
Fot. MP/stockwatch.pl
Wittchen to 21. debiutant na głównym rynku GPW. Pierwsze transakcje na prawach do akcji (PDA) zawarto po cenie 17 zł, natomiast na akcjach po cenie 18 zł. Walory w ofercie publicznej sprzedawano po cenie 17 zł. W kolejnych minutach oba kursy ruszyły na północ.
Wittchen w ramach publicznej oferty przydzielił w sumie 3,25 mln akcji, w tym 1,6 mln akcji nowej emisji oraz 1,65 mln akcji sprzedawanych przez dotychczasowych akcjonariuszy. Do inwestorów instytucjonalnych trafiły 3 mln akcji, a 250 tys. akcji przydzielono inwestorom indywidualnym. W transzy dla drobnych złożono zapisy na ponad 443,6 tys. papierów, średnia stopa redukcji zapisów w tej transzy wyniosła 43,7 proc. Po ofercie publicznej rodzina Wittchen zachowała pakiet kontrolny w spółce, z blisko 76-proc. udziałem w podwyższonym kapitale zakładowym. Łączna wartość brutto oferty publicznej akcji opiewa na 55,25 mln zł, z czego 27,2 mln zł to wartość brutto nowej emisji akcji. >> W serwisie znajdziesz wstępną symulację finansową debiutu Wittchen SA
– W wyniku oferty publicznej dołączyli do nas nowi akcjonariusze. Na akcje Wittchen zapisało się łącznie ponad 800 inwestorów. Bardzo im dziękuję za zaufanie i pragnę zapewnić, że dołożymy wszelkich starań, by w kolejnych latach budować wartość dla wszystkich akcjonariuszy. Mam też nadzieję, że nasz unikalny model biznesowy oraz osiągane wyniki będą doceniane przez coraz większe grono inwestorów – powiedział Jędrzej Wittchen, prezes spółki.
Równocześnie spółka zaprezentowała wyniki za III kwartał. Grupa Wittchen w minionym okresie zwiększyła przychody w ujęciu r/r o 10 proc. do 42,9 mln zł. Zysk brutto ze sprzedaży poprawił się o 7 proc. i wyniósł 22,1 zł. Na czysto spółka zarobiła 6,5 mln zł, co oznacza wzrost o 9 proc. r/r.
Monika Wittchen, wiceprezes spółki dodaje, że zarząd jest zadowolony z rezultatów. Jednocześnie przypomina, że w trzecim kwartale 2015 r. cała branża detaliczna zmagała się z niekorzystnym czynnikiem pogodowym.
– Głównym motorem wzrostów w 2015 r. jest segment detaliczny, który w okresie pierwszych trzech kwartałów odpowiadał za ponad 75% sprzedaży, natomiast sprzedaż w segmencie B2B utrzymuje się na stabilnym poziomie, porównywalnym z poprzednim rokiem. Najszybciej rosnącym kanałem jest obecnie e-commerce – na koniec września sprzedaż internetowa odpowiadała już za 19 proc. przychodów grupy – wskazała Monika Wittchen.

Fot. MP/stockwatch.pl
Narastająco za trzy kwartały 2015 r. skonsolidowana sprzedaż wyniosła 98,1 mln zł i była o 19 proc. większa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wynik EBITDA, czyli zysk operacyjny powiększony o amortyzację, wzrósł o 17 proc. r/r i sięgnął 19,5 mln zł. Zysk przed opodatkowaniem wzrósł natomiast o 39 proc. i za trzy kwartały 2015 r. przekroczył 15,8 mln zł wobec 11,4 mln zł w porównywalnym okresie 2014 r.
Wittchen jest liczącym się sprzedawcą luksusowych dodatków, akcesoriów, obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Obecnie w grupie działa 65 własnych salonów i outletów, w tym 54 pod szyldem Wittchen i 11 V VIP Collection. Oprócz tego spółka prowadzi dwa sklepy internetowe.
>> Więcej na temat spółki Wittchen przeczytasz w naszym specjalnym raporcie IPO