PARTNER SERWISU
jvmcxdem

Wirtualna Polska z wyższą wyceną

Omawiane walory:

Konrad Księżopolski, analityk Haitong Banku, w raporcie z 15 października utrzymał rekomendację kupuj dla Wirtualnej Polski, podwyższając cenę docelową do 162,70 zł z 111,50 zł.

wirtualna, polska, akcje, rekomendacje, media,

Haitong Bank podniósł cenę docelową dla Wirtualnej Polski

Analityk Haitong Banku podwyższył prognozy EBITDA na lata 2021/22/23 odpowiednio o 23/21/28 proc. w związku z:

  • dobrymi wynikami finansowymi za pierwsze trzy kwartały br.,
  • nowymi produktami reklamowymi online, które powinny pomóc spółce wyprzedzić szeroki rynek reklamy internetowej,
  • oczekiwanym dalszym odbiciem w e-commerce (głównie Wakacje.pl).
>> Notowania akcji spółek giełdowych i indeksów, gorące wzrosty i spadki, statystyki i dane giełdowe >> Sprawdź!

Pandemia wirusa Covid19 miała dwojaki wpływ na działalność Wirtualnej Polski. Według eksperta po stronie negatywnej czasowe lockdowny widocznie wpłynęły na ruch turystyczny, którego największą ofiarą są Wakacje.pl. Z drugiej strony, Covid19 wyraźnie przyspieszył trendy digitalizacyjne. W związku z tym ogólne wnioski po pandemii dla spółki są pozytywne, a nowa post-pandemiczna rzeczywistość według Księżopolskiego powinna nadal wspierać rynek reklamy online i e-commerce. Analityk oczekuje wzrostu EBITDA o odpowiednio 44/14 proc. w latach 2021/22, stąd implikowany wskaźnik EV/EBITDA na 2021/22 na poziomie 14,6/12,6x nadal nie wydaje się zbyt wygórowany.

– Haitong Bank spodziewa się kolejnego dobrego kwartału, częściowo za sprawą niskiej bazy z zeszłego roku, ale także dobrych wyników WP Media. Analitycy oczekują, że przychody ogółem wyniosą 212,5 mln PLN (+39 proc. r/r), przy przychodach online na poziomie 200 mln PLN (+40 proc. r/r). W segmencie online analitycy szacują przychody z mediów na poziomie 103 mln PLN (+25 proc. r/r) oraz z e-commerce na poziomie 71 mln PLN (+28 proc. r/r). W telewizji Haitong Bank spodziewa się 6 mln PLN (-5 proc. r/r). Skorygowana EBITDA na poziomie 68,7 mln PLN, EBITDA na poziomie 67,7 mln PLN (+20 proc. r/r), a EBITDA z działalności telewizyjnej na poziomie -1 mln PLN – czytamy w raporcie przygotowanym przez Konrada Księżopolskiego, anlityka Haitong Banku.

Jak podaje spółka, spośród 5 największych lokalnych wydawców internetowych, WP jest liderem pod względem liczby użytkowników klikających w kampanie reklamowe klientów e-commerce, co jest efektem zdywersyfikowanej platformy marketingowej WP, na którą składają się różne produkty  i narzędzia. Wprowadzenie jesienią 2020 r. WPartnera zwiększyło mniej więcej dwukrotnie podaż powierzchni reklamowej w WP. Dodatkowo, spółka przeprowadziła badania, z których wynika, że większość klientów preferuje mieszany typ obsługi klienta: konsultant i samoobsługa. Aby to efektywnie wykorzystać, WP wprowadziła niedawno nowe narzędzie reklamowe – WP ADS – czyli narzędzie do samodzielnego prowadzenia kampanii reklamowych bez pośredników, ale z gwarantowaną sprzedażą (RoAS), skierowane do sklepów e-commerce. Na razie WP ADS oferowany jest sklepom z branży dom i ogród, elektronika, moda, zdrowie i uroda, sprzęt sportowy, które łącznie reprezentują ok. 60 proc. sprzedaży online. W przyszłości spółka planuje rozszerzyć WP ADS o nowe kategorie, takie jak produkty dla dzieci, gry i zabawki, oprogramowanie, artykuły dla zwierząt, żywność i napoje, które będą stanowić ponad 90 proc. całkowitej sprzedaży online w Polsce. Według Publicis Groupe, wartość polskiego rynku reklamy online w I poł. br. osiągnęła 2,09 mld zł i wzrosła o 24 proc. r/r, podczas gdy przychody WP Media w analogicznym okresie osiągnęły 208 mln zł (wzrost o 39 proc. r/r).

– Widoczna przewaga WP Media na tle szerokiego rynku reklamy online wynika zdaniem Haitong Banku z jej wiodącej pozycji w bazie realnych użytkowników oraz przede wszystkim ze zdywersyfikowanego portfela produktów. Zdaniem analityków, wprowadzenie WP ADS powinno wesprzeć monetyzację WP Partnera i w dalszym ciągu pomagać spółce osiągać lepsze wyniki na tle szerokiego rynku reklamy online w Polsce. Haitong Bank oczekuje, że w 2021 r. przychody WP Media wzrosną o 28 proc. r/r, a w 2022 r. o ok. 15 proc. r/r. Wysoki profil wzrostu WP Media jest o tyle istotny, że biznes mediowy ma wysoką dźwignię operacyjną i jest marżowo atrakcyjny (marża EBITDA WP Media na poziomie ok. 50 proc.+ vs. ok. 20 proc. dla e-commerce) – czytamy w raporcie.

Spółka komentuje, że ruch turystyczny w czerwcu br. był na porównywalnym poziomie do czerwca 2019 r., ale okres lipiec-sierpień br. był wyraźnie słabszy niż analogiczny sprzed 2 lat. Wirtualna Polska oczekuje, że ruch turystyczny w 2022 r. powróci do normalnego poziomu. Analityk Haitong Banku oczekuje, że w 2023 r. Wakacje.pl mogą powrócić do poziomu obrotów z 2019 r. o wartości ok. 130 mln PLN. Ze względu na fakt, że podróże krajowe znów cieszyły się dużą popularnością, klienci Nocowanie.pl mieli mniejszą motywację do zakupu reklam. W Domodi/Allani ekspert spodziewa się nadal dość słabej koniunktury ze względu na utrzymującą się wysoką konkurencję w segmencie mody online. Nieco niższych wyników spodziewa się również w ExtraDom, gdyż Wirtualna Polska obserwuje wstrzymywanie przez klientów planów budowy domów ze względu na wysokie ceny materiałów. Analityk Haitong Banku oczekuje stopniowej poprawy wyników w TotalMoney, gdyż sektor bankowy może być bardziej skłonny do promowania się.

Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej – Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii – np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej – np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym – np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.

Rekomendacje dla Wirtualnej Polski powstał 18 października 2021 r. Autorem rekomendacji jest Konrad Księżopolski, analityk Haitong Banku. Wymagany przepisami prawa disclaimer do rekomendacji jest do pobrania TUTAJ

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat