W I kwartale strata netto przypadająca akcjonariuszom jednostki dominującej TVN wyniosła 43,82 mln zł i była mniejsza od konsensusu PAP, który zakładał 53,6 mln zł straty. Na poziomie EBIT był zysk 76,61 mln zł przebił rynkowe prognozy o blisko 20 proc. Również EBITDA ukształtowała się powyżej konsensusu i wyniosła 97,99 mln zł, co daje 16-proc. odchylenie. Przychody natomiast osiągnęły wartość 343,15 mln zł i nieznacznie okazały się lepsze od oczekiwań.>> Komunikat wraz z raportem znajdziesz tutaj.
– Pierwsze wrażenie jest pozytywne, natomiast drugie już troszkę mniej. Wynik finansowy jest lepszy od oczekiwań. Mnie in plus zaskoczył spory pozytywny wpływ jednostek stowarzyszonych, a więc najprawdopodobniej n-ki, która wg moich estymacji wygenerowała około 9 mln zł pozytywnego wpływu na wynik. Ja spodziewałem się tutaj wpływu w okolicach zera. Poza tym trzeba przyznać, że spółka trzyma koszty programingu pod kontrolą, a TTV miał mniejsze straty. W związku z tym spory, bo dwudziestomilionowy spadek przychodów dał tylko 5 mln zł spadku EBITDA. Reklama TV w I kw. spadła wg TVN o około 9 proc., ja się spodziewałem około 8 proc., tak więc można powiedzieć, że jest to zgodne z oczekiwaniami. Reakcja inwestorów powinna być raczej pozytywna. – ocenia Waldemar Stachowiak, analityk Ipopema Securities (PAP).
Miniony kwartał zakończył się dla spółki spadkiem przychodów o 6 proc. w ujęciu r/r. Była to konsekwencja spadku przychodów ze sprzedaży czasu reklamowego o 9 proc. Słabe wyniki w reklamie zostały częściowo zrekompensowane przez przychody ze sponsoringu i opłat za kanały tematyczne, które wzrosły odpowiednio o 16 proc. i 2 proc.
>> Zobacz jak spółka poradziła sobie w ubiegłym roku. >> Zobacz treść analizy raportu za cały 2012 r. przygotowaną przez analityka portalu StockWatch.pl
Skorygowana EBITDA obniżyła się o 5 proc. Jednak dzięki kontynuacji działań optymalizujących koszty (oszczędności na poziomie 17 mln zł) marża na tym poziomie wzrosła do 24,8 proc. z 24,6 proc. w pierwszym kwartale 2012 roku. Natomiast raportowana EBITDA powiększyła się o 9 proc. i wyniosła 98 mln zł. Spółka tłumaczy to przede wszystkim efektem udziału w zyskach jednostek stowarzyszonych: nc+ i Onet Holding (po zmianie nazwy z Vidalia Investments), nowego właściciela Grupy Onet.pl.
Wynik finansowy wyniósł minus 143 milionów zł w porównaniu do 131 mln zł zysku w analogicznym okresie 2012 roku. To efekt głównie kosztów z tytułu odsetek i niezrealizowanych ujemnych różnic kursowych. Natomiast na stratę netto ma wpływ amortyzacja i wynik finansowy na EBITDA, zrekompensowany w niewielkim stopniu przez 20 mln zł korzyści z tytułu podatku dochodowego.
Na koniec marca zadłużenie netto było na poziomie 2 mld zł. Nieznacznie wzrósł wskaźnik długu netto do skorygowanej EBITDA do 4,1x. Głównie miało to związek z 2-proc. deprecjacją naszej waluty do euro.
Zarząd TVN podtrzymuje uprzednio podane oczekiwania co do średniego jednocyfrowego spadku rynku reklamy telewizyjnej w całym 2013 r. Według szacunków TVN na podstawie danych Starlink, rynek reklamy telewizyjnej w I kwartale spadł o 8,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2012 r. Ankietowani przez PAP przedstawiciele domów mediowych spodziewają się, że w tym roku rynek reklamy TV skurczy się o około 5-10 proc.
Środowa sesja jest udana dla notowań TVN – kurs trzyma się zielonej strony. Na przestrzeni ostatniego miesiąca akcje medialnej grupy potaniały o około 11 proc. Tegoroczna stopa zwrotu z akcji spółki jest na 16-proc. minusie.>> Sprawdź też walor od strony technicznej w serwisie ATTrader.pl