VRG miało 6 mln zł zysku netto w I kw. 2025 r.

Omawiane walory:

VRG odnotowało 6,02 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 2,22 mln zł zysku rok wcześniej.

vrg, akcje, wyniki, handel,

Fot. VRG

Zysk operacyjny wyniósł 3,7 mln zł wobec 2,68 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 37,86 mln zł wobec 36,09 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 293,64 mln zł wobec 278,23 mln zł rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży segmentu odzieżowego w I kw. 2025 r. wyniosły 129,9 mln zł i były o 6,3 proc. wyższe w ujęciu rocznym.

– Wzrost sprzedaży w kanałach detalicznych o 5,9 proc. był wynikiem zwiększenia oferty obejmującej odzież formalną, lepszej struktury kolekcji, koncentracji na ofercie zgodniej z DNA marek, poprawie zatowarowania sklepów stacjonarnych, wdrożenia skuteczniejszych programów motywacyjnych dla doradców klienta w salonach sieci stacjonarnej i trafionych inwestycji nakierowanych na poprawę efektywności kanału online – czytamy w raporcie.

W I kwartale 2025 roku nastąpił wzrost sprzedaży detalicznej w sieci offline o 4,7 proc. oraz wzrost sprzedaży online o 8,9 proc. r/r.

Udział sprzedaży online w przychodach segmentu odzieżowego wyniósł 28,7 proc. w I kw. 2025 r. w porównaniu do 27,5 proc. udziału sprzedaży online w analogicznym okresie 2024 r.

– Grupa w ramach segmentu odzieżowego wykazała w I kwartale 2025 roku stratę netto na poziomie 12,2 mln zł w stosunku do straty netto 17,7 mln zł w analogicznym okresie 2024 roku – czytamy dalej.

Przychody w I kw. 2025 r. w segmencie jubilerskim wyniosły 163,7 mln zł i były wyższe o 4,9 proc. r/r.

– Wzrost sprzedaży był efektem utrzymania pozytywnego trendu sprzedaży biżuterii złotej i srebrnej. Rozwijana jest również działalność nowych salonów zagranicznych na Węgrzech – wskazano w materiale.

– Zysk netto segmentu jubilerskiego w I kwartale 2025 roku wyniósł 18,2 mln zł w stosunku do 19,9 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego, co oznacza spadek zysku o 8,7 proc. r/r. Spadek zysku netto w I kwartale 2025 roku, w porównaniu do I kwartału 2024 roku, był rezultatem większego wzrostu kosztów sprzedaży (17,0 proc.) niż wzrostu wartościowej marży brutto (3,7 proc.) – czytamy dalej.

Na koniec I kw. 2025 r. powierzchnia sprzedaży sieci detalicznej Grupy zmniejszyła się o 7,2 proc. r/r do 48,6 tys. m2, przy czym w segmencie odzieżowym powierzchnia zmniejszyła się o 12,9 proc. do 33,9 tys. m2, natomiast w segmencie jubilerskim zwiększyła się o 9,3 proc. do 14,7 tys. m2.

Na koniec I kw. 2025 r. liczba salonów własnych liczyła odpowiednio: Vistula – 103, W.Kruk – 170, Bytom – 84, Deni Cler – 29, Wólczanka – 74 i Multibrand – 7, wymieniono też w raporcie.

W ujęciu jednostkowym strata netto wyniosła 11,63 mln zł w I kw. 2025 r. wobec 17,41 mln zł straty rok wcześniej.

VRG planuje capex na ok. 41 mln zł w br., spadek pow. salonów odzieżowych, wzrost W.Kruk

Grupa VRG planuje wydatki inwestycyjne na poziomie ok. 41 mln zł w 2025 r., przy czym chce zmniejszyć powierzchnię handlową w segmencie odzieżowym, a zwiększyć – jubilerskim.

– Planowane wydatki inwestycyjne w 2025 roku spółka szacuje na poziomie ok. 41 mln zł. Będą one przeznaczone na rozwój segmentu odzieżowego i jubilerskiego m.in. w zakresie infrastruktury wspierającej procesy zarządzania biznesem, a także na otwarcie nowych lub odnowienie istniejących już powierzchni handlowych salonów stacjonarnych marek Grupy VRG – czytamy w raporcie.

– Na koniec roku 2025, Grupa planuje prowadzić działalność na 49 367 m2 powierzchni handlowej, w tym 33 127 m2 stanowić będzie powierzchnia salonów i butików segmentu odzieżowego, a 16 240 m2 powierzchnia salonów segmentu jubilerskiego – czytamy dalej.

Na koniec I kw. 2025 r. powierzchnia sprzedaży sieci detalicznej Grupy zmniejszyła się o 7,2 proc. r/r do 48,6 tys. m2, przy czym w segmencie odzieżowym powierzchnia zmniejszyła się o 12,9 proc. do 33,9 tys. m2, natomiast w segmencie jubilerskim zwiększyła się o 9,3 proc. do 14,7 tys. m2.

Na koniec I kw. 2025 r. liczba salonów własnych liczyła odpowiednio: Vistula – 103, W.Kruk – 170, Bytom – 84, Deni Cler – 29, Wólczanka – 74 i Multibrand – 7.

– Wśród głównych inicjatyw ukierunkowanych na poprawę wyników segmentu odzieżowego należy podkreślić: optymalizację sieci sprzedaży, wdrożenie planów naprawczych dla nierentownych salonów stacjonarnych, dalszą optymalizację procesów logistycznych i zarządzania zapasem, koncentrację na jakości planowania, kontynuację działań poprawiających efektywność zespołów i struktur organizacyjnych centrali Grupy VRG w Krakowie. Wymienione działania i inicjatywy będą realizowane w ramach dyscypliny kosztowej z myślą o zwiększeniu efektywności. Powinny one prowadzić do istotnej poprawy wyniku operacyjnego przede wszystkim w segmencie odzieżowym – wskazano w materiale.

Grupa VRG podkreśla, że w 2024 roku odnotowała pierwsze pozytywne efekty kontroli kosztów dla wszystkich marek odzieżowych VRG.

– Tendencję tę utrzymaliśmy w pierwszym kwartale i chcemy kontynuować ją w całym roku bieżącym – podkreślono.

W 2025 roku Grupa zamierza osiągnąć optymalny poziom wielkości stacjonarnej sieci detalicznej dla segmentu odzieżowego.

– W kolejnych latach będziemy skupiać się na obserwacji efektywności salonów i butików stacjonarnych, zamykając lokalizacje trwale nierentowane i jednocześnie otwierając nowe salony własne i franczyzowe w miejscach z dużym potencjałem sprzedażowym. Zwiększeniu efektywności sieci salonów w segmencie odzieżowym, w szczególności w kanale franczyzowym, będzie służyć kontynuacja pilotażowego projektu salonów multibrandowych łączących ofertę marek Vistula, Bytom i Wólczanka – napisano w raporcie.

Biorąc pod uwagę rosnący poziom stałych kosztów sprzedaży związanych z utrzymaniem sieci stacjonarnej, absolutnym priorytetem i celem nadrzędnym będzie istotna poprawa wskaźników dotyczących wielkości sprzedaży oraz masy marży z m2 powierzchni handlowej.

– Zakładamy, że zapoczątkowana w 2024 roku optymalizacja i kontrola kosztów w markach segmentu odzieżowego zmniejszy dynamikę kosztów z m2. W bieżącym roku skupimy się na zwiększeniu udziałów rynkowych w kategorii eleganckiej odzieży męskiej, którą oceniamy jako atrakcyjną rynkowo – czytamy dalej.

Grupa koncentruje się także na intensywnym rozwoju spółki W.Kruk poprzez dalszą rozbudowę sieci stacjonarnej w Polsce, kanału e-commerce oraz wzrost przychodów z nowych rynków.

– W szczególności będziemy dążyć do umocnienia pozycji marki W.Kruk na rynku węgierskim, na którym jest ona obecna od końca 2023 roku, stopniowo zwiększając liczbę salonów w najatrakcyjniejszych centrach handlowych – wskazano także.

VRG specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji „operatora” marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. Jej skonsolidowane przychody w 2024 r. wyniosły 1,38 mld zł.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Analiza VRG: R jak rozwój i restrukturyzacja

    Spółka VRG prezentuje coraz lepsze wyniki finansowe. Efekty restrukturyzacji w segmencie odzieżowym oraz dynamiczny rozwój sieci jubilerskiej stają się coraz bardziej widoczne.

  • VRG: W.Kruk złożył wniosek o zgodę UOKiK na przejęcie grupy Lilou

    Spółka W.Kruk z grupy VRG wystąpiła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodę na przejęcie pięciu podmiotów zajmujących się sprzedażą biżuterii, w tym Lilou. Wniosek trafił do UOKiK 21 lipca.

  • VRG: W.Kruk ma wstępną umowę nabycia grupy Lilou za 105 mln zł podlegające korekcie

    Spółka zależna VRG - W.Kruk - wraz z WK SPV 1, własną spółką zależną, podpisały dokumentację transakcyjną dotyczącą nabycia grupy Lilou. Za udziały oraz prawa i obowiązki wspólników spółek osobowych wchodzących w zakres grupy Lilou, W.Kruk oraz WK SPV zapłacą łącznie cenę 105 mln zł, która to kwota będzie podlegać korekcie wynikającej z przeliczenia wartości kapitału obrotowego netto i długu netto na dzień zamknięcia transakcji.

  • 15 czarnych koni sezonu wyników za I kwartał 2025

    Maj na GPW upłynie w znacznej mierze pod dyktando raportów za I kwartał. StockWatch.pl sprawdził, jak na starcie 2025 r. poradziły sobie poszczególne branże oraz które spółki zdaniem ekspertów mogą sprawić pozytywne i negatywne niespodzianki wynikowe.

  • Nowe spółki na kwietniowej liście top picks DM BOŚ

    Wiosenne porządki w portfelu DM BOŚ. Analitycy skreślili z listy top picks walory Selvity i PlayWay i postawili na dwóch reprezentantów indeksu sWIG80.



cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat