jcrdupgo
Advertisement
PARTNER SERWISU
yesokxvu

Ruszyły zapisy na akcje The Dust. Producent gier mobilnych jeszcze w tym roku chce zadebiutować na NewConnect

Producent gier mobilnych w modelu advergamingowym oraz free-to-play, ustalił cenę maksymalną oferowanych akcji na 12 zł. Wartość całej oferty wynosi ponad 2,6 mln zł.

The Dust specjalizuje się w produkcji gier na urządzenia mobilne w dwóch modelach: gry reklamowe na zlecenie (tzw. advergaming) oraz gry własne dystrybuowane w modelu F2P (free-to-play). Na zlecenie klientów korporacyjnych spółka zrealizowała już 23 gry reklamowe m.in. dla Grupy Maspex. (Fot. mat. spółki)

Od wtorku (22 sierpnia) na akcje The Dust mogą zapisywać się inwestorzy indywidualni. Oferta adresowana do detalu potrwa do 29 sierpnia, Zapisy można składać za pośrednictwem oferującego Polskiego Domu Maklerskiego oraz Millennium Domu Maklerskiego i Domu Maklerskiego Capital Partners.

W ramach publicznej oferty akcji inwestorzy mogą kupić do 220.000 akcji, z czego 145.000 stanowią akcje nowej emisji serii C, a kolejne 75.000 to istniejące akcje serii B. 30 sierpnia spółka opublikuje cenę emisyjną akcji. W dniach 31 sierpnia i 1 września będą przyjmowane zapisy w transzy dużych inwestorów. Do 8 września planowany jest przydział oferowanych akcji, które w IV kwartale mają zadebiutować na rynku NewConnect. >> Zapisy i szczegóły oferty znajdziesz tutaj

– Dzięki emisji nowych akcji chcemy pozyskać ok. 1,7 mln zł. Środki te pozwolą nam zrealizować strategię opartą głównie na rozwoju produkcji gier własnych w modelu F2P, co zapewni kontynuację dynamicznego wzrostu wyników w długim okresie. Już teraz prowadzimy bardzo zaawansowane prace nad kolejnymi trzema tytułami, które planujemy wydać jeszcze w tym roku. Pierwsza z nich „Galaxy Soldier” zadebiutuje jeszcze w październiku 2017 r. i jestem przekonany, że pozwoli zwielokrotnić sukces naszych dotychczasowych gier. W przyszłym roku planujemy kolejne premiery i spodziewamy się jeszcze wyższej dynamiki niż w tym roku. Pozyskane środki przyspieszą wprowadzanie nowych gier na rynek. – komentuje Jakub Wolff, prezes zarządu The Dust SA.

The Dust specjalizuje się w produkcji gier na urządzenia mobilne w dwóch modelach: gry reklamowe na zlecenie (tzw. advergaming) oraz gry własne dystrybuowane w modelu F2P (free-to-play). Na zlecenie klientów korporacyjnych spółka zrealizowała już 23 gry reklamowe m.in. dla Grupy Maspex (marki Tymbark i Kubuś) – gry „Kapsel Run!”, „Kapsel Run 2 Challenge” i „Gry Kubusia”. Spółka jest również autorem Kings of Cards – pierwszej gry w technologii rozszerzonej rzeczywistości na platformę Microsoft. Działalność w segmencie free-to-play The Dust rozwija od blisko dwóch lat. W tym czasie zespół deweloperski przygotował 8 produkcji własnych, m.in. „The Last Run – Dead Zombie Shooter”.

Środki pozyskane w ramach emisji mają zostać przeznaczone na rozwój spółki, w szczególności na ekspansję na rynku gier własnych w modelu F2P. W 2016 r. przychody z tytułu produkcji własnych stanowiły 10 proc. wszystkich przychodów, natomiast plan na 2017 r. zakłada wzrost ich udziału do 39 proc. Docelowo spółka chce uzyskiwać z nich około 70 proc. przychodów, przy jednoczesnym stabilnym rozwoju gier reklamowych na zlecenie. Charakterystyczną cechą segmentu gier w modelu F2P jest ich darmowa dostępność oraz mikropłatności w aplikacji lub reklamy wyświetlane użytkownikom. The Dust zamierza skupić się na rozwoju dodatków do gier, które będą urozmaicać lub ułatwiać rozgrywkę.

– Gry mobilne to obecnie jeden z najdynamiczniej rozwijających się, a jednocześnie najbardziej dochodowych rodzajów gier. Według prognoz Newzoo, wartość tego rynku ma w ciągu najbliższych czterech lat wzrosnąć o prawie 70 proc., a już teraz jego wartość wynosi prawie 40 mld USD. Rozwój w tym kierunku umożliwi nam wypracowanie o wiele wyższych przychodów i zysków. Natomiast produkcja gier reklamowych na zlecenie daje nam stabilizację finansową i przewidywalne przepływy pieniężne. To również doświadczenie w dotarciu i aktywizacji graczy, zaawansowana analityka oraz aktywa w postaci kodu gry, który możemy wykorzystywać. Dzięki temu dużo mniejszym kosztem i z wysoką pewnością sukcesu realizujemy produkcje własne. – dodał Jakub Wolff.

W I półroczu 2017 r. The Dust wypracował 625 tys. zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza dwukrotny wzrost w porównaniu z przychodami w całym 2016 roku. Zysk netto wzrósł r/r z 73 tys. zł do 399 tys. zł.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Najnowsze wiadomości (aktualności, giełda, akcje)



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat