
Tworzenie strony internetowej pod kątem SEO
Artykuł sponsorowany
Powody, dla których warto tworzyć nową stronę internetową z myślą o pozycjonowaniu
Tworzenie strony internetowej bez uwzględnienia SEO może prowadzić do poważnych problemów, które utrudnią lub wręcz uniemożliwią indeksowanie jej przez roboty Google. Wybór niewłaściwej technologii może sprawić, że strona od początku będzie nieprzystępna dla wyszukiwarek, co znacząco obniży jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Ponadto brak odpowiednio przygotowanych treści może nie tylko negatywnie wpłynąć na sprzedaż, ale także ograniczyć pozyskiwanie ruchu organicznego. Z kolei niewłaściwie skonstruowana architektura informacji, targetująca nieodpowiednie słowa kluczowe, czy utrudniająca indeksowanie, może obniżyć skuteczność strony, gdyż nie będzie docierać do osób faktycznie zainteresowanych oferowanymi produktami czy usługami.
Jakie aspekty SEO należy wziąć pod uwagę przy projektowaniu strony?
SEO to nie tylko techniczne aspekty, ale także kwestie związane z doświadczeniami użytkowników (UX). Połączenie tych dwóch elementów sprawia, że witryna staje się wartościowa zarówno dla Google’a, jak i dla użytkowników. Strona, która będzie łatwa w obsłudze może być chętniej odwiedzana przez użytkowników, będą chętniej ją polecać i do niej wracać. Co więcej, Google w coraz większym stopniu dąży do analizowania zachowań użytkowników i badania ich satysfakcji.
Podstawowe aspekty SEO, które warto uwzględnić przy tworzeniu strony, to:
- architektura informacji – struktura strony powinna być logiczna i intuicyjna, aby ułatwić użytkownikom nawigację oraz wyszukiwarkom indeksowanie,
- dopasowanie słów kluczowych – wybór odpowiednich słów kluczowych, które będą odpowiadały na zapytania użytkowników, umożliwi dotarcie do oferty potencjalnym klientom,
- struktura nagłówków Hx – uporządkowanie treści za pomocą nagłówków H1, H2, H3 itd., pomaga w lepszym zrozumieniu zawartości strony przez Google i nie powinno być wykorzystywane do wizualnego stylowania layout’u,
-
paginacja – odpowiednie wdrożenie paginacji, które pozwala uniknąć duplikacji treści i ułatwia indeksowanie,
- szybkość ładowania strony – co przełoży się zarówno na lepszą ocenę witryny przez wyszukiwarkę, jak i pozytywne doświadczenia użytkowników,
- treści zawierające słowa kluczowe – na stronie należy wdrożyć wartościowe treści, wspierające konwersje i zawierające kluczowe frazy,
- mapa strony i plik robots.txt – których poprawne opracowanie pomaga w indeksowaniu przez wyszukiwarki,
- linkowanie wewnętrzne – strategiczne rozmieszczenie linków wewnętrznych to nie tylko dłuższy czas spędzony na stronie i ułatwienie nawigacji dla użytkowników, ale i tworzenie logicznych powiązań w obrębie witryny dla robotów indeksujących.
Pamiętajmy, że to wszystko to zaledwie przygotowanie do efektywnego pozycjonowania. Aby pozyskiwać ruch organiczny, warto podjąć współpracę z konsultantem SEO, który pomoże ustalić dalsze działania, takie jak rozbudowa treści i link building, w oparciu o analizę konkurencji – podpowiada Szymon Słowik, specjalista SEO i założyciel agencji takaoto.pro, oferujący konsultacje SEO dla firm: https://www.szymonslowik.pl/konsultacje-seo-dla-firm/.
Projekt nowej strony – skonsultuj go ze specjalistą
Projektując nową stronę, często nie bierze się pod uwagę wszystkich aspektów SEO, co w przyszłości może wymagać kosztownych zmian. Piękna i dopracowana witryna może okazać się mało użyteczna pod kątem SEO, jeśli nie uwzględniono w niej odpowiednich technologii i treści. Rozpoczęcie pozycjonowania w późniejszym etapie może wiązać się z dużymi nakładami pracy i środków na nadrobienie braków i dokonanie niezbędnych zmian.
Dlatego warto skonsultować projekt strony ze specjalistą SEO jeszcze przed rozpoczęciem prac nad projektem. Dobra strona internetowa wymaga współpracy wielu ekspertów: web developera, grafika, specjalisty SEO, UX designera, marketera, sprzedawcy oraz samego użytkownika. Tylko kompleksowe podejście gwarantuje stworzenie witryny, która będzie nie tylko atrakcyjna wizualnie, ale także przynosząca konwersje i skuteczna pod względem SEO.