We wtorek XTPL ruszył z procesem budowy księgi popytu na 275 tys. nowo emitowanych akcji serii V, który planowo potrwa do 22 czerwca. Cena emisyjna zostanie ustalona po zakończeniu procesu book buildingu. Uchwała emisyjna przewiduje umożliwienie akcjonariuszom posiadającym co najmniej 0,5 proc. akcji w kapitale zakładowym możliwość objęcia akcji i utrzymanie dotychczasowego udziału
– O cenie emisyjnej zadecyduje proces budowania księgi popytu, która rozpoczęła się w dniu dzisiejszym, zgodnie z informacjami zawartymi w ESPI 27/2023 i potrwa do 22 czerwca 2023 roku. Dynamiczne postępy w komercjalizacji naszych rozwiązań przyczyniły się do zwiększenia szeroko pojętego zainteresowania spółką, w tym przez międzynarodowe podmioty, co zakładamy, że będzie miało również wpływ na obecną ofertę. Dodatkowo mamy bardzo dobre relacje z naszymi akcjonariuszami i spodziewamy się, że część z nich może chcieć skorzystać z przysługującego im prawa pierwszeństwa, co jest standardem rynkowym w tego typu transakcjach – powiedzieli podczas czatu inwestorskiego w StockWatch.pl przedstawiciele XTPL.
– Od wielu lat budujemy relację biznesową na międzynarodowych rynkach, w tym w Niemczech, Szwajcarii, Austrii, spotykamy się z tymi inwestorami, rozmawiamy i widzimy z ich strony duże zainteresowanie naszym rozwojem. Ponadto tutaj mieszkamy, żyjemy i chcemy stworzyć polską firmę o globalnym zasięgu – dodali.
Celem emisji jest pozyskanie środków na skalowanie biznesu. Spółka kieruje ofertę w trybie subskrypcji prywatnej skierowanej do inwestorów wybranych przez zarząd.
– Trwa budowa księgi popytu w której wspiera nas Trigon Dom Maklerski SA, nie możemy komentować przebiegu tego procesu, natomiast nasz kalendarz spotkań w najbliższych dniach prezentuje się bardzo intensywnie, włączając w to rozmowy w języku angielskim :) – dodali przedstawiciele XTPL.
W maju br. XTPL ogłosił plan 10-krotnego zwiększenia przychodów, do 100 mln zł w 2026 roku, a potencjał średniorocznych przychodów z wszystkich 9 rozwijanych obecnie projektów przemysłowych szacuje na ok. 400 mln zł. Aby go zrealizować, zamierza przeprowadzić inwestycje w kwocie ok. 60 mln zł w latach 2023-2026, mających zintensyfikować i przyspieszyć rozwój spółki m.in. zwiększając zdolności produkcyjne, wspierając działania sprzedażowe oraz prace z zakresu B+R. W ramach zaplanowanych inwestycji XTPL planuje wykorzystać środki pozyskane z emisji akcji, a pozostała część finansowania ma pochodzić głównie z środków własnych w ramach działalności operacyjnej, grantów i finansowania dłużnego.
– Koncentrujemy się na realizacji ogłoszonych planów biznesowych, czyli przeskalowania firmy i 10-krotnego wzrostu przychodów ze sprzedaży produktów i usług z poziomu 10 mln zł w 2022 roku do 100 mln zł w 2026 roku. Środki z emisji mają na celu realizację tego konkretnego planu i do realizacji tych strategicznych celów nie zakładamy konieczności kolejnej emisji. Oczywiście będziemy starać się osiągnąć jak najwyższe przychody do 2026 roku, a 100 mln zł nie jest dla nas sufitem w dłuższym terminie, tutaj najwięcej zależy od tempa wdrożeń przemysłowych w ramach poszczególnych 9 projektów, które rozwijamy. W przypadku sukcesu wszystkich projektów szacujemy potencjał średniorocznej sprzedaży nawet na 400 mln zł, a w chwili obecnej skupiamy się na istotnych postępach w 4 najbardziej zaawansowanych projektach, które rozwijamy wspólnie z globalnymi producentami elektroniki nowej generacji.
XTPL rozwija i komercjalizuje na światowym rynku addytywną technologię umożliwiającą ultraprecyzyjne drukowanie nanomateriałów. Technologia ta ułatwi m.in. produkcję wyświetlaczy nowej generacji, inteligentnego szkła z zaawansowanymi funkcjonalnościami, innowacyjnych zabezpieczeń antypodróbkowych czy paneli fotowoltaicznych o zwiększonej wydajności. Obecnie XTPL komercjalizuje swoją technologię w dwóch pierwszych polach aplikacyjnych: wyświetlaczy oraz smart glass.
– Największym odbiorcą naszej technologii jest region EMEA, a jednocześnie spodziewamy się, że kluczowe dla nas rynki będą USA, EMEA oraz wybrane kraje azjatyckie takie jak Tajwan, Korea Płd., Chiny i Japonia. Obecna oferta jest prowadzona w trybie bezprospektowym – powiedzieli przedstawiciele XTPL.
– Już dziś nasi klienci sygnalizują nam testowanie naszej technologii w obszarach takich jak: nowoczesne biosensory, komunikacja 5G i 6G, tzw. human-brain interface – komunikacja na styku człowieka i maszyny, a oprócz tego widzimy duże zainteresowanie naszą technologią w obszarach zastosowań kosmicznych, militarnych i energetycznym – dodali.