
Mateusz Tarczyński, CEO Woodpecker.co.
– Główny rynek GPW jest naszym celem. Technicznie 2023 może nie być łatwy pod tym względem, ale będziemy cały czas nad tym myśleć, nie chcemy tego specjalnie przeciągać – powiedział Tarczyński podczas webinaru.
Nie wykluczył, że w sytuacji, kiedy nowe projekty, nad którymi pracuje spółka, będą bardzo dobrze rosnąć, Woodpecker rozważy emisję akcji towarzyszącą zmianie rynku na wsparcie ich rozwoju.
– Nie planujemy aktualizacji prognozy na 2023, ale nie wykluczam tego – dodał prezes.
Przy debiucie na NewConnect spółka zaprezentowała szacunki, które zakładają sprzedaż na poziomie 26,8 mln zł, EBITDA 13,3 mln zł i zysk netto 9 mln zł na 2023 rok.
– Robię wszystko, żebyśmy rozwijali się szybciej niż do tej pory. Obserwujemy zmniejszający się churn (wskaźnik rezygnacji), co jest efektem rosnącej dojrzałości naszego oprogramowania. Ponadto trwa analiza podniesienia cennika naszych usług – wymienił Tarczyński.
Zaznaczył, że ciągle priorytetem rozwojowym jest zwiększanie liczby klientów, tym bardziej nowe produkty, które spółka udostępni w tym roku są dedykowane do tej samej grupy. Wśród nowych inicjatyw jest budowa rozwiązań AI w video, czy ulepszanie treści mejli sprzedażowych na bazie ChatGPT.
– Widząc szanse rozwojowe warto inwestować w nowe rozwiązania, bo przyniosą korzyści. Nowi klienci w IV kwartale zaczęli zwiększać swoje zaangażowanie w nasze aplikacje, co dla nas przekłada się na większy MRR (średni miesięczny przychód z klienta). Styczeń w naszej branży jest sezonowy słabszy, a okazało, że się miniony miesiąc był dla nas bardzo dobry i znowu jesteśmy na ścieżce wzrostowej MRR po spowolnieniu w grudniu. Liczę, że w trudniejszych czasach rynek tym bardziej będzie zwracał się do rozwiązań automatyzujących sprzedaż jak nasze – stwierdził prezes.
Spółka jest obecna w 100 krajach. Tarczyński zaznaczył, że największym rynkiem są Stany Zjednoczone, ale też mocno rosną Niemcy pod względem liczby użytkowników. Woodpecker zatrudnia 107 pracowników. Jak wskazał prezes, w tym roku spółkę czeka stabilizacja w tym względzie, gdyż została „osiągnięta pula do rozwoju produktów”.
– Ciągle uważamy, że mamy dużo do osiągnięcia w krajach, w których jesteśmy obecni. Nasz focus pozostaje na małych i średnich firmach. Chcemy być liderem w tym segmencie na świecie – podsumował Tarczyński.
Woodpecker.co to notowana na NewConnect spółka technologiczna dostarczająca oprogramowanie w modelu SaaS, które pomaga zwiększyć efektywność rozwoju biznesu poprzez inteligentną automatyzację procesów komunikacji biznesowej.