W sierpniu skonsolidowane przychody Vistuli wyniosły około 39,4 mln zł i były wyższe o 12,9 proc. r/r. W ujęciu narastającym wartość sprzedaży wyniosła 315,5 mln zł i była wyższa o około 16,2 proc. r/r. Sierpniowe przychody ze sprzedaży detalicznej w segmencie odzieżowym – marki Vistula, Wólczanka, Deni Cler – opiewały na blisko 21,2 mln zł i były wyższe o 12,4 proc. Natomiast segment jubilerski dostarczył 15,3 mln zł, co dało 15-proc. poprawę. Od początku roku w pierwszym z segmentów odnotowano wzrost o 18,8 proc. do 172,5 mln zł, a w drugim o 12,5 proc. do 113,9 mln zł.
– Wyniki sprzedażowe za sierpień odbieramy neutralnie, gdyż były zbliżone do tych wygenerowanych miesiąc wcześniej. Powierzchnia spółki nie rośnie szybciej niż sprzedaż, dlatego widoczna jest poprawa efektywności, co można odebrać za plus. W danych za II kwartał 2015 r. widoczna była poprawa marży w części odzieżowej, gdzie marża EBIT wzrosła do 14,5 proc. z 11,5 proc. rok wcześniej. Pogorszenie za sprawą wyższych kosztów zakupu (głównie waluty) zanotowano w części jubilerskiej. Rentowność operacyjna spadła tam o 1,8 p.p. do 10,8 proc. Sądzimy, iż tendencje w lipcu i sierpniu na poziomie rentowności mogły być kontynuowane. – ocenia Marcin Stebakow z DM BPS.
Wyniki Vistuli za II kwartał 2015 r. okazały się zbliżone do konsensusu rynkowego. Przychody wzrosły o 16 proc. do 132,5 mln zł, zysk EBIT o 28 proc. do 17,4 mln zł, a netto o 43 proc. do 12,1 mln zł.>> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom Vistuli
W czwartek akcje Vistuli zachowują się dość stabilnie. Niemniej od początku roku podrożały 43 proc. Ostatnia rekomendacja dla spółki pochodzi sprzed miesiąca i brzmi kupuj z ceną docelową 2,85 zł. Jej autorem jest DM BOŚ, który prognozuje na cały 2015 r. 28 mln zł zysku netto i 486 mln zł przychodów. W zeszłym roku było to odpowiednio 20,3 mln zł i 443,4 mln zł.