
Siedziba Zyngi. (Fot. zynga.com)
Przychody Zynga Inc. (Nasdaq: ZNGA) wyniosły 183,3 mln dolarów w porównaniu do 168 mln dolarów w pierwszym kwartale 2014 r. Obroty wynikające z reklamy pozostały na tym samym poziomie (35-36 mln dolarów), natomiast wzrosła sprzedaż gier online, głównie za sprawą publikacji dodatku do jednego ze sprzedażowych hitów – Farmville 2: Country Escape. Zynga cały czas zmaga się z problemem malejącej liczby użytkowników i ich coraz mniejszej skłonności do wydawania pieniędzy. Średnia miesięczna liczba użytkowników zamknęła się w pierwszym kwartale na poziomie 100 mln, co stanowi spadek o 19 mln r/r. Co prawda średni miesięczny przychód z użytkownika wyniósł 7,6 centa i był wyższy 1,2 centa od wartości raportowanej przed rokiem, ale już trzeci kwartał z rzędu notuje spadek odsetek użytkowników skłonnych zapłacić za dodatkowe funkcjonalności. W raportowanym okresie tylko 1,5 proc. użytkowników zdecydowało się na jakąkolwiek płatność. W IV kwartale zeszłego roku było to 1,6 procenta, w trzecim 1,8 proc., natomiast w drugim 1,8 proc.>> Więcej na temat wyników amerykańskich spółek znajdziesz tutaj

Konwersja użytkowników. (Źródło: Opracowanie na podstawie prezentacji Zyngi)
Uzyskane przez spółkę z San Francisco przychody nie wystarczają na pokrycie kosztów przez co po raz kolejny Zynga pokazała stratę. Pomimo oszczędności w wysokości 17 mln dolarów na kosztach administracji, suma kosztów operacyjnych wyniosła 237 mln dolarów, czyli tylko o 1 milion mniej niż przed rokiem. Strata na poziomie EBIT zamknęła się kwotą 54 mln dolarów i była niższa o 16 mln dolarów. Strata netto wyniosła 46 mln dolarów w porównaniu do straty 61 mln dolarów w pierwszym kwartale poprzedniego roku.
W odpowiedzi na słabe wyniki Zynga ogłosiła plan redukcji kosztów. Spółka planuje zredukować zatrudnienie o 18 proc., co ma przełożyć się na 45 mln USD rocznych oszczędności. Pozostałe cięcia w wydatkach mają przynieść kolejne 55 mln USD oszczędności.
– Przez lata widzieliśmy jak mocniejsze, bardziej zwinne zespoły mogą być bardziej innowacyjne i dostarczać graczom większą wartość. W rezultacie, dziś poinformowaliśmy o programie redukcji kosztów, który ma doprowadzić do uproszczenia i przygotować nas na najbardziej obiecujące możliwości. Oczekujemy, że redukcje wygenerują 100 mln dolarów oszczędności rocznie. Zmniejszamy nasz zespół o 364 osoby, czyli o 18 proc., zmniejszamy usługi obce i koszty centralne. To była trudna, ale konieczna decyzja i wierzę, że przedstawiony plan stawia nas w dobrej pozycji do długoterminowego sukcesu. – powiedział Mark Pincus, CEO Zynga Inc.
W kolejnym kwartale spółka spodziewa się przychodów na poziomie 175-190 mln dolarów i straty 50-54 mln dolarów, z czego 18-22 mln dolarów będą to jednorazowe koszty restrukturyzacji.
Choć ostatni rok dla akcjonariuszy spółki nie jest udany (strata ponad 30 proc.), to całkiem możliwe, że część strat zostanie odrobiona podczas czwartkowej sesji. Po ogłoszeniu planu restrukturyzacji Zynga w notowaniach posesyjnych zyskiwała nawet 11 proc.