We wrześniu Oponeo.pl wypracowało przychody na poziomie 24,8 mln zł. To dało 23-proc. wzrost w ujęciu r/r. Narastająco po pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku sprzedaż urosła o 30 proc. do 252,5 mln zł. Spółka wśród głównych przyczyn wrześniowej dynamiki podaje wzrost liczby zamówień wynikający z systematycznego rozwoju firmy oraz wzmacniania marki w Polsce i na rynkach zagranicznych.
W zeszłym miesiącu spółka uruchomiła sprzedaż w USA, w stanie Kalifornia poprzez nowy serwis www.oponeo.com. Ruch ten wpisuje się w strategię, która zakłada intensyfikację sprzedaży zagranicznej i ekspansję na nowe rynki. W związku z tym spółka systematycznie otwiera nowe serwisy internetowe, co przekłada się na wzrost przychodów z działających już za granicą e-sklepów. Obecnie prowadzi sprzedaż na dwunastu zagranicznych rynkach: w Niemczech, Austrii, Hiszpanii, Włoszech, Francji, Wielkiej Brytanii, Holandii, Irlandii, Turcji, Czechach, Słowacji i Belgii. W planach jest uruchomienie sprzedaży w stanach Nevada i Oregon. Obecnie Stany Zjednoczone zajmują drugie miejsce po Wielkiej Brytanii pod względem liczby klientów online w stosunku do liczby mieszkańców – 57,4 proc. Rynek brytyjski przynosi Oponeo.pl największe przychody spośród wszystkich rynków zagranicznych.>> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom Oponeo.pl

(Fot. mat. prasowe/Oponeo.pl)
Warto też odnotować fakt, że w połowie września Oponeo.pl poinformowało o wstępnym zainteresowaniu nabycia przez podmiot zewnętrzny aktywa giełdowej spółki, które nie jest wykorzystywane do podstawowej działalności. Umowa zakłada przeprowadzenie due diligence, a w wypadku pomyślnego wyniku analizy, zakup za przybliżoną wartość 15,5 mln zł. Po I półroczu tego roku zysk netto grupy skoczy w ujęciu r/r z 2,2 mln zł do 5,5 mln zł, przy 32-proc. wzroście przychodów do 189 mln zł.
W ostatnich tygodniach na kursie spółki dominuje trend boczny. Niemniej od początku roku notowania osiągnęły solidną stopę zwrotu przekraczającą 80 proc. Podporą wzrostów jest skokowa poprawa zysków.