ceytcwws
Advertisement
PARTNER SERWISU
ybbegmsw

TXM rusza z IPO, zapisy na akcje potrwają do 12 grudnia

TXM, właściciel sieci dyskontowych sklepów detalicznych TXM textilmarket, w ramach oferty publicznej sprzedaje 4 mln akcji. Jeśli inwestorzy dopiszą, spółka jeszcze w tym roku zadebiutuje na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

(Fot. TXM)

(Fot. TXM)

TXM idzie na giełdę. Właściciel sieci 350 sklepów dyskontowych w ramach publicznej emisji oferuje 4 mln akcji serii E. Nowe walory będą stanowić łącznie 12 proc. podwyższonego kapitału zakładowego spółki i uprawniać ich właścicieli do wykonywania łącznie 8,8 proc. ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu. Aktualnie wiodącym akcjonariuszem TXM jest giełdowy Redan, posiadający 64,1 proc. kapitału. Kolejne 25,1 proc. akcji posiada firma inwestycyjna 21 Concordia 1 s.à r.l., a w rękach pozostałych akcjonariuszy jest 10,8 proc. kapitału TXM. Lwia część oferowanych akcji trafi do portfeli inwestorów instytucjonalnych. W transzy adresowanej do inwestorów indywidualnych jest tylko ok. 10 całej oferty. Zapisy w części detalicznej ruszą w najbliższą środę i potrwają do 12 grudnia br. Akcje TXM mają zadebiutować na warszawskiej giełdzie jeszcze przed końcem roku. Harmonogram publicznej emisji akcji TXM

5 grudnia Otwarcie oferty publicznej (publikacja prospektu)
7-12 grudnia Przyjmowanie zapisów na akcje oferowane w transzy inwestorów indywidualnych
9-13 grudnia Proces budowy księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych
14 grudnia Podanie do publicznej wiadomości ceny akcji oraz ostatecznej liczby akcji oferowanych oraz ostatecznej liczby akcji oferowanych w poszczególnych transzach
14-19 grudnia Przyjmowanie zapisów i wpłat na akcje oferowane w transzy inwestorów instytucjonalnych
Ok. 19 grudnia Planowana data przydziału akcji oraz zwrotu nadpłat
29 grudnia lub w zbliżony termin Pierwszy dzień notowania PDA na rynku regulowanym GPW

TXM z emisji akcji chce zebrać ok. 26 mln zł brutto. Pozyskane z IPO środki mają trafić na rozwój sprzedaży TXM textilmarket.

Naszym celem jest zdobycie jednej z wiodących pozycji w sektorze odzieżowych sklepów dyskontowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Jesteśmy przekonani, że nasz model biznesowy jest bardzo efektywny, co potwierdzają osiągane wyniki finansowe. Dlatego wszystkie środki pozyskane z emisji akcji zamierzamy przeznaczyć na skokowe przyspieszenie wzrostu organicznego, a tym samym dynamiczne zwiększenie skali działania. Prowadzić to będzie do wzrostu wartości grupy TXM. – powiedział Lech Przemieniecki, prezes TXM SA.

W ramach sieci krajowej do roku 2018 planowane jest osiągnięcie poziomu około 382 sklepów, o łącznej powierzchni sprzedaży ok. 98 tys. m2. Z kolei na rynkach zagranicznych w 2018 r. sieć powinna liczyć około 94 sklepów, z czego większość w Rumunii, a pozostałe na Słowacji i w Czechach.

– Poza Polską to rynek rumuński jest dla nas obecnie najatrakcyjniejszy. Dlatego ekspansja za granicą powinna w tym kraju być najszybsza. Na wszystkich rynkach wdrażany jest nowy, większy format sklepów, których średnia powierzchnia liczy około 350 m2. Jest to odpowiedź na zmieniające się oczekiwania klientów, którzy preferują robienie zakupów w większych placówkach oferujących szerszy asortyment towarów. Z kolei w ramach rozwoju kanału e-commerce w planie jest uruchomienie sprzedaży on-line we wszystkich krajach, w których będą sklepy stacjonarne. – podkreślił Lech Przemieniecki.

Strategia spółki zakłada wypłatę corocznej dywidendy w kwocie nie mniejszej niż 35 proc. wypracowanego zysku netto. Sieć dyskontowa TXM na wszystkich rynkach składa się z ponad 350 sklepów. W Polsce jest drugą pod względem liczby placówek siecią dyskontową, która oferuje przede wszystkim odzież użytkową oraz obuwie. W ofercie znajdują się również produkty wyposażenia domu, drobne dodatki i akcesoria. TXM działa na terenie całego kraju, w Czechach, na Słowacji, a od niedawna także w Rumunii. Powierzchnie handlowe w zależności od lokalizacji wynoszą od 160-420 m2.

Sieć sklepów TXM textilmarket w Polsce. (Źródło: TXM)

Sieć sklepów TXM textilmarket w Polsce. (Źródło: TXM)

Po trzech kwartałach 2016 roku TXM ma 4,7 mln zł zysku netto, 10,4 mln zł EBITDA, 7 mln zł zysku na sprzedaży i prawie 260 mln zł przychodów. TXM prognozuje, że w 2016 roku zysk netto spółki wyniesie 13,1 mln zł, zysk operacyjny 17,1 mln zł, EBITDA 22,3 mln zł, a przychody 381,4 mln zł. W 2015 roku zysk netto wynosił 16,1 mln zł, EBIT 21 mln zł, EBITDA 25,2 mln zł, a przychody 314,8 mln zł.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Najnowsze wiadomości (aktualności, giełda, akcje)



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat