w formule early access, przy aktywnym zaangażowaniu i wsparciu społeczności, a 23 września 2021 r. nastąpiła premiera pełnej wersji.
– Do tej pory, od 17 września 2020 r. sprzedaliśmy ponad 750 tys. egzemplarzy Medieval Dynasty. W kontekście roku 2021 to co nas cieszy najbardziej to stabilność sprzedaży w okresie po premierze wersji early access a przed premierą pełnej wersji – utrzymywała się ona na stabilnym i wysokim poziomie, co pozwala nam myśleć o tym tytule w kategorii long-sellera. Rok 2022 jest trudny do oszacowania ze względu na planowaną premierę na konsole. Szacujemy, że wolumen sprzedaży wersji konsolowej wyniesie ok. 30 proc. nakładu wersji podstawowej – powiedział Damian Szymański, prezes spółki Render Cube.
Już w grudniu spółka planuje opublikować pierwszą dużą aktualizację w ramach ogłoszonej road mapy tytułu Medieval Dynasty, a w przyszłym roku pojawią się wersje konsolowe gry. W trakcie opracowania jest także produkcja na gogle VR.
– Taka wersja gry już jest w przygotowaniu, a zajmuje się nią Spectral Games SA, podmiot powiązany z Incuvo, który pracuje obecnie nad wersją VR gry Green Hell. Nasz tytuł również będzie starannie dostosowany do rozgrywki w VR, aby wykorzystać w pełni potencjał wirtualnej rzeczywistości – powiedział Damian Szymański, prezes spółki Render Cube.
Duże zainteresowanie tytułem odzwierciedlone przez ponad milionowy poziom wishlisty oraz wysoki peak graczy na platformie Steam, który w tym roku wyniósł 16,7 tys. i dalej utrzymuje się na wysokich poziomach, wskazują, że tytuł należy do wąskiego grona long-sellerów.
– Obecny poziom wishlisty Medieval Dynasty wynosi 1,1 mln zapisów. Sam moment premiery wersji v1.0 przełożył się na wzrosty wishlisty o około 200 tys. zapisów netto. Jest to dla nas istotna baza na której aktywacji w tym momencie się skupiamy. Wczoraj wystartowaliśmy z promocją -20 proc. na Steam w ramach jesiennej wyprzedaży oraz zaprezentowaliśmy unikalny Bundle „Survival Instincts” z tytułem Green Hell od Creepy Jar – powiedział Damian Szymański.
W tym roku spółka przeprowadziła z sukcesem dwie oferty publiczne akcji, których łączna wartość wyniosła 16,8 mln zł. Zgromadzone środki spółka przeznaczy na rozbudowę studia animacji i muzyki, zatrudnienie dodatkowych programistów z doświadczeniem w pracach nad grami wieloosobowymi oraz na powiększenie zespołu, który będzie kontynuował rozwój gry Medieval Dynasty. W obu ofertach publicznych firmą inwestycyjną świadczącą usługę oferowania akcji był Dom Maklerski INC S.A.
– Aktualnie w naszym studio trwają prace remontowe i zwiększamy powierzchnię studia z 160 m2 do około 400 m2. Pozwoli to nam w pełni wykorzystywać m.in. potencjał sprzętu do motion capture, który również stanowił jeden z celów emisyjnych, a także przygotować własne studio dźwiękowe. Dodatkowo zatrudniliśmy do tej pory dwie nowe osoby, a trzecia dołączy do nas od 1 grudnia – powiedział Damian Szymański.
– Rozbudowa zespołu będzie podyktowana celem rozpoczęcia jednoczesnej pracy nad dalszym rozwojem Medieval Dynasty oraz przygotowaniem wstępnej fazy pre-produkcji kolejnej gry. W momencie kiedy podejmiemy decyzję jaki tytuł będziemy rozwijać, ustalimy jego budżet i przygotujemy harmonogram, będziemy wtedy w razie potrzeby intensyfikować prowadzone rekrutacje. Niezależnie od powyższego, jeżeli pojawią się osoby z doświadczeniem w grach multiplayer, będziemy chcieli je pozyskać i dołączyć do naszego zespołu – dodał.
Render Cube planuje zadebiutować na NewConnect jeszcze w 2021 roku.
– Na początku listopada złożyliśmy wniosek na GPW o dopuszczenie akcji do obrotu, jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi doradcami z INC oraz odpowiadamy na wszelkie dodatkowe pytania ze strony GPW. Plan w dalszym ciągu zakłada debiut jeszcze w tym roku, wiele tu zależy od GPW – powiedział Damian Szymański.