StockWatch.pl

Trakcja ma umowy na prace przy Szczecińskiej Kolei Metrop. za 481,2 mln zł netto

Omawiane walory:

Trakcja PRKiI podpisała z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi (PKP PLK) dwie umowy na zaprojektowanie i wykonanie robót w ramach projektu "Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351", o łącznej wartości 481,2 mln zł netto.

Trakcja to jedna z największych spółek działających w sektorze budownictwa infrastrukturalnego oraz energetyki w Polsce.

– Umowy dotyczą następujących zadań:

  1. zadanie A pn. ‚Modernizacja linii kolejowej nr 406 na odcinku Szczecin Główny – Police’ (wartość netto 375,8 mln zł; termin realizacji robót w okresie nie dłuższym niż 25 miesięcy od daty podpisania umowy),
  2. zadanie B pn. ‚Modernizacja wybranej infrastruktury pasażerskiej na liniach kolejowych nr 273, 351 oraz 401’ (wartość netto 105,5 mln zł; termin realizacji robót w okresie nie dłuższym niż 22 miesiące od daty podpisania umowy) – czytamy w komunikacie.
>> Ponad 60 proc. zysku od początku 2017 r. – sprawdź ofertę portfela wzorcowego CFR w StockWatch.pl

W osobnym komunikacie PKP PLK podały, że podpisały dziś umowy za ok. 503 mln zł netto na modernizację linii na terenie aglomeracji szczecińskiej. Prace będą prowadzone na odcinku linii kolejowej Stargard – Szczecin Główny (nr 351), linii Gryfino – Szczecin Główny (nr 273), Szczecin Dąbie – Goleniów (nr 401) oraz na odcinku Szczecin Główny – Police (nr 406).

– Projekt obejmuje modernizację linii kolejowej nr 406 na odcinku Szczecin – Police wraz z budową nowych przystanków: Szczecin Ku Słońcu, Szczecin Arkońska, Szczecin nad Odrą oraz Police Piłsudskiego. Na jednotorowym szlaku Szczecin Główny – Szczecin Turzyn zostanie dobudowany drugi tor, co wpłynie na skrócenie czasu podróży oraz zapewni płynny przejazd większej liczby pociągów. Obecnie składy kursują tylko po jednym torze, co ogranicza liczbę pociągów – przepustowość trasy – czytamy w komunikacie.

Przebudowa stacji i przystanków kolejowych zapewni większy komfort pasażerów. Obiekty objęte projektem zostaną wyposażone w monitoring, ławki, wiaty i system dynamicznej informacji pasażerskiej. obiekty zostaną też przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Na linii Gryfino – Szczecin Główny zmienią się perony na stacji Gryfino, Daleszewo Gryfińskie, Szczecin Podjuchy i na przystanku Czepino. Zmodernizowane zostanie przejście podziemne na stacji Gryfino oraz wybudowane nowe przejścia na linii Szczecin Główny – Police – na stacjach i przystankach: Szczecin Dąbie, Szczecin Dunikowo, Szczecin Niebuszewo, Szczecin Drzetowo, Szczecin Podjuchy. Kładki nad linią tramwajową przy przystanku Szczecin Zdroje zapewnią wygodne dojście do peronów.

Będą też nowe przystanki: Szczecin Dunikowo i Szczecin Trzebusz w pobliżu Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz Szczecin Żydowce, Szczecin Łasztownia, Szczecin Ku Słońcu, Szczecin Arkońska i Szczecin Nad Odrą. Poza Szczecinem będą wybudowane przystanki Police Piłsudskiego oraz Goleniów Park przy Goleniowskim Parku Przemysłowym, wylicza PKP PLK.

Trakcja PRKiI jest jedną z największych spółek działających w sektorze budownictwa infrastrukturalnego w Polsce. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,37 mld zł w 2017 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT trakcja, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR