
Fot. Stalexport
Stalexport Autostrady zanotował 16,99 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kwartale 2025 roku wobec 1,21 mln zł zysku netto rok wcześniej. Strata operacyjna wyniosła 20,14 mln zł, w porównaniu do 10,8 mln zł zysku w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Wyraźny spadek zanotowano również na poziomie EBITDA, która w II kwartale wyniosła 6,13 mln zł wobec 36,13 mln zł rok wcześniej. Przychody operacyjne wzrosły natomiast do 165,26 mln zł z 148,49 mln zł rok wcześniej.
W całym I półroczu 2025 roku spółka osiągnęła 48,14 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 58,4 mln zł rok wcześniej. Przychody operacyjne wzrosły do 306,85 mln zł z 277,03 mln zł rok wcześniej, a EBITDA sięgnęła 109,78 mln zł wobec 127,43 mln zł rok wcześniej.
– W I półroczu 2025 r. średni dobowy ruch na koncesyjnym odcinku autostrady A4 Katowice-Kraków wyniósł 48 801 pojazdów i był o 5,2% wyższy niż ruch odnotowany w analogicznym okresie roku 2024 (46 403 pojazdów). Przychody z poboru opłat w I półroczu 2025 r. wyniosły 300 731 tys. zł, co stanowiło wzrost o 10,9% w stosunku do analogicznego okresu roku 2024 (271 128 tys. zł) – czytamy w raporcie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I połowie 2025 roku wyniósł 64,17 mln zł wobec 84,18 mln zł rok wcześniej.
Grupa Stalexport Autostrady koncentruje swoją działalność przede wszystkim na eksploatacji i utrzymaniu koncesyjnego odcinka autostrady A4 Katowice-Kraków.