
(Fot. Oponeo.pl)
Wstępna wielkość przychodów ze sprzedaży netto osiągniętych przez Oponeo.pl w grudniu 2020 roku wyniosła 117,19 mln zł, co oznacza wzrost o 24 proc. r/r. Jak zaznacza spółka, podstawowym czynnikiem, który wpłynął na wielkość przychodów był wzrost liczby zamówień wynikający z systematycznego rozwoju firmy oraz wzmacniania marki Oponeo.pl.
Cały 2020 r. spółce również udało się zamknąć na plusie. Narastająco za 12 miesięcy Oponeo.pl wypracowało 982,57 mln zł przychodów ze sprzedaży. To wynik o 7 proc. lepszy niż w 2019 r.
– Na wielkość przychodów uzyskanych w całym 2020 roku wpłynęły warunki pogodowe, które skutkowały przesunięciem sezonu wymiany opon na zimowe, wprowadzone obostrzenia gospodarczo-społeczne w konsekwencji dynamicznego wzrostu zachorowań wywołanych wirusem SARS-COV-2, a także spadki sprzedaży nowych samochodów osobowych w 2020 r. – poinformowała spółka.

Przychody Oponeo.pl w ujęciu miesięcznym. Źródło: Opracowanie własne.
W całym IV kwartale Oponeo.pl wypracowało 401,6 mln zł przychodów ze sprzedaży. To wynik o 1,5 mln zł słabszy w ujęciu rocznym. W październiku i listopadzie, czyli sezonowo dwóch najważniejszych miesiącach w całym roku, spółka odczuła negatywny efekt ciepłej pogody oraz skutki obostrzeń gospodarczo-społecznych wywołanych przez wirus SARS-COV-2. Pełne dane za IV kwartał Oponeo.pl przedstawi w sprawozdaniu okresowym Spółka nie wskazała jeszcze harmonogramu publikacji raportów finansowych na 22021 r.
Grupa Oponeo.pl jest liderem internetowej sprzedaży opon w Polsce, działającym w kilkunastu krajach Europy. We wtorek kurs akcji spółki rośnie 2,5 proc. Około 14:30 za jeden walor Oponeo.pl płacono 41,50 zł. Obecna kapitalizacja grupy Oponeo.pl wynosi blisko 580 mln zł.