Lipcową sprzedaż LPP oszacowało na ok. 442 mln zł. Skonsolidowane przychody w ujęciu r/r były wyższe od ubiegłorocznych o zaledwie 6 proc. Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wyniosła 46 proc. i była o ok. 5 p.p. niższa od marży zrealizowanej w lipcu roku poprzedniego.
Wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-lipiec 2015 roku wyniosła 2.736 mln zł. Względem analogicznego okresu rok wcześniej rezultat jest wyższy o jedynie 7 proc. Powierzchnia handlowa sklepów na koniec lipca wyniosła ok. 776 tys. mkw i była większa o 15 proc. niż przed rokiem.
– Wyniki sprzedażowe za lipiec odbieramy negatywnie, gdyż wzrost sprzedaży jest niższy niż wzrost powierzchni handlowej, która wzrosła w tym czasie o 15 proc. Powoduje to, iż sprzedaż porównywalna raczej jest ujemna. Gorzej wygląda sytuacja od strony marży, która zmniejszyła się o 5 p.p., jednakże dynamika spadków wyhamowała z wcześniejszych -8 i -10 p.p. odpowiednio w maju i czerwcu. Z naszych kalkulacji wynika, iż średnia sprzedaż na mkw w lipcu ukształtowała się na poziomie 570 zł (-7,6 proc. r/r). – komentuje Marcin Stebakow z DM Banku BPS.
Za nieco ponad dwa tygodnie gigant z branży modowej opublikuje oficjalny raport za I półrocze. Sprawozdanie pojawi się 20 sierpnia. Ostatnia rekomendacja dla akcji LPP pochodzi z Trigon DM. Analitycy w walorach odzieżowej spółki dostrzegli ponad 20 proc. potencjał do wzrostu. Biuro szacuje, że LPP w II kwartale pokaże ponad 150 mln zł wyniku operacyjnego. Maklerzy spodziewają się, że wynik zostanie pozytywnie przyjęty przez rynek. Na poziomie netto eksperci liczą na prawie 140 mln zł i w efekcie około 100 mln zł zysku netto po I półroczu (w poprzednim roku w I połowie było 153 mln zł zysku netto).>> Zobacz jak LPP poradziło sobie w I kwartale 2015 roku
Po wynikach za lipiec zadyszkę złapał kurs akcji CCC. Potentat z branży obuwniczej oszacował lipcową sprzedaż na 161,3 mln zł. Rezultat okazał się wyższy niż przed rokiem o 11,9 proc. Przychody za okres styczeń-lipiec wyniosły 1.201,6 mln zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie roku 2014 o 20,2 proc. Sprzedaż detaliczna w ubiegłym miesiącu wygenerowała 155,1 mln zł, a jej dynamika w ujęciu r/r wyniosła 11,1 proc. Narastająco za okres styczeń-lipiec detal wygenerował 1.151,2 mln zł, co dało 19,9-proc. dynamikę w ujęciu r/r. Spółka w raporcie nie podała danych na temat osiągniętych marż.

Źródło: DM Banku BPS
Wyniki CCC nie spodobały się inwestorom, którzy w pamięci mają deklaracje zarządu o 300 mln zł zysku brutto w 2015 roku. Osiągnięcie takiego rezultatu oznaczałoby wypracowanie 33-proc. dynamiki względem 2014 r. CCC oficjalne sprawozdanie za I półrocze opublikuje 31 sierpnia.
Wyniki na temat sprzedaży za pierwszą połowę wakacji pojawiły się w drugiej części poniedziałkowej sesji. Inwestorzy oba rezultaty przyjęli bez większego entuzjazmu. Na zamknięciu wczorajszej sesji akcje LPP zyskały 0,5 proc., a CCC potaniały aż o 3,3 proc. W perspektywie bieżącego roku lepiej wypadają walory producenta obuwia, które mogą pochwalić się dwucyfrową dynamiką wzrostu.