W ubiegłym tygodniu rynek przypomniał sobie o branży odzieżowej. Rewelacyjny raport kwartalny Monnari okazał się iskrą, która rozpaliła atmosferę wokół reprezentantów sektora modowego. Na uboczu całego zamieszania pozostali liderzy, czyli LPP oraz CCC. Pierwsza ze spółek w ubiegły czwartek musiała bronić się nawet przed sporą przeceną. Natomiast kurs producenta obuwia kilkukrotnie był stopowany na oporze 71,40 zł.
We wtorek Trigon DM odtajnił raport datowany na 28 lutego. W dokumencie biuro wydało zalecenie kupuj dla akcji LPP z wyceną 5.600 zł za sztukę. Natomiast rekomendacja dla CCC to akumuluj i cena docelowa na poziomie 80 zł za walor. We wtorek akcje obu spółek były wyceniane odpowiednio na 4.950 zł oraz 71,60 zł.
– Raport przedstawia dwie polskie grupy działające na rynku handlu detalicznego, LPP i CCC. Poprzedni rok, pomimo pogarszającego się otoczenia makro, obie zakończyły znaczącym wzrostem przychodów, odpowiednio o 29 proc. r/r w LPP oraz o 21 proc. r/r w CCC. Dynamiki na niższych pozycjach były zdecydowanie lepsze dla LPP, który w efekcie zanotował 32 proc. wzrost zysku netto. CCC w 2012 roku osiągnęła wynik netto o 4 proc. niższy r/r. Oczekujemy, że w br. przy dalszej poprawie przychodów, obie grupy zwiększą realizowany wynik netto. – czytamy w raporcie Trigon DM.
>> Producent obuwia w ostatnim kwartale ubiegłego roku zwiększył sprzedaż o blisko 1/5, ale jednocześnie wcale aż tak dużo nie zarobił. >> Kurs CCC zdeptany spadkiem rentowności w IV kwartale.
Biuro podkreśla, że rynek handlu detalicznego pozostaje trudny. Wzrost konsumpcji nie będzie wysoki. Czynnikami hamującymi tempo wzrostu handlu detalicznego jest wysokie bezrobocie, pogorszenie dochodów realnych oraz spadek możliwości uzyskania kredytu. Jednocześnie analitycy biura spodziewają się, że znaczny spadek inflacji, przy utrzymaniu tempa wzrostu dochodów nominalnych przełoży się na zwiększenie dochodów realnych. Natomiast niższe niż przed rokiem wzrosty cen energii, paliwa i żywności przyczynią się do zwiększenia wydatków na odzież i obuwie.
W obu spółkach kluczowym elementem przyrostu przychodów będzie ekspansja powierzchniowa. Prezes LPP jeszcze w połowie lutego zapowiadał, że 2013 r. będzie rekordowy – powierzchnia handlowa powiększy się o 145 tys. m kw.
– LPP planuje zwiększenie powierzchni w br. o 33 proc., a CCC – o 25 proc. W efekcie przychody grup wzrosną odpowiednio o 29 proc. i 23 proc. Zmiana zysku netto z uwagi na niską bazę 2012 roku będzie wyższa w CCC: +27 proc. na tle +17 proc. w LPP. – uważają analitycy Trigon DM.
W IV kwartale 2012 roku obuwnicza spółka osiągnęła 435,8 mln zł przychodów. Zysk operacyjny grupy wyniósł 73,1 mln zł, a zysk netto 55,2 mln zł. Oba wyniki były gorsze odpowiednio o 11 proc. i 15 proc. w porównaniu do IV kwartału 2011 roku i jednocześnie słabsze niż konsensus analityków (odpowiednio 85 i 66 mln zł). Rentowność w ubiegłym kwartale była niższa o kilka punktów procentowych na każdym poziomie w porównaniu do ostatniego okresu 2011 roku. Natomiast LPP wypracowało w ubiegłym kwartale 962,09 mln zł przychodów, 148,63 mln zł zysku netto oraz 186,37 mln zł zysku operacyjnego.
>> W serwisie znajdziesz komplet aktualnych informacji na temat finansowej kondycji spółki. >> Zobacz obraz fundamentalny LPP po wynikach za IV kwartał w StockWatch.pl