
Fot. Stalexport
Stalexport Autostrady poinformował, że wstępny zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł w I połowie 2025 roku 48,14 mln zł wobec 58,40 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny spadł do 57,39 mln zł z 76,38 mln zł, a wynik EBITDA do 109,78 mln zł z 127,43 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Jednocześnie skonsolidowane przychody grupy wzrosły do 306,85 mln zł, w porównaniu z 277,03 mln zł rok wcześniej. Wzrost ten był wspierany przez wyższe natężenie ruchu na autostradzie A4 Katowice–Kraków, które zwiększyło się o 5,2 proc. r/r do 48 801 pojazdów dziennie. Przychody z tytułu opłat autostradowych pobieranych przez spółkę zależną Stalexport Autostrada Małopolska wzrosły o 10,9 proc. r/r do 300,73 mln zł.
Prezes Andrzej Kaczmarek zwrócił uwagę, że rosnący ruch przekłada się na poprawę przychodów i jest efektem skutecznego zarządzania infrastrukturą.
– Systematyczny wzrost natężenia ruchu na trasie A4 Katowice-Kraków, który zanotowaliśmy w pierwszej połowie bieżącego roku i równoległy wzrost przychodów spółki wskazuje na efektywne zarządzanie powierzoną infrastrukturą. Oznacza to, że w pełni realizujemy kontrakt zawarty ze stroną publiczną i dobrze zarządzamy trasą – komentuje Andrzej Kaczmarek, prezes Stalexport Autostrady.
W jego ocenie dane za pierwsze półrocze pokazują, że organizacja skutecznie przekształca wzrost ruchu w wyniki finansowe.
– Prezentowane dane to również jasny sygnał, że nasza organizacja skutecznie przekuwa rosnący ruch drogowy na wyniki – w tym zysk, którego ważnym beneficjentem jest strona publiczna. Wyniki za pierwsze półrocze 2025 roku są obiecujące i pozwalają na dalsze budowanie silnej pozycji naszej organizacji na rynku – ocenia Andrzej Kaczmarek, prezes Stalexport Autostrady.
Grupa Stalexport Autostrady koncentruje swoją działalność na eksploatacji i utrzymaniu odcinka autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem.