
Varsav Game Studios zaprezentuje trzy gry na Gamescom
Drugi kwartał był okresem przygotowań Varsav Game Studios do premiery Giants Uprising. Jest to największy z projektów prowadzonych przez spółkę, a gra już niedługo zadebiutuje w formule Early Access na PC. Wprowadzone zmiany w rozgrywce spotkały się z pozytywnym odbiorem ze strony graczy oraz mediów, co przełożyło się na wzrost zainteresowania potencjalnych użytkowników, jak i influencerów. Filmy i materiały prezentujące rozgrywkę z dema obejrzano ponad 1 mln osób. Spółka planuje pokazać nowości z gry już w trakcie nadchodzących targów Gamescom, które odbędą się w dniach 25. – 27.08.
– Mamy bardzo różnorodny zestaw gier, które chcemy pokazać na targach. Najważniejszą produkcją Varsav Game Studios prezentowaną na Gamescom będzie oczywiście Giants Uprising, ale startujemy także z marketingiem The Path of Calydra oraz Everdream Valley – przybliża plany spółki Łukasz Rosiński, prezes Varsav Game Studios.
Spółka w drugim kwartale odniosła niewielką stratę (40 tys. PLN) w zakresie działalności operacyjnej, co związane jest z przygotowaniami do premiery Giants Uprising w formule Early Access. Jednocześnie Varsav Game Studios odnotował dobre wyniki sprzedażowe swojej najbardziej rozpoznawalnej produkcji – Bee Simulator. Gra, która została wydana na platformie Steam pod koniec 2020 roku, cieszy się dużą popularnością, szczególnie w czasie akcji promocyjnych na platformie Steam.
– Wyniki za Q2 2021 związane są z szeroko zakrojonymi działaniami promocyjnymi w zakresie premiery Giants Uprising. Jednocześnie jestem zadowolony z wyników finansowych spółki – zgodnie z naszymi przewidywaniami Bee Simulator nadal dobrze się sprzedaje, zwłaszcza, kiedy jej wydawca decyduje się na agresywniejszą politykę cenową. Uczestnictwo w przecenach Steam, przynosi satysfakcjonujące przychody – w samym Q2 2021 było to 177 tys. PLN. Mamy nadzieję, że podobna sprzedaż w dystrybucji cyfrowej będzie się utrzymywała w kolejnych kwartałach 2021 roku – kontynuuje prezes Varsav Game Studios
Premiery pozostałych projektów prezentowanych w trakcie Gamescom – The Path of Calydra oraz Everdream Valley, planowane są po Giants Uprising, tak by studio mogło w pełni skupić się na marketingu poszczególnych produktów. Ponadto, jeszcze w tym roku, Varsav Game Studios planuje zaprezentować materiały związane z kolejną dużą produkcją spółki.
– Najbliżej końca produkcji jest The Path of Calydra, którą przygotowujemy we współpracy z brazylijskimi weteranami gamedevu. Ostatnim tytułem prezentowanym przez nas na targach będzie Everdream Valley, za którą odpowiada spółka-córka Mooneaters. Obie produkcje świetnie wpisują się w nasze motto “gry z innej perspektywy”, dzięki czemu dobrze pasują do naszego portfolio wydawniczego. Jednocześnie pracujemy nad przygotowaniem materiałów marketingowych obejmujących m.in. cinematic trailer projektu Aria, tak by móc ją zapowiedzieć jeszcze w 2021 roku – kończy prezes Łukasz Rosiński.
Zespół Varsav Game Studios składa się z kilkudziesięciu specjalistów, którzy doświadczenie w produkcji gier zdobywali w Vivid Games, CI Games, The Farm51, Bloober Team i Flying Wild Hog. Specjalizacją studia są gry „z innej perspektywy”, ukazujące graczowi unikalną perspektywę głównego bohatera. Spółka jest notowana na rynku NewConnect.