Varsav Game Studios powstało w 2016 roku i dotychczas wydało trzy gry – Bee Simulator w 2019 roku, Giants Uprising w formule early access w 2021 roku oraz Everdream Valley w 2023 roku.
– Nieudana premiera Giants Uprising wiele nas nauczyła. W spółce znacznie zmieniły się procesy, regularnie ogrywamy nasze produkcje, testujemy różne partnerstwa, wreszcie – znaleźliśmy swoje miejsce w świecie gier – skupiamy się na interesujących gameplay’owo zwierzętach – powiedział w trakcie czatu inwestorskiego StockWatch.pl Łukasz Rosiński, prezes zarządu Varsav Game Studios.
Giants Uprising nie znalazło wielu odbiorców mimo ciekawego pomysłu na grę. Mimo to spółka chce dokończyć jej rozwój i wydać porty na konsole.
– Zgadzam się, że potencjał tego projektu został niewykorzystany. Niestety jako studio nie byliśmy w stanie zapewnić odpowiednich środków, żeby dokończyć projekt zgodnie z jego pierwotną wizją. Natomiast obecnie, dzięki współpracy z partnerem – Untold Tales SA pojawiła się możliwość dokończenia projektu i jego pełnego wydania, co powinno istotnie zwiększyć jego potencjał monetyzacyjny. Planujemy także wydanie gry na konsolach, które w naszej opinii są potencjalnie bardzo dużym rynkiem dla tej gry – powiedział w trakcie czatu inwestorskiego StockWatch.pl Łukasz Rosiński, prezes zarządu Varsav Game Studios.
Na premierę czeka tez gra Path of Caldyra, ale spółka napotkała problemy podczas prac produkcyjnych.
– W The Path Of Calydra napotkaliśmy na duże wyzwania dotyczące optymalizacji gry. Świat TPoC jest ogromny – według naszych szacunków zapewnia około 18-20 godzin rozgrywki i niestety, ale niektóre lokacje zostały przez brazylijskiego dewelopera stworzone w sposób, które bardzo utrudnia sportowanie gry na konsole, w tym główną, na której nam zależy – Nintendo Switch. Optymalizacja gry leży zgodnie z umową po stronie brazylijskiej, czekamy na jej rezultaty, by podejmować kolejne decyzje – powiedział prezes Varsav Game Studios.
Varsav Game Studios rozpoczął komunikację projektu „Chase” pod finalną nazwą „Barkour”. Głównym bohaterem gry jest pies bojowy – agent jednostek specjalnych o imieniu Thunder.
– Barkour to gra trzecioosobowa, w której gracz wciela się w psa, bojowego, agenta specjalnego i jest oparta o trzy kluczowe mechaniki – parkouru, walki i skradania się – powiedział Łukasz Rosiński.
– Wydanie Barkour jest planowane jako pełna grą w wersji na PC i wszystkie konsole, wraz z dalszym rozwojem gry po premierze – dodał.
Moneaters, spółka zależna Varsav Game Studio, wyprodukował Evergreen Valley, która została ciepło przyjęta. Varsav Games rozważa debiut spółki na rynku AIM w Londynie.
– Mooneaters SA to nasza najbardziej udana inwestycja i spółka z ogromnym potencjałem rozwoju na kolejne lata. Obecnie skupiamy się na wielu inicjatywach, które pozwoliłyby wykorzystać bardzo dobrą sytuację spółki (udana premiera Everdream Valley, planowany tryb multiplayer, umowa z Meta Platforms) w jak największym zakresie. Głównym wątkiem na którym skupiamy się w przypadku spółki jest pozyskanie dla niej partnera branżowego lub jej notowanie, ale tu chcielibyśmy najpierw zbadać potencjał także innych rynków niż tylko NewConnect. Obecnie rozpoczynamy badanie możliwości notowania spółki na rynku AIM w Londynie. Uważam, że pokazanie się jako VGS i Mooneaters na takim rynku może potencjalnie przynieść obu podmiotom wiele korzyści. Oczywiście podchodzimy do tego wątku realistycznie, ale jest on dla nas na tyle kuszący, że zanim podejmiemy decyzję o notowaniu na rynku NewConnect chcielibyśmy mocno zbadać obie powyższe alternatywy – powiedział Łukasz Rosiński.
Varsav Game Studios to powstałe w 2016 r. studio specjalizujące się w produkcji gier „z innej perspektywy”, ukazujące graczowi unikalną perspektywę głównego bohatera. Spółka jest notowana na rynku NewConnect.