Sierpniowe przychody Redanu w ujęciu skonsolidowanym wzrosły o 22 proc. r/r do 52 mln zł. W segmencie dyskontowym zwyżka sięgnęła 31 proc. do 33 mln zł. W obszarze modowym dynamika to 9 proc., co pozwoliło uzyskać 19 mln zł przychodów.
Narastająco od początku roku grupa wypracowała w sumie 381 mln zł przychodów – wzrost o 13 proc. W segmencie dyskontowym nastąpiła poprawa o 21 proc. do 229 mln zł, a modowym o 2 proc. do 152 mln zł. Na koniec sierpnia powierzchnia całej sieci Redanu powiększyła się o 15 proc. do blisko 130 tys. mkw. Sieć Textilmarket składała się z 377 sklepów własnych o łącznej powierzchni 87,7 tys. mkw., która była 23 proc. wyższa niż na koniec sierpnia 2015. Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash wyniosła 42 tys. mkw., wzrost o 1 proc.
Spółka niedawno publikowała wyniki za II kwartał 2016 r., który przyniósł poprawę po słabszym I kwartale. W tym okresie sieć dyskontowa TXM osiągnęła marżę brutto na poziomie 43,4 proc. wobec 41,7 proc. Z kolei część modowa Top Secret lepiej dopasowała kolekcję letnią do oczekiwań klientów oraz ograniczyła poziom ponoszonych kosztów. Tu marża handlowa zwiększyła się o 1,5 p.p. do 44,7 proc. Ostatecznie zysk netto w II kwartale wyniósł 4,5 mln zł, co w całym I półroczu pozwoliło zmniejszyć stratę do 2,5 mln zł.
Środową sesję notowania spółki zaczęły od lekkiej zwyżki. W tym roku akcje Redanu wzrosły o 25 proc., choć w ostatnich miesiącach są raczej w odwrocie. Od początku maja przecena sięga 24 proc. Dzisiejsza cena odniesienia to 2 zł. Należy pamiętać, że cena zaproponowana we wcześniejszym wezwaniu wynosiła 2,07 zł. Wezwanie zakończyło się jednak fiaskiem, a mniejszościowi akcjonariusze nie kryli niezadowolenia z zaproponowanej ceny. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom Redanu