
(Źródło: spółka)
Wawel odnotował 113,32 mln zł jednostkowego zysku netto w 2017 r. wobec 85,09 mln zł zysku rok wcześniej. Na poziomie operacyjnym zysk skurczył się r/r o ok. 1 mln zł do 97,5 mln zł. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 618,46 mln zł w 2017 r. wobec 645,9 mln zł rok wcześniej.
– Osiągnięte w 2017 roku wyniki sprzedaży w poszczególnych kanałach pokazują wzrost w segmencie sklepów małopowierzchniowych, w tzw. kanale nowoczesnym, oraz spadek w dyskontach. Mamy nadzieję, że w bieżącym roku uda nam się rosnąć we wszystkich obszarach. Kanał dyskontowy pozostaje bowiem ważny dla spółki. Będziemy jednak w dalszym ciągu wyczuleni na różnice w ofercie rynkowej pomiędzy poszczególnymi kanałami sprzedaży – napisał prezes Dariusz Orłowski w liście dołączonym do raportu rocznego.
Dywidenda na deser
Przy okazji prezentacji raportu, zarząd Wawelu zapowiedział, że zarekomenduje akcjonariuszom przeznaczenie części zysku netto za rok 2017 na wypłatę dywidendy.
– Zarząd będzie rekomendował przeznaczenie części zysku spółki za rok 2017 na wypłatę dywidendy – czytamy w raporcie.
Spółka w 2017 roku wypłaciła z zysku za rok obrotowy 2016 dywidendę w kwocie 29,99 mln zł, tj. 20 zł na jedną akcję.
Wawel to producent czekolad, batonów, cukierków i bombonierek, notowany na warszawskiej giełdzie od 1998 r.