Implikuje to wycenę Brand24 na poziomie 60 mln PLN. Z oferty skierowanej do inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych Brand24 pozyska 3,5 mln PLN. Nowe akcje stanowić będą 5,5 proc. w podwyższonym kapitale spółki. Po dopełnieniu formalności spółka ubiegać się będzie o dopuszczenie akcji do obrotu na alternatywnym rynku GPW NewConnect. Debiut planowany jest na początek 2018 roku.
– W ciągu ostatnich kilku tygodni spotkaliśmy się z kilkudziesięcioma potencjalnymi inwestorami – zarówno przedstawicielami instytucji finansowych, jak i profesjonalnymi inwestorami indywidualnymi. Bardzo cieszy nas tak duże zainteresowanie spółką i dobre przyjęcie przez rynek naszych historycznych dokonań i planów na przyszłość, czego efektem była duża nadsubskrypcja zgłoszona w złożonych deklaracjach objęcia akcji. Z emisji pozyskamy do spółki blisko 3,5 mln PLN. Środki przeznaczymy na rozbudowę naszego zespołu informatyków, a w efekcie – rozwój naszej technologii, a także zwiększenie comiesięcznych budżetów przeznaczanych na akwizycję nowych klientów – mówi Michał Sadowski, prezes zarządu i założyciel Brand24.
Efektem tych działań ma być przyśpieszenie tempa wzrostu Brand24, chcemy jak najszybciej dojść do ważnego dla nas progu 5 tys. aktywnych klientów, będącego pomostem na drodze do szerszego grona użytkowników z całego świata.
– Możliwości, jakie daje nasze narzędzie – monitoring treści w internecie, włączanie się do dyskusji czy identyfikowanie wątków sprzedażowych – sprawiają, że grono potencjalnych klientów jest bardzo szerokie: od Biura Pierwszej Damy USA po uniwersytet w Teheranie; od małych, lokalnych biznesów po globalne koncerny, jak Carlsberg czy IKEA – wskazuje Michał Sadowski.
Ostatnie miesiące pokazują, że rozpędzana od momentu założenia Brand24 kula śniegowa zaczyna toczyć się coraz szybciej. W ciągu 2,5 roku spółka trzykrotnie zwiększyła liczbę aktywnych klientów i czterokrotnie MRR (monthly recurring revenue – miesięczny powtarzalny przychód), jednocześnie wraz ze wzrostem skali działalności systematycznie spada koszt pozyskania i utrzymania klienta oraz churn (wskaźnik rezygnacji klientów).
Spółka ma za sobą kolejny bardzo dobry miesiąc – liczba aktywnych klientów przekroczyła na koniec października 2 000, a churn był rekordowo niski. Dane te, w połączeniu z naszym planem zainwestowania pozyskiwanych właśnie środków, pozwalają nam z optymizmem patrzeć na perspektywy wzrostu biznesu.
– LARQ jako wiodący akcjonariusz Brand24 jest bardzo zadowolony z dużego zainteresowania ofertą i z osiągniętej wyceny – zwłaszcza przy tak wymagającej sytuacji, z jaką mamy ostatnio do czynienia na rynku kapitałowym. Jesteśmy przekonani, że utalentowany zespół w połączeniu z perspektywami, jakie ma przed sobą Brand24, przełożą się na dalszy dynamiczny wzrost wartości tej spółki. Gratulujemy zespołowi Brand24 i mocno kibicujemy im w dalszym rozpędzaniu tego biznesu – mówi Mikołaj Chruszczewski, Członek Zarządu LARQ S.A. i Członek Rady Nadzorczej Brand24 S.A.
Prognoza LARQ dla Brand24 zakłada 2 069 klientów, 7,4 mln PLN skonsolidowanych przychodów i 0,3 mln PLN EBITDA na koniec 2017 roku.
Program Motywacyjny, jakim objęci są kluczowi członkowie zespołu Brand24, zakłada, że na koniec 2018 roku liczba klientów Spółki osiągnie poziom 3 tys., skonsolidowane przychody 10,8 mln PLN, a strata netto 1,1 mln PLN.
Informacja prasowa, 8 listopada 2017 r.