Zarząd spółki budowlanej po rocznej przerwie chce wznowić wypłaty i rekomendować akcjonariuszom przeznaczenie 5,74 mln zł z zysku netto za 2018 r. na dywidendę, co oznacza wypłatę 0,25 zł na akcję. Przy obecnym kursie stopa dywidendy wynosi 3,6 proc.
Władze Torpolu zaproponowały, aby z jednostkowego zysku netto spółki za rok obrotowy 2018 – wynoszący 8,17 mln zł – przeznaczyć 5,74 mln zł na dywidendę. Pozostała część wyniku w kwocie 2,42 mln zł ma trafić na kapitał rezerwowy. Zarząd zaproponował, aby na dzień dywidendy wyznaczyć 31 lipca, a wypłaty – 31 października.
Jeśli akcjonariusze poprą na walnym zgromadzeniu stanowisko zarządu, otrzymają 0,25 zł na akcję. Tegoroczna stawka będzie 43 proc. niższa niż przed dwoma laty, gdy spółka płaciła 0,44 zł na akcję (DY=3,59 proc.). W ubiegłym roku Torpol nie płacił dywidendy.
Kalendarium dywidend Torpolu.
Torpol specjalizuje się w budowie oraz modernizacji stacji, linii i szlaków kolejowych oraz linii tramwajowych. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 roku. W środę po południu kurs akcji Torpolu rośnie o 0,3 proc. do 6,90 zł. Kapitalizacja całej grupy wynosi obecnie 158 mln zł.
Początek tygodnia upływa pod znakiem odreagowania piątkowej dużej przeceny na giełdowych bankach. W centrum uwagi są również spółki wynikowe. Szeroki rynek czeka natomiast na impulsy z USA. Rano nastroje na GPW lekko poprawiają również dobre dane z polskiej gospodarki.
TORPOL zakończył pierwsze półrocze 2025 roku z wyższym zyskiem netto i przychodami niż rok wcześniej – wynika ze wstępnych danych opublikowanych przez spółkę. W poniedziałek rano akcje budowlanej firmy drożeją o ponad 3 proc.
Sezon wyników za II kwartał wśród spółek realizujących kontrakty dla sektora publicznego w obszarze infrastruktury transportowej, energetycznej i kolejowej zapowiada się niezwykle ciekawie. Analitycy Domu Maklerskiego BDM sprawdzili co mogą zaprezentować w tym roku TORPOL, ZUE i Elektrotim.
Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła jedną zmianę. W lipcu analitycy zrezygnowali z akcji TORPOLu na rzecz innego reprezentanta branży budowlanej.
TORPOL podpisał umowę na budowę linii kolejowej łączącej stację Police z Portem Morskim Police. Wartość kontraktu to 163,9 mln zł. Inwestycja będzie realizowana na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych oraz Zarządu Morskiego Portu Police.
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
×
FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl
Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.