Rynek gier wideo przekroczy wartość 200 mld dolarów w 2023 roku

Platforma analityczna Newzoo.com opublikowała raport dotyczący rynku gier wideo. Według ekspertów, w 2020 roku gracze wydadzą na gry 159,3 mld dolarów, a globalny rynek gier wideo przekroczy wartość 200 mld dolarów w 2023 roku.

Fot. fb/E3 Expo

W swoim raporcie Newzoo.com zwraca uwagę, że rynek gier okazał się beneficjentem pandemii COVID-19. W czasie domowej kwarantanny ludzie poświęcili znacznie więcej czasu na cyfrową rozrywkę, co przełożyło się także na wzrost zainteresowania grami.

Wielkim wygranym okazał się segment gier mobilnych, które są łatwo dostępne (blisko 2/5 ludzi na świecie ma dostęp do smarfona), a do tego często są one oferowane w formule Free2Play. Newzoo.com przewiduje, że rynek gier mobilnych w 2020 r. wygeneruje 77,6 mld dolarów przychodów, co oznacza wzrost o 13,3 proc. w porównaniu do zeszłego roku. Liczba graczy tego typu produkcji według analityków wzrośnie w tym roku do 2,6 mld, a blisko 38 proc. z nich będzie płacić za gry.

gry,rynek,gamedev,2020

Globalny rynek gier w 2020 roku. Źródło: Newzoo.com

Trochę inaczej sytuacja wygląda w wypadku konsol i komputerów osobistych. Oba segmenty również zyskały na pandemii, ale tu pojawiają się też kłopoty z rozwojem i dystrybucją nowych tytułów. W wypadku PlayStation 4 przesunięciom uległy premiery długo oczekiwanych gier Last of Us 2 i Ghost of Tshushima. 10 kwietnia premierę miała gra Final Fantasy VII Remake, ale wydawca Square Enix miesiąc wcześniej ostrzegał, że w związku z ograniczeniami funkcjonowania sklepów, w niektórych krajach gracze mogą nie dostać pudełkowej wersji gry w dniu premiery. Opóźnieniom spowodowanym przez koronawirusa uległy nawet porty gier na konsole Nintendo Switch.

Do tego pod koniec roku premierę będą miały najnowsze generacje konsol. Zarówno Sony, jak i Microsoft uspokajają, że debiuty nowych konsol są niezagrożone, to jednak w sieci huczy od plotek o opóźnieniach w produkcji oraz mniejszej ilości konsol dostępnych w pierwszych miesiącach sprzedaży.

Mimo to Newzoo.com przewiduje, że rynek konsol wzrośnie o 6,8 proc. i osiągnie w 2020 r. 45,2 mld dolarów z 729 milionami graczy.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Jeśli chodzi o segment gier na komputery osobiste, to tutaj według analityków w 2020 r. rynek osiągnie wartość 36,9 mld dolarów, czyli o 4,8 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Natomiast liczba graczy przekroczy 1,3 mld. Newzoo.com zwraca uwagę, że ten segment znacznie szybciej przeszedł transformację ze sprzedaży pudełkowej do cyfrowej, więc fizyczna dystrybucja nie jest zagrożona w tak dużym stopniu jak na konsolach. Mimo to również tutaj nie brakuje opóźnień, np. przesunięto premierę PC-towej wersji Death Stranding.

rynek,gry,prognozy,2020

Prognozy wzrostu globalnego rynku gier. Źródło: Newzoo.com

W dalszej perspektywie analitycy przewidują, że w 2023 globalny rynek gier przekroczy wartość 200 mld dolarów. Debiut nowej generacji konsol będzie napędzał sprzedaż nowych gier. Jednak wciąż to segment gier mobilnych będzie rósł najszybciej.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ (aktualności, giełda, akcje)
  • Spółka zależna PlayWay uruchomi platformę blockchain Need for a Game Idea

    PWay - spółka zależna PlayWay - planuje w najbliższych miesiącach uruchomienie międzynarodowej platformy Need for a Game Idea, wykorzystującej technologię blockchain.

  • Idea Bank ma zapłacić ponad 17 mln zł kar za nieuczciwe praktyki rynkowe Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał cztery decyzje dotyczące praktyk rynkowych Idea Banku, przy czym w trzech wypadkach stwierdził, że praktyki te zostały już zaniechane i nałożył na bank obowiązek usunięcia ich trwających skutków. Urząd nałożył na bank dwie kary, w kwocie 11,51 mln zł i 5,75 mln zł oraz nakazał wypłacić klientom rekompensatę w wysokości 38 tys. zł za każdy certyfikat inwestycyjny emitowany przez Lartiq Profit. Idea Bank rozważa skorzystanie z prawa do złożenia odwołań od tych decyzji.
  • Produkcja węgla JSW spadła o ok. 26,4 proc. r/r do 2,6 mln ton w II kwartale 2020 r.

    Produkcja węgla w Jastrzębskiej Spółce Węglowej wyniosła 2,6 mln ton w II kw. 2020 r. wobec 3,53 mln ton rok wcześniej (i wobec 4,07 mln ton w poprzednim kwartale).

  • Wyprzedaż w USA Rynki w Azji silnie dziś tracą, giełdy chińskie (Hong Kong i Szanghaj) spadają w godzinach porannych o niemal 2 proc., kontrakty futures na europejskie indeksy sugerują na otwarciu wymazanie większości z piątkowo-poniedziałkowych wzrostów. Jest jednak zbyt wcześnie, by stwierdzić, że wczorajsza korekta to początek jakichkolwiek głębszych spadków, a sentyment mogą zmienić publikacje wynikowe J.P. Morgan, Citibanku i Wells Fargo.
  • 5 najbardziej oczekiwanych gier ze stajni PlayWay Według danych PlayWay, lista graczy oczekujących na zakup wszystkich gier produkowanych przez spółki z grupy kapitałowej w sklepie Steam (tzw. wishlist) przekroczyła 8,16 mln. Przyjrzeliśmy się 5 najbardziej oczekiwanym tytułom w dwóch kategoriach.

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR