W sierpniu skonsolidowane przychody CCC spadły w ujęciu r/r o 2,5 proc. i wyniosły 152,3 mln zł. Wartość sprzedaży detalicznej obniżyła się o 5,1 proc. do 139 mln zł. Narastająco po ośmiu miesiącach 2015 roku przychody są na 17,2-proc. plusie i wynoszą 1,355 mld zł. Natomiast w detalu zwyżka sięga 16,7 proc. do 1,291 mld zł.
Trochę lepiej sierpień wypadł sprzedażowo w LPP. Grupa wypracowała 2-proc. wzrost przychodów do 430 mln zł. Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wyniosła 53 proc. i była o ok. 6 p.p. niższa od marży zrealizowanej w sierpniu rok wcześniej. Od początku roku wzrost sprzedaży wynosi 7 proc., co daje 3,166 mln zł. Powierzchnia handlowa sklepów na koniec sierpnia wyniosła ok. 780 tys. mkw. i była większa o 15 proc. niż rok wcześniej.
– W LPP dynamika sierpniowej sprzedaży jest dużo słabsza od dynamiki przyrostu powierzchni handlowej. W wypadku obu spółek wysokie temperatury w sierpniu (+3 stopnie C r/r) były jedną z przyczyn słabej dynamiki sprzedaży i brakiem efektu „powrotu do szkoły”. Kluczowe miesiące dla wyników rocznych CCC to wrzesień, październik i rzadziej listopad. – komentuje Sobiesław Kozłowski z Raiffeisen Brokers.
Ten rok nie należy do zbytnio udanych dla LPP. Potwierdzeniem jest II kwartał i spadek zysków EBITDA i netto w dwucyfrowym tempie. Dzięki zyskom z II kwartału udało się zamknąć całe I półrocze zyskiem netto. Najwyższą dynamikę sprzedaży grupa uzyskała w krajach Unii Europejskiej – wzrost o 42 proc. do 337,6 proc. W kraju zwyżka sięgnęła 5,5 proc. do 1,47 mld zł. Natomiast w Rosji i na Ukrainie spadła o 2,5 proc., schodząc poniżej 0,5 mld zł.

Miesięczna sprzedaż CCC (Źródło: Raiffeisen Brokers)
Natomiast w CCC zysk netto minionego kwartały wyniósł 105,1 mln zł i tym samym okazał się wyższy w ujęciu r/r o ponad 50 proc. Silny wzrost zysku to po części efekt optymalizacji podatkowej. Na koniec czerwca powierzchnia sprzedaży w placówkach własnych wzrosła o 23,2 proc. r/r., a w placówkach franczyzowych o 26,2 proc. CCC przy okazji publikacji wyników finansowych poinformowało o zamiarze nabycia spółki e-obuwie.pl. Zamierza z niej zbudować, poprzez inwestycje logistyczne i zasilenie kapitałowe, największą spółkę obuwniczą działającą w sektorze e-commerce w Europie Środkowej. Jednocześnie oczekuje, że w ciągu trzech lat e-obuwie.pl osiągnie przychody ze sprzedaży powyżej 500 mln zł.
Obie spółki zareagowały przeceną na raporty sprzedażowe za sierpień. Od początku tego roku akcje LPP zyskały na wartości 4 proc. Natomiast notowania CCC blisko 25 proc.

Stopy zwrotu za ostatnie 9 miesięcy.