
(Fot. spółka)
Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka odnotowała 33,75 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2019 r. wobec 26 mln zł zysku rok wcześniej.
Zysk operacyjny wyniósł 44,11 mln zł wobec 34,09 mln zł zysku rok wcześniej.
W kwartale, na który przypada druga, letnia część sezonu remontowo-budowlanego, grupa osiągnęła 246,1 mln zł przychodów ze sprzedaży (+33,7 proc. r/r) oraz 51,4 mln zł zysku EBITDA (+33,3 proc. r/r).
– Tegoroczny sezon przyniósł kontynuację pozytywnych dla Śnieżki trendów, które obserwujemy już od dłuższego czasu. W Polsce nasi klienci coraz częściej decydują się za zakup farb i lakierów z segmentu premium, w tym naszych marek Magnat oraz Vidaron. Odnotowujemy również wyższy popyt na produkty ze średniej półki cenowej, które oferujemy m.in. pod marką Śnieżka. Stopniowe przechodzenie konsumentów w kierunku produktów droższych, bardziej ekologicznych, z mniejszą ilością lotnych związków organicznych coraz wyraźniej widać także na Węgrzech, obecnie naszym drugim największym rynku – komentuje Piotr Mikrut, prezes zarządu FFiL Śnieżka.
Równolegle Śnieżka kontynuowała też największy w swojej historii cykl inwestycyjny. W III kwartale wydała na inwestycje 23,4 mln zł. Do końca bieżącego roku społka planuje zakończenie modernizacji i rozbudowy linii do produkcji farb kolorowych w zakładzie Lubzinie, a w I kwartale 2020 roku – farb białych w Pustkowie (oba zakłady są zlokalizowane w woj. podkarpackim). Na początku 2020 roku powinny zakończyć się także główne wdrożenia zaplanowane w ramach transformacji cyfrowej Change IT. Ponadto ruszyła budowa nowoczesnego Centrum Logistycznego w Zawadzie k. Dębicy.
Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka jest jednym z czołowych producentów farb i lakierów w Polsce. W 2003 r. zadebiutowała na warszawskiej giełdzie. Jej fabryki są zlokalizowane w Polsce, na Ukrainie, Białorusi i Węgrzech. Skonsolidowane przychody sięgnęły 586,8 mln zł w 2018 r.