Według szacunków Redanu, w styczniu skonsolidowane przychody wyniosły 32,6 mln zł i były wyższe o 3 proc. w ujęciu r/r. Powierzchnia całej sieci grupy na koniec ubiegłego miesiąca wyniosła 99,6 tys. mkw, co oznacza wzrost o około 1 proc. r/r. Styczniowy poziom sprzedaży towarów sieci dyskontowych to około 15,7 mln zł, co oznacza progres o 10 proc. Na koniec stycznia sieć Textilmarket składała się z 281 sklepów własnych o łącznej powierzchni 61,2 tys. mkw (1 proc. więcej niż rok wcześniej). Natomiast w sieci modowej doszło do 3-proc. spadku sprzedaży (16,9 mln zł). Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec stycznia miały łączną powierzchnię 38,4 tys. mkw, czyli o około 2 proc. wyższym niż w styczniu 2013 r. Sprzedaż towarów grupy poprzez sklepy internetowe w minionym miesiącu osiągnęła poziom 2,8 mln zł i była na poziomie bazy z zeszłego roku.
– Styczeń to okres wyprzedażowy, a zmianę w obu kanałach należałoby traktować oddzielnie. Jeśli chodzi o sieć dyskontową to 10-proc. dynamikę sprzedaży można uznać za dobrą. Z kolei w segmencie modowym miały miejsce spadki sprzedaży, co oznacza, iż nie było zbytnich zapasów (informacja pozytywna) jednakże niższa o 3 proc. sprzedaż w sklepach detalicznych zapala lampkę ostrzegawczą. Styczniowa sprzedaż w kanale modowym odbiega od poczynań konkurencji, która w tym okresie notowała silne zwyżki (wyprzedaże). Do tej pory pogorszenie sprzedaży widoczne było w odzieżowym Simple (GK Gino Rossi), ale podejrzewamy, iż tam nie było zbyt dużo towarów do przeceny. – ocenia Marcin Stebakow z DM Banku BPS.
>> Interesujesz się sytuacją fundamentalną Redanu po wynikach za III kwartał 2013 r? >> Zobacz analizę ostatniego raportu przygotowaną przez analityka portalu StockWatch.pl
Według styczniowych zapowiedzi ze strony spółki, w tym roku grupa chce istotnie poprawić wyniki. Tempo wzrostu sprzedaży powinno być wyższe niż w 2013 roku, gdy przychody wzrosły o 6,4 proc. r/r do 465,5 mln zł. Pomóc ma w tym utrzymanie pozytywnych tendencji rozwojowych w Textilmarket i poprawę rentowności w części modowej.
Na piątkowej sesji akcje Redanu mają problem z obraniem jednego kierunku. W tym roku notowania odzieżowej spółki są na kilkuprocentowym minusie, a w zeszłym roku mają za sobą wzrost o 180 proc.