
Ultimate Games miało szacunkowo 10 mln zł jednostkowego zysku netto w 2021 roku
Przychody całkowite w tym okresie wyniosły 27,7 mln zł, a przychody netto ze sprzedaży – 23,4 mln zł.
– Na zaprezentowane dane w analizowanym okresie wpływ miały m.in.:
1) stabilna sprzedaż serii ‚Ultimate Fishing Simulator’ na PC, VR, konsole wraz z dodatkami DLC;
2) dalsze poszerzanie portfolia produkcyjno-wydawniczego o nowe gry, a co z tym związane liczne premiery nowych gier – w 2021 r. wydano 83 gry, głównie na platformę Nintendo Switch;
3) stabilna monetyzacja gier mobilnych tj. ‚Ultimate Fishing Simulator’ oraz ‚Professional Fishing’;
4) stabilna sprzedaż gier ‚Thief Simulator’, ‚House Flipper’ oraz ‚Cooking Simulator’ na Nintendo Switch;
5) wyprzedaże gier emitenta na platformie Steam oraz Nintendo Switch;
6) zbycie części udziałów/akcji w podmiotach z grupy kapitałowej emitenta, o czym to Spółka poinformowała m.in. w raportach bieżących 3/2021 oraz 17/2021, przy jednoczesnym zmniejszeniu wartości transakcji zbycia udziałów/akcji w stosunku do okresu porównywalnego;
7) wzrost kosztów prowizji wypłacanych dla deweloperów, marketingu i wynagrodzeń – wymieniono w komunikacie.
– Szacunkowe wyniki za rok 2021 wskazują na to, że ubiegły rok zamykamy ze wzrostem sprzedaży. Od stycznia do grudnia ub. roku wypracowaliśmy ponad 23 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co daje nam r/r wzrost wyniku o ok. 50 proc. Co ważne, w minionym roku nie wydaliśmy żadnej znaczącej gry, a mimo to udało nam się osiągnąć zysk netto na poziomie 10 mln zł i nieznacznie zwiększyć EBIT, który wyniósł ponad 7 mln zł. Jednocześnie na koniec grudnia na naszym koncie znajdowało się 14 mln zł. Na wypracowane wyniki istotny wpływ miała stabilna monetyzacja gier mobilnych Ultimate Fishing Simulator i Professional Fishing, sprzedaż serii Ultimate Fishing Simulator na PC, VR i konsole a także popularność gier House Flipper, Thief Simulator i Cooking Simulator na Nintendo Switch – mówi Mateusz Zawadzki, prezes zarządu Ultimate Games.
Ultimate Games prowadzi działalność na rynku gier wideo, specjalizując się w zakresie produkcji i dystrybucji gier na komputery stacjonarne oraz urządzenia mobilne. W 2016 r. spółka pozyskała znaczącego inwestora PlayWay, wiodącego producenta i wydawcę gier komputerowych, notowanego na rynku regulowanym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od lipca 2019 r.