Grupa CCC zanotowała w czerwcu 27,3-proc. wzrost przychodów r/r do 185,6 mln zł. W tym okresie sprzedaż detaliczna wzrosła o 28,7 proc. do 182,3 mln zł. W czerwcu spółka poprawiła wynik z maja, kiedy przychody rosły w tempie odpowiednio 20,2 i 18,6 proc. W całym pierwszym półroczu skonsolidowane przychody CCC podskoczyły o 21,6 proc. do 1,04 mld zł, a w detalu o 21,3 proc. do 995,8 mln zł.
Z kolei LPP w czerwcu wypracował 14-proc. wzrost przychodów do 461 mln zł. Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży grupy wyniosła 51 proc. i była o około 8 p.p. niższa od marży zrealizowanej w czerwcu 2014 r. W maju LPP wystraszył inwestorów 10-proc. obniżką marży brutto na sprzedaży, przy 12-proc. dynamice sprzedaży. Powierzchnia handlowa sklepów na koniec czerwca wyniosła ok. 774 tys. mkw. i była większa o 15 proc. od powierzchni handlowej na koniec czerwca ubiegłego roku. Narastająco od początku roku przychody wzrosły o 8 proc. do 2,294 mld zł.
W czerwcu DM PKO BP wydał świeże rekomendacje dla liderów sektora modowego. Analitycy utrzymali zalecenie sprzedaj dla LPP, a w wypadku CCC obniżyli wskazanie z kupuj do trzymaj. Autorzy rekomendacji zwracają uwagę, że spadek trafficu w centrach handlowych w Polsce i niekorzystna pogoda spowodowały, iż od początku roku LPP notuje spadek dynamiki przychodów. Niska dynamika towarzyszyła jednak wysokiej bazie z okresu styczeń-kwiecień 2014 r. – średni wzrost 23,9 proc. Natomiast spadek marży jest częściowo efektem zwiększonych wyprzedaży spowodowanych pogodą, ale również silnego dolara.>> Zobacz analizę wyników LPP za I kwartał 2015 r.
Z kolei w raporcie dotyczącym CCC analitycy zwracają uwagę na wysokie tempo otwarć. Po I kwartale 2015 spółka powiększyła swoje powierzchnie sklepowe o 25,6 proc. r/r. W całym 2015 roku plany zakładają wzrost powierzchni o około 30 proc. r/r (90 tys. m2), z czego spółka zarezerwowała już 84 tys. m2. Analitycy szacują, że 2/3 otwarć przypadną na Polskę i rynki Europy Środkowo-Wschodniej, podczas gdy 1/3 na Niemcy i Austrię. Założono, że w Niemczech spółka otworzy około 22 tys. m2 powierzchni, osiągając na koniec 2015 roku ponad 40 tys. m2, co będzie stanowiło ponad 10 proc. powierzchni całej grupy.
W tym roku akcje CCC zyskały 34 proc., a w skali ostatnich 12 miesięcy zwyżka sięga 64 proc. Natomiast LPP nie ustrzegło się przeceny odpowiednio 6 i 16 proc.