Temat:
XTB
sasky napisał(a):UKNF ukarał XTB za "świadczenie usług maklerskich bez uwzględnienia najlepiej pojętego interesu klienta" Kara 9,9 mln zł to chyba najwyższa do tej pory nałożona kara finansowa na brokera w Polsce. Cytat:W toku postępowania ustalono, że: - w okresie od dnia 1 stycznia 2014 r. do dnia 31 maja 2015 r. X-Trade Brokers stosował niesymetryczne ustawienie parametru deviation w ramach egzekucji zleceń klientów w modelu instant (gdzie zagwarantowano, że realizacja zlecenia nastąpi po cenie zawartej w zleceniu) w sposób, który skutkował tym, że realizował zlecenia klientów w przypadku zmiany ceny danego instrumentu finansowego w sposób korzystny dla X-Trade Brokers (jako drugiej strony transakcji), a odrzucał powyżej ustalonego parametru zlecenia klientów w przypadku zmiany ceny w sposób dla klienta korzystny, a niekorzystny dla X-Trade Brokers, - X-Trade Brokers nie informował potencjalnych klientów o dokładnym sposobie świadczenia usług maklerskich wykonywania zleceń w modelu instant, w zakresie stosowania parametru deviation – w okresie od dnia 1 stycznia 2014 r. do dnia 6 marca 2016 r., w zakresie jego niesymetrycznego ustawienia – w okresie od dnia 1 stycznia 2014 r. do dnia 31 maja 2015 r. oraz w zakresie stosowania opóźnienia realizacji zleceń wybranych klientów (stosowanie parametru delay) – w okresie od dnia 1 stycznia 2014 r. do dnia 15 marca 2016 r. Czy związku zaistniałą sytuacją jest to otwarta furtka dla klientów, aby dochodzić swoich praw w stosunku do XTB, że rozliczał transakcje z korzyścią dla siebie? Czy ktoś się orientuje, jaki procent takich transakcji było i na jakiego rzędu kwoty, to mogą być?
|
|
Temat:
DROZAPOL
Czy macie zamiar odpowiedzieć na wezwanie po tej cenie? Osobiście uważam, że jest to cena poniżej wartości godziwej.
|
|
Masz racja ta firma to jest wielką niewiadomą i lepiej nie ryzykować. Wydawało mi się, że jest niedowartościowana, ale nie jest, bo ryzyko duże i stąd taka wycena.
|
|
To jest umowa przedwstępna, która była ważna do Czerwca 2015 i gdyby nie została spełniona, nie doszłoby do transakcji, tak wynika z niej, jak się ją przeczyta. Sprawdź umowę ostateczną i czekam na odpowiedź. Na dokładkę dam jeszcze to, jakbyś miał jakieś wątpliwości mojeinwestycje.interia.pl/news...
|
|
Jak sądzisz czy taki globalny fundusz, jak ten co przejął Małpke mógłby sobie pozwolić na to, aby nie zapłacić? To takie pytanie niezwiązane z Czerwoną Torebką.
|
|
Gdyby nie problemy z rentownością, to by pewnie dalej Małpka była w Czerwonej Torebce, dlatego ją sprzedali, bo byli wielkim kłopocie. Z tego co jest w komunikatach kwota z umów ma być powiększona o odsetki, ale w jakiej wysokości tego już nie wiem. Proszę tutaj trochę informacji na temat Małpki, ale ona została już sprzedana. www.portalspozywczy.pl/handel/...Poza tym sięć się przebranżawia finanse.wp.pl/kat,1033781,titl...Dla mnie ta firma jest niedowartościowana. Każdy moze mieć inne zdanie.
|
|
Poczytaj sobie ile ten fundusz już zainwestował w Małpkę. Jest tego sporo w internecie.
|
|
|
|
Spółka dostanie ponad 350 mln zł plus odsetki w maju 2018, a jest wyceniana na 60 mln zł. Skąd to się bierze. Dokładnie otrzyma 32 mln zł mojeinwestycje.interia.pl/news...i tutaj jeszcze 324 mln zł mojeinwestycje.interia.pl/news...Zadłużenie firmy poniżej 150 mln zł do tego kilkaset hektarów ziemi i nieruchomości Obecnie jest to wszystko wycenione na c/w=0,11 Czy ktoś widział tańszą spółkę na GPW?
|
|
|
|
Temat:
AVIAAML
Jeśli to wypali, to może być ciekawie, ale jak na razie traktuje to jako plany, które mogą sie nie zmaterializować. Łatwiej się skupić na tym co jest, a czego nie ma. Rozumiesz chyba, że wiele spółek ogłasza plany z których efekcie nic nie ma.
|
|
Temat:
AVIAAML
Jak sam widzisz, w tym półroczu w stosunku do poprzedniego roku ich praktycznie nie ma.
|
|
Temat:
AVIAAML
Uważam, że 2015 roku należałoby wyłączyć jeszcze commission income 6263, więc wynik za II kwartał 2015 byłby całkiem inny skoro nie bierzemy pod uwagę zdarzeń jednorazowych.
|
|
Temat:
AVIAAML
2016 2 kwartał USD EUR Sales of aircraft 8,750 7,841 Costs of aircraft sold 7,697 6,897
Gain on sale of property, plant and equipment encompass net gain on sale of two Airbus A319 and two Boeing 737-500 aircraft. Aircraft were sold for a net gain of USD 5.8 million (EUR 5.2 million). 2015 2 kwartał Sales of aircraft 2,300 2,059 Costs of aircraft sold 2,189 1,960 Lease revenue 6,944 6,217
Ja tu widzę, że na sprzedaży samolotów zarobili 1 mln USD + zyski ze sprzedaży trzech samolotów wysokości 5,8 mln,a przychody z leasingu wrosły o 700tys USD
|
|
Temat:
AILLERON
W tym kraju nad Wisłą, to raczej inwestuje się węgiel przeszłości aniżeli wizje przyszłości. Taka jest niestety smutna prawda.
|
|
Temat:
ROPCZYCE
|
|
Spółka realizuje strategie o której prezes mówił. Zwiększa eksport na rynki zagraniczne, dywersyfikuje sektory do których dostarcza swoje produkty, inwestuje, zwiększa ekspansje do USA, Rosji i w planach Chiny.
Wiem, że miała swoje gorsze chwile, wiem że jej poprzednie zagraniczne inwestycje były totalną klapą, ale czy to oznacza, że obecna też takimi będą. Wrzoda w postaci Mostostalu Energomontaż już się pozbyli, a wyniki jednostkowe były przez 9 miesięcy na plusie z tendencją rosnącą.
Czyżbym był jedynym, który wierzy w potencjał fundamentalny tej spółki przy wartości księgowej wk=0.35?
|
|
nie mówiąc o tym ile zgromadzili w funduszach demograficznych, a kraj ten ma niecałe 5 mln ludności
|
|
ZielonY napisał(a):Od słów do czynów ... Reuters: Moody's może obciąć perspektywę ratingu Polskim.onet.pl/biznes/4886093,detal...Cytat:Moody's Investors Service (Moody's) może zdecydować się na obniżkę perspektywy ratingu Polski do "negatywnej", jeżeli ewentualny poślizg w planie redukcji deficytu spowoduje znaczny wzrost kosztów finansowania długu, powiedział analityk Moody's na Polskę, Jaime Reusche - podaje agencja Reuters. najpierw zrobili nagonkę, że niby złoty sie umocni a teraz będzie a kuku
|
|
doncarlos napisał(a):mdtrader napisał(a):a wiecie ile wynosi zadluzenie LIBII? .............1%,tak 1%,a Norwegii? - 140%, przynajmniej takie dane ostatnio znalazlem. Dodales 1 z przodu Norwegii.. Z tego co wiem to jest to 48% w Norwegii i 3% w Libii.. a wiesz ile wynosi dochod PKB na jednego mieszkanca w Norwegii i Libii.. 52 tys USD i 14 tys USD.. nie ma co porownywac.. dane dla Norwegii w 2009 roku były następujące Public debt 60.2% of GDP (2009 est.) źródło: Wikipedia Ps Jak podajecie jakieś dane to podawajcie skąd je macie, to wtedy będzie można oszacować czy są realny czy też nie.
|
|
mdtrader napisał(a):@mdtrader Wierzyciele Ameryki maja w swoich portfelach bondy nominowane w ich walucie,stale tracacej na wartosci.Poprzez psucie kasy i popowanie jej do obiegu stany sie oddluzaja(obnizenie raitingu to bylo mistrzostwo swiata).Prawodpodobny jest wzrost inflacji,ktora spowoduje ze nominalnie dochodz rzadu amerykanskiego wzrosnie a realna wartosc dlugu spadnie.W ten sposob Ameryka sie oddluza i juz to robila.Chiny otrzymaja nominalnie swoja kase ale realnie straca.
tutaj się z Tobą zgodzę, że rządy dążą do pozbycia się długów drogą inflacyjną. Zwłaszcza, że mają kontrole nad twardymi walutami. Dzisiaj rzeczy nieprawdopodobne stają realnymi i wcale bym się nie zdziwił, gdyby cała ich machina legła w gruzach, ponieważ Chińczycy maja cel zrobić ze swojej waluty, walutę silną jak obecnie dolar, jen czy euro. W londyńskim city już można inwestować w aktywa denominowanych w juanie.
|
|
Wniosek z tego może płynąć taki, że skoro zagrożenie wzrasta, to nawet bankrutującej Grecji sprze"dają" najnowocześniejszy sprzęt chociaż pieniędzy za niego nigdy nie zobaczą.
|
|
ZielonY napisał(a):Greckiego kuriozum ciąg dalszy: Nowoczesne fregaty dla bankrutującej Grecji?www.tvn24.pl/-1,1721258,0,1,no...Cytat:Okazuje się, że poza zakupami w USA Ateny od ponad roku prowadzą rozmowy z Paryżem odnośnie zakupu czterech najnowocześniejszych francusko-włoskich fregat FREMM.
Francja jest przy tym zdeterminowana w zdobywaniu zamówień dla swoich stoczni, które w okresie kryzysu nie mają najlepszych wyników. Między innymi dlatego uparcie forsowano sprzedaż okrętów desantowych Mistral Rosji. W przypadku greckiej transakcji, chcąc ją sfinalizować nawet wobec tragicznej sytuacji finansowej Grecji, Paryż zaproponował wyjątkowo korzystną ofertę. Zbroją się na potęgę. Sąsiad Grecji chyba przeszedł na drugą stronę barykady. Cytat:Wydatki wojskowe Grecji, jako procent PKB, były większe niż w którymkolwiek państwie Unii Europejskiej. Przekraczały nawet te, których dokonały znacznie większe kraje, jak Pakistan, które były uczestnikami konfliktów zbrojnych.
Mała, licząca 11 mln mieszkańców Grecja ma ponad 1200 czołgów, 1700 transporterów, 300 myśliwców (w tym 156 amerykańskich F-16), osiem okrętów podwodnych i ponad 40 fregat i innych okrętów. Thetyee.ca podkreśla, że Grecja ma siły powietrzne zbliżone wielkością do Niemiec, które mają 10-krotnie większą gospodarkę i 8-krotnie więcej ludności. www.pb.pl/2499077,81619,zbankr...
|
|
Temat:
LESS
|
|
Temat:
LESS
Chińczycy wracają do zachęt w stymulowaniu sprzedaży aut. Cytat:CHINA: New scrappage scheme to lift car sales By: just-auto.com editorial team | 9 June 2011 Decrease font size Increase font size Comment on this article Email this to a friend Print this page Share this article According to a report in China Daily, the Ministries of Commerce and Finance in Beijing have approved a new package of car scrappage incentives. Under the new scheme, which replaces one which expired at the end of 2010, a grant of up to Yuan 18,000 (US$2,770) will be available for owners of old vehicles between now and the end of 2011. The new programme applies to 6- to 15-year old vehicles, with owners in rural areas seen as the most likely candidates to be attracted to the scheme. Incentives also apply to buses aged between 8 and 15 years, as well as to 10 to 15 year-old heavy trucks. After a period of frenetic growth, the Chinese car market is slowing down this year amid government moves to cool down an overheating economy. The latest move could reflect concern in Beijing that the sector could be slowing too quickly, which would hit automaker profitability as prices soften. www.just-auto.com/news/new-scr... a tymczasem sprzedaż niemieckich luksusowych aut bije rekordy, także za pomocą chińczyków Cytat:Home » Europe BMW leads Audi, Mercedes in May luxury-sales race David Jolley Automotive News Europe -- June 8, 2011 13:55 CET Follow Automotive News Europe FRANKFURT -- BMW brand topped rivals Audi and Mercedes-Benz, selling 121,168 cars worldwide in May, a rise of 19 percent over 2010 figures, the company said on Wednesday. Audi sold 113,400 cars last month, a 19.5 percent increase on the year before, ahead of Mercedes-Benz, whose May sales grew 7.3 percent to 108,766 units. BMW brand's global deliveries, boosted by sales of the new 5-series sedan and X3 SUV, rose 19.2 percent to 555,429 units in the first five months of the year, ahead of Audi's 17.5 percent rise to 535,400 cars. Mercedes' sales grew 10.5 percent to 490,021 through five months of 2011. "This was the most successful May the company has ever reported in sales. Our young vehicle portfolio continues to perform strongly and we are seeing healthy balanced growth worldwide,'' Ian Robertson, BMW board member for sales and marketing, said in a statement Wednesday. In total, BMW Group, including the BMW, Mini and Rolls-Royce brands, sold 147,563 units in May, a rise of 21.1 percent. Between January and May, the brands sales were 667,511, a rise of 20.7 percent. China sales Luxury carmakers have achieved huge sales gain in China thanks to the country's growing population of super-rich. But China's car market is expected to cool this year after surging by a third to a record high in 2010. May sales in China of BMW Group vehicles jumped 51.1 percent to 21,150 vehicles. In the United States, sales were up 19.7 percent to 26,452 units and at home in Germany, the BMW Group sold 29,372 cars, a rise of 27.7 percent. Audi's May sales in China grew 44.6 percent to 25,153 vehicles, while Mercedes sold 16,401 cars in the same period, a rise of 43.1 percent from the year before. Global sales of BMW Group's Mini brand rose by 38.5 percent in May to 26,104. In the first five months of the year, the brand sold 110,802 cars, a rise of 28.7 percent. Read more: www.autonewseurope.com/apps/pb...
|
|
Temat:
LESS
a teraz pora na wieści z branży motoryzacyjnej; - z produkcji: Cytat:Niemcy: produkcja aut na eksport znów przyspieszyła Źródło: VDA, AutomotiveSuppliers.pl 07/06/2011 09:39 germany_flag Po kwietniowym minimalnym 2-procentowym wzroście, w maju br. znów dynamicznie rosła produkcja w fabrykach aut na terenie Niemiec. W maju produkcja samochodów za Odrą wyniosła 563,3 tys. sztuk, o 20 proc. więcej niż rok wcześniej. Na rynki zagraniczne trafiło blisko 74 proc. zmontowanych pojazdów - 421,7 tys., o 16 proc. więcej niż 12 miesięcy wcześniej. W sumie w okresie pięciu miesięcy 2011 r. z linii montażowych niemieckich fabryk zjechało 2,53 mln aut. To o 9 proc. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Na eksport trafiło 1,93 mln aut (+11 proc.). www.automotivesuppliers.pl/ind... - ze sprzedaży: Cytat:Wlk. Brytania: w maju niewielki spadek sprzedaży nowych aut Źródło: SMMT, AutomotiveSuppliers.pl 06/06/2011 14:10 W maju 2011 r. w Wlk. Brytanii zanotowano jedynie 1,7-procentowy spadek rejestracji nowych samochodów, wynika z danych stowarzyszenia SMMT. Brytyjczycy kupili 150,4 tys. aut. W maju najczęściej kupowanym autem był Ford Fiesta (8,1 tys.) przed Fordem Focusem (6,5 tys.) i VW Golfem (5,5 tys.). W okresie styczeń-maj 2011 r. w Wlk. Brytanii zarejestrowano 846,5 tys. aut, o 7,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Pierwsze dwa miejsca, wśród najlepiej sprzedających się aut, zajmują samochody koncernu Ford: Fiesta (42,8 tys.) i Focus (35,8 tys.). Niemcy: 22-proc. wzrost sprzedaży aut w maju Źródło: VDA, AutomotiveSuppliers.pl 07/06/2011 10:20 W maju 2011 na niemieckim rynku motoryzacyjnym zarejestrowano o 22 proc. więcej nowych aut niż w tym samym okresie zeszłego roku. www.automotivesuppliers.pl/ind...Klienci kupili w sumie 304,7 tys. pojazdów. Od początku roku na niemieckich drogach przybyło 1,33 mln nowych aut, o 13 proc. więcej niż analogicznym okresie 2010 r. www.automotivesuppliers.pl/ind... Wreszcie rośnie sprzedaż nowych aut we Włoszech Źródło: ANSA, AutomotiveSuppliers.pl 03/06/2011 10:58 W maju br. sprzedaż nowych aut we Włoszech wyniosła 170,6 tys. pojazdów, o 3,58 proc. więcej niż rok wcześniej, wynika z danych stowarzyszenia Anfia. Sprzedaż marek włoskich wzrosła o 4,41 proc. (51,6 tys. aut). Wzrost to zasługa przede wszystkim Lancii (+8,87 proc., 8,5 tys. sztuk) i Alfa Romeo (+43,89 proc., 6,1 tys. sztuk) ponieważ Fiat zanotował spadek sprzedaży (-0,85 proc., 36,7 tys.). Na marki zagraniczne przypadło niespełna 119 tys. aut, o 3,23 proc. więcej niż rok wcześniej. W okresie 5 miesięcy 2011 r. we Włoszech zarejestrowano 843,2 tys. samochodów, o 15,14 proc. mniej niż w tym samym okresie zeszłego roku. www.automotivesuppliers.pl/ind...French sales French car sales fell 8.3 percent in May on an adjusted basis to 197,784 registrations, industry association CCFA said on Wednesday, as for the second month in row sales figures reflected the end of government incentives to replace old models. France's scrapping incentive scheme ran out in December 2010, but consumers who bought cars as part of the scheme could register them until the end of March 2011. Renault CEO Carlos Ghosn also told a French newspaper on Tuesday that sales of Renault cars were being affected too by supply disruptions to some car parts manufactured in the areas hit by the Japanese earthquake. Ghosn told Le Parisien: "We underestimated the vigor of the French market after the scrapping scheme. We also have difficulties with some Japanese suppliers. I think this impact will be limited to the second quarter of this year." Group sales at PSA/Peugeot-Citroen SA rose 12.5 percent in May while Renault group sales dropped 18.2 percent. On an unadjusted basis, French sales were up 6.2 percent in May when there were three more working days this year compared with May 2010. In the first five months, sales rose 4.4 percent in unadjusted terms and 1.5 percent on a like-for-like basis to 1.015 million cars, the association said. French consumer spending slumped in April, national statistics office said earlier in the week, hit by a steep fall in car purchases after the subsidies were phased out. Spain, Belgium Sales of new cars in Spain fell 23.3 percent in May to 78,870 units over 2010 figures, carmakers association (ANFAC) said Wednesday, the eleventh straight month of falls after the removal of government subsidies last July. "The fall in sales in the last three years and the boom in cheap cars has taken car fleets back to levels last seen 15 years ago," said Juan Antonio Sanchez Torres, head of Spanish car showroom association Ganvam. Domestic spending remains weak in Spain, held back by high debt and unemployment. Belgium auto registrations rose 15 percent to 54,888 units in May. Read more: www.autonewseurope.com/apps/pb...www.autonewseurope.com/apps/pb... Wygląda na to, że widać już poprawę w branży po kataklizmie w Japonii. Eksport produkcji aut niemieckich przyspieszył ponownie, a sprzedaż w europie powoli wstaje na nogi. Odstepstwem od normy jest nadal Hiszpania, która notuje głębokie spadki.
|
|
|
|
a tutaj informacje odnośnie inwestycji z dzisiejszej Rzeczypospolitej. Cytat:Z zapowiedzianych na początku roku wielkich inwestycji Impexmetalu w najbliższym czasie nic nie wyjdzie
Kontrolowana pośrednio przez Romana Karkosika metalurgiczna grupa chciała nawet podwoić moce produkcyjne walcowni aluminium w Koninie kosztem około pół miliarda złotych. – Zakładaliśmy uzyskanie dofinansowania z funduszy unijnych. Na razie nie widać, by takie wsparcie miało być dostępne, będziemy jednak monitorować sytuację – tłumaczy Piotr Szeliga, prezes Impexmetalu. – Do tego czasu przeprowadzimy mniejsze inwestycje, które pozwolą zwiększyć produkcję, a z drugiej strony nie będą stać na przeszkodzie, jeśli będziemy mogli realizować program rozwoju w maksymalnym wariancie – dodaje. Impexmetal planuje więc wydać około 30 – 40 mln zł, co pozwoliłoby zwiększyć moce konińskiej walcowni o 5 – 10 tys. ton rocznie. Bieżące moce są szacowane na 80 – 85 tys. ton. www.rp.pl/artykul/9211,656694_...
|
|
Co do prezesa, że nie potrafi ściemniać, to bym się z tym mocno sprzeczał. Ile razy to opowiadał coś co za jakiś czas weryfikował m.in. sytuacja w Hutmenie, wykorzystanie mocy przez Impexmetal, skup akcji oraz dywidenda. Chłopaki tak mocno lawirują, że się w tym sami zaczynają gubić. Firmy takiej wielkości powinny moim zdaniem podchodzić bardziej transparentnie do swojego akcjonariatu, jak i rynku na którym działają.
|
|
no nie wiem czy będzie tak jak myślisz. Jak na razie dostali 6 maja wezwanie do zapłaty od Skarbu Państwa na kwotę 20 mln. Takiej kwoty w kasie nie mają, gdyż zgodnie z ostatnim raportem w kasie Hutmenu było ponad 3 mln zł.
|
|
a teraz coś z rynku surowcowego. Ceny Aluminium po biciu nowych szczytów tej hossy w końcu weszły w fazę korekty. Miedź od ponad miesiąca jest poniżej szczytów i ciągle spada, niższa cena wpływ ma na sprzedaż Hutmena. Jedynym minusem tych spadków jest spadek ceny ołowiu w tym wypadku gorsze wyniki Baterpolu.
|
|
i to są właśnie karkosiki, a kapitalizacja Orła Białego vs Baterpol to jest już nieistotne.
|
|
Mam podobne obawy, jak Ty co do Hutmenu. Ryzyko zawiązania rezerwy jest duże. Sądzę, że w tamtym roku tego nie zrobili ze względu na to, że niezrealizowane byłyby prognozy zarówno Impexmetalu, jak i Boryszewa. Polityka informacyjna, a raczej dezinformacyjna kwitnie. Do tego dochodzi ostatnia nagonka funduszy co już powinno sygnalizować czerwoną lampkę na wyświetlaczu w pulpicie sterowniczym. Niedługo chwila prawdy, ale jak sobie przypomnę wywiad z prezesem, jak to w połowie ubiegłego roku twierdził, że Hutmen skończy rok 2010 na zero, to nic specjalnego bym się nie spodziewał.
|
|
Fajnie poczytać jak ludzie rozpoczynają bądź rozpoczynali swoją przygodę z giełdą. Moja przygoda rozpoczęła się w roku 1996 od Powszechnych Świadectw udziałowych pozbieranych od rodziny i późniejszej jej konwersji na akcje narodowych funduszy, których to na giełdzie do dnia dzisiejszego zostało niewiele. Najbardziej wspominam NFI Jupiter na którym zarobiłem wtedy najwięcej. W ten sposób przekonałem się to giełdy i tak trwam nieprzerwanie do dnia dzisiejszego. Z racji tego, że okres początkowy traktowałem jako doświadczalny, więc rynek wtedy mnie hartował. Pamiętam jak dziś, jak przez rynek przetaczała się kryzys rosyjski, potem bańka internetowa. Ten okres wniósł chyba w moje doświadczenie najwięcej. Przestałem wierzyć, że jest to łatwy chleb ale ciężka praca. Podstawową radę, jaką mogę dać nowemu narybkowi, aby na początku inwestować niewielkie kwoty. Zależności od osiąganych efektów podjąć decyzje czy zostać na dłużej czy skutecznie wyleczyć się z giełdy. Trzeba mieć świadomość, że statystycznie w dłuższym okresie zarabiają nieliczni.
|
|
Temat:
MANGATA
piękne zlecenie na armaturę Cytat:ZETKAMA SA umowa znacząca spółki 20.04. Warszawa (PAP/ESPI) - Raport bieżący 13/2011 Zarząd ZETKAMA S.A. na podstawie § 5 ust. 1 pkt 3 Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim informuje, iż w dniu 20 kwietnia 2011 roku Spółka otrzymała aneks do umowy z firmą KSB AG z siedzibą w Niemczech przy Johann-Klein - Str. 9, 67227 Frankenthal, o której Emitent informował w prospekcie emisyjnym w 2009 roku, a której szacunkowa wartość wynosi 1,9 mln Euro co stanowi równowartość 7 564 850,00 PLN wg średniego kursu NBP na dzień zawarcia umowy, która to wartość przekracza 10 % kapitałów własnych Emitenta. Przedmiotem umowy jest produkcja i sprzedaż armatury i odlewów. Umowa została zawarta na czas określony tj. do dnia 31 grudnia 2011 roku i ulega automatycznemu przedłużeniu na kolejny okres 1 roku o ile nie zostanie pisemnie wypowiedziana. Pozostałe warunki umowy nie odbiegają od warunków powszechnie stosowanych dla tego typu kontraktów. kom espi zdz gpwinfostrefa.pl/palio/html.ru...
|
|
Temat:
LESS
ciekawy artykuł z RP www.rp.pl/artykul/9211,645066_...Cytat:W styczniu wartość eksportu motoryzacji wyniosła 1,6 mld euro. Sprzedaż części i komponentów była większa aż o 40 proc. Dalszy wzrost może zahamować brak dostaw z Japonii O wynikach eksportu motoryzacji decyduje popyt na rynkach unijnych
To najlepszy styczniowy wynik w historii branży – podkreśla analityk rynku Rafał Orłowski. Według najnowszego raportu firmy AutomotiveSuppliers.pl eksport polskiego przemysłu motoryzacyjnego wyniósł w styczniu 1,64 mld euro.
Wypracowali go producenci części i komponentów dla fabryk aut: okazuje się, że wartość wysłanych za granicę produktów była wyższa niż przed rokiem o ponad 40 proc. i przekroczyła 601 mln euro. To więcej niż wyniósł eksport samochodów z Polski
|
|
Temat:
IMPEXMET
wycenę Baterpolu można łatwo policzyć za pomoc Orła Białego, gdyż z tego co pamiętam aczkolwiek mogę się mylić, dzielą się rynkiem po-połowie. Dzisiaj w TVNCNBC był kolejny wywiad, który nic nie wnosi poza mydleniem oczu.
|
|
Temat:
MANGATA
Zetkama szuka możliwości przejęć; nie wyklucza emisji akcji 12.04. Warszawa (PAP) - Zetkama, producent armatury przemysłowej i odlewów żeliwnych, poszukuje możliwości akwizycyjnych. Gdyby przejęcie było duże, niewykluczona jest emisja akcji - poinformował na wtorkowym spotkaniu z inwestorami Leszek Jurasz, prezes Zetkamy. Zarząd nie wyklucza rekomendowania wypłaty dywidendy z ubiegłorocznego zysku. "Poszukujemy nowych podmiotów do grupy. Rozmawiamy z podmiotami, z którymi można by nawiązać współpracę biznesową albo kapitałową" - powiedział prezes Jurasz. "Gdyby zapotrzebowanie na kapitał było duże, emisja akcji jest jednym z wariantów finansowania większego projektu" - dodał. Jurasz powiedział PAP, że spółka mogłaby przejąć podmiot o obrotach rzędu 10-20 mln zł. Poinformował, że zarząd Zetkamy nie zdecydował jeszcze jaka będzie rekomendacja co do przeznaczenia ubiegłorocznego zysku. "Będziemy jeszcze rozmawiać z radą nadzorczą. Na ten moment decyzji nie ma, ale nie wykluczałbym możliwości rekomendacji wypłaty dywidendy z zysku za 2010 rok" - powiedział PAP Jurasz. "Na pewno chciałbym, by była dywidenda z zysku za 2011 rok, przy założeniu, że sytuacja będzie taka jak obecnie, zrealizujemy prognozy i nie będzie większego projektu akwizycyjnego" - dodał. W 2010 roku Zetkama wypracowała 5,5 mln zł zysku netto, 17,2 mln zł EBITDA, 10,3 mln zł zysku operacyjnego przy przychodach na poziomie 196,4 mln zł. W 2009 roku spółka miała 3,88 mln zł zysku netto, 16,2 mln zł EBITDA, 10,4 mln zł EBIT i 194,2 mln zł przychodów (wyniki za 2009 r. skorygowane o zdarzenie jednorazowe - przyp. PAP). Sprzedaż grupy z wyłączeniem Węgierskiej Górki wyniosła w 2010 r. 180,15 mln zł wobec 153,6 mln zł rok wcześniej. W połowie marca Zetkama opublikowała prognozę na ten rok. Grupa zakłada wypracowanie 10,55 mln zł zysku netto, 23,03 mln zł EBITDA przy przychodach na poziomie 213,77 mln zł. Spółka zakłada, że sprzedaż armatury w Polsce wzrośnie w tym roku o ok. 14 proc. rdr, a sprzedaż odlewów o ok. 29 proc. Na rynkach eksportowych spółka prognozuje 21 proc. wzrost sprzedaży armatury i 18 proc. wzrost sprzedaży odlewów. W segmencie elementów złącznych prognozowany jest wzrost sprzedaży o 22 proc. do 93,6 mln zł. W I kwartale pozyskano zamówienia na 38 mln zł (wzrost o 111 proc. rdr). Sprzedaż elementów dla motoryzacji ma wzrosnąć o ponad 36 proc. rdr do ok. 30 mln zł, 71 proc. stanowić ma eksport. "Po I kwartale nie widzę zagrożeń dla realizacji prognozy. Nie mamy jeszcze dokładnych wyników, ale I kwartał na poziomie sprzedaży jest wykonany, a nawet przekroczony. Ta sytuacja powinna się utrzymywać" - powiedział prezes Jurasz. Poinformował, że w grupie prowadzone są działania optymalizacyjne, które zmierzają do poprawy efektywności, obniżenia kosztów, co też będzie miało przełożenie na wyniki. W skład grupy wchodzi Zetkama - producent armatury przemysłowej i odlewów żeliwnych, Śrubena Unia - producent elementów złącznych i MCS - producent elementów dla motoryzacji. Eksport w grupie stanowił w 2010 roku 63 proc. obrotów. (PAP) pel/ ana/ gpwinfostrefa.pl/palio/html.ru...
|
|
Temat:
IMPEXMET
a skąd to wiesz, że impex szybko przerzuca ceny na odbiorców?
|
|
Temat:
IMPEXMET
ktoś łyknął, ktoś sprzedał co to za różnica. Ważne jest, że trend na spółce jest jednostajny, jak na razie.
|
|
Temat:
LESS
ooo i to jest dobra puenta.
|
|
Temat:
LESS
Nie ma powodu do niepokoju. Nie patrz się wahania cenowe tylko patrz na perspektywy firmy. Jeśli masz znajomych pracujących w firmach motoryzacyjnych to się popytaj, jak się kręci interes. Powiem krótko bardzo dobrze, chociaż są czasami odstępstwa od normy. Groclin ma mnóstwo mocy do zagospodarowania, więc nadzieja na poprawę wyników jest spora. Co rozumiesz przez idealny, bo dla mnie idealnym momentem na wejście w spółkę wówczas gdy jej nikt nie kupuje mimo drzemiącej w niej wartości. Sam sobie odpowiedz na to pytanie i nie licz, że ktoś Ci gotowy przepis na sukces.
|
|
Temat:
LESS
Nic się nie stało normalne ruchy, raz rośnie później spada, bądź na odwrót. Nie ma czym się przejmować.
|
|
Temat:
MANGATA
po wpisach na tym wątku można sądzić, że jest to jedna z najbardziej zapomnianych firm na rynku, a szkoda bo biznes idzie im coraz lepiej o czym świadczy dzisiejszy komunikat. Grupa kapitałowa Zetkama prognozuje, że w 2011 roku jej skonsolidowany zysk netto wzrośnie do 10,5 mln zł, EBITDA zwiększy się do 23 mln zł, a przychody do 214 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie. Prognozy zostały sporządzone przy założeniu, że średni kurs EUR/PLN wyniesie 3,90, a ceny surowców i materiałów do produkcji będą na poziomie IV kwartału 2010. W 2010 roku grupa Zetkamy miała 5,5 mln zł zysku netto, 10,3 mln zł zysku operacyjnego, 17 mln EBITDA i 197 mln zł przychodów. hutnictwo.wnp.pl/zetkama-progn...
|
|
|
|
Pisząc rozwój miałem na myśli wartość dodaną do już istniejącego biznesu, która więcej wnosi niż stagnacja i mrożenie gotówki. Jeśli w Polsce nie ma już miejsca na to miejsca może powinni się rozglądnąć na innych rynkach.
|
|
no i tym sposobem wiemy dlaczego kurs Impexmatalu tak się zachowuje względem Boryszewa. Boryszew się rozwija, a ten jakby pozostał w stagnacji. Zawsze tak było, że najlepiej dawały zarobić spółki, które stale się rozwijały. Jak zmienią kierunek i zostanie to poparte działaniami rzeczywistymi, a nie mglistymi, to kurs poszybuje tylko niech się pośpieszą, bo hossa nie będzie wieczna.
|
|
Temat:
LESS
odnośnie tych kontraktów, to z tego co pamiętam mogą być w tym roku, a że rok się jeszcze nie skończył, więc należy cicho siedzieć. Po tak dużych wzrostach musiały przyjść spadki i to właśnie teraz mamy. Mnie cieszy, jak na razie kurs euro i nowe kontrakty, a martwi to co się stało w Japonii i w krajach arabskich.
|
|
nigdzie nie ma informacji o rolowaniu tych 30 mln. Natomiast z 70 mln w przed ostatnim raporcie zrobiło się 110 mln.
|
|
doncarlos napisał(a):Cytat: Jak na razie Boryszew króluje i dalej jest mocno rozwijany kosztem Impexmetalu, gotówkę wysysa jak tylko może. Z tym wysysaniem gotówki z impexmetalu to jest jeden wielki mit, na dodatek nie do końca prawda.. a w zasadzie bzdura imo.. Jedyne co wyciągnął boryszew z impexmetalu to nieszczęsne obligacje, które objął impexmetal (110 mln zł) ale to jest DŁUG boryszewa wobec impexmetalu, tzn na razie impexmetal roluje te obligacje quasi w nieskończoność, ale kiedyś w końcu boryszew będzie musiał je wykupić i kasa trafi z powrotem do impexmetalu. Poza tym boryszew nie wyciągał żadnej kasy z impexmetalu, jeżeli zechce to może uchwalić na ZWA wypłatę dywidendy. Jeżeli już mówimy o kasie z ipx to prosta możliwość jaką ma boryszew żeby "zarobić" to wyżej wspomniana wypłata dywidendy lub sprzedaż akcji impexmetalu. Karkosik teoretycznie już sprzedał/przeparkował? 15% akcji impexmetalu - wcześniej miał prawie 66% teraz oficjalnie 51%.. ale to nie jest żadne wysysanie kasy ze spółki.. spółka ma się dobrze, tylko kurs na razie tego w pełni nie odzwierciedla.. odnośnie obligacji to wcześniej były na kwotę 70 mln, a ostatnio na 110 mln. Tym samym plany Boryszewa są finansowane kasą z Impexmetalu. Pytanie jest komu to więcej przynosi korzyści. ....a że spółka jest tania to inna inszość
|
|
pesymistyczny scenariuszu powinien zawierać to, że Hutmen dalej nie osiągnie zysku, a może być to wielce prawdopodobne przy tych cenach miedzi.
Odnośnie podania prognozy przez Impexmetal może jest to spowodowane sprawdzaniem cierpliwości akcjonariatu. Jak na razie Boryszew króluje i dalej jest mocno rozwijany kosztem Impexmetalu, gotówkę wysysa jak tylko może. Co do wizji jakie są roztaczane od dłuższego czasu, to zalecałbym dużo ostrożność. Wspomnę tylko o wizji z Hutmenem, którymi karmią akcjonariat od kilku dobrych lat, a jak na razie nic z tego nie wyszło.
Reasumując Impexmetal to dojna krowa dla imperialnych planów Boryszewa (Karkosika)
|
|
Temat:
LESS
Myślę, że najlepiej to wytłumaczy Drzymała.
Pozdrawiam
|
|
Firmy takie jak BMW i Mercedes będą miały rekordowe zyski a jedynymi ograniczeniami w tym roku będą mały moce produkcyjne, a nie brak popytu na auta. W tej chwili oba te koncerny mają rekordowe zamówienia. www.autonewseurope.com/apps/pb...
|
|
Chyba coś się zaczyna dziać w tym Impexmetalowym imperium. Andrzej Łatka, prezes Baterpolu: Rynek wyraźnie się ożywił wnp.pl (Renata Dudała) - 03-02-2011 10:37 Cytat:"-Pierwszego stycznia tego roku przekształciliśmy się w spółkę akcyjną z planem wejścia na giełdę papierów wartościowych. Debiut byłby możliwy jeszcze w tym roku. Są dwa powody, dla których nie będzie fuzji Baterpolu i Orła Białego. Po pierwsze wynika to z decyzji UOKiK. Po drugie zmienił się właściciel większościowy Orła Białego. Trudno zatem przewidzieć jakie będzie mieć plany nowy właściciel, reprezentujący kapitał chiński. Moim zdaniem raczej nie należy się spodziewać fuzji. Poza tym, nawet gdyby UOKiK zmienił decyzję na korzyść Orła Białego, pozostaje kwestia ceny za naszą firmę. Przypomnę, że cena - około 112 mln złotych - ustalona została w czasie dekoniunktury na rynku. Obecnie jest zdecydowanie lepiej, mamy bardzo dobre wyniki. To oznacza, że cena musiałaby być zdecydowanie większa. Trudno przewidzieć, czy nowy właściciel Orla Białego zaakceptowałby wyższą cenę." hutnictwo.wnp.pl/andrzej-latka...
|
|
sigo - GCN 7 HTM 3
|
|
dla potwierdzenie tego, że w branży motoryzacyjnej dobrze się dzieje jest poniższy artykuł Cytat:Azja winduje popyt na auta Danuta Walewska 28-01-2011, ostatnia aktualizacja 28-01-2011 20:17
W ostatnich dniach Volkswagen został zmuszony do zatrzymania produkcji, gdyż producenci części przestali nadążać z dostawami źródło: Bloomberg źródło: Rzeczpospolita
Najwięksi producenci samochodów w Niemczech rezygnują z trzeciej zmiany i nie są w stanie nadążyć za wzrostem popytu na auta. Powodem są niewystarczające dostawy komponentów.
Volkswagen jest zmuszony do wstrzymania produkcji 31 stycznia w swojej fabryce w Wolfsburgu, bo brakuje mu silników i innych części. W podobnej sytuacji są BMW, Porsche i Mercedes-Benz. Prezes Daimlera Dieter Zetsche powiedział, że w tej chwili sytuacja przypomina bitwę i to na wielu frontach jednocześnie. Brakuje i skomplikowanych układów, i prostych części mechanicznych.
Jak powiedział Lars Holmqvist, przewodniczący europejskiej organizacji dostawców komponentów dla motoryzacji Clepa, najbardziej brakuje systemów elektrycznych i elektroniki. – To już naprawdę poważny problem. Sytuacja pogarsza się z dnia na dzień – dodaje.
Główny powód to stale rosnący popyt na produkowane w Niemczech auta w Chinach i Stanach Zjednoczonych.
Na tym wzroście korzystają producenci części i komponentów w Polsce. W pierwszych dziesięciu miesiącach 2010 roku eksport segmentu zwiększył się w porównaniu z rokiem 2009 o jedną piątą. – W roku 2011 planujemy zwiększenie produkcji o ponad 30-proc. – zapowiada prezes FA Krosno Leszek Waliszewski. Ruszyły także inwestycje. Kirchoff Polska, która w ubiegłym roku zwiększyła wartość produkcji o 15 proc., a na ten rok planuje wzrost 20-procentowy, buduje halę produkcyjną w Mielcu. – W branży znowu rośnie zatrudnienie – mówi Rafał Orłowski z firmy doradczej AutomotiveSuppliers.pl.
Producenci zasypywani są zamówieniami na części i komponenty, zwłaszcza dla aut segmentu premium, które teraz mają na globalnym rynku szczególnie duże powodzenie. – Zdarza się, że zaczyna brakować nam stali – przyznaje Roman Dziuba, dyrektor generalny polskiej spółki koncernu GKN Driveline, produkującej półosie i przeguby m.in. dla audi Q&, porsche i volkswagena touarega. Niemieckie oddziały tej firmy zatrudniają dodatkowych pracowników.
Jak wynika z raportu Fitch Ratings i brytyjskiego banku inwestycyjnego HSBC, ta sytuacja w najbliższym czasie nie ulegnie zmianie. Wprawdzie rynek europejski nadal będzie rósł niemrawo, ale popyt w Chinach i USA z nawiązką wynagrodzi producentom słabszą sprzedaż na kontynencie. Zdaniem analityków Fitcha wyraźny wzrost popytu będzie odnotowany także w Indiach. Rynek będzie wspierany sytuacją na rynkach kredytów konsumpcyjnych przede wszystkim w krajach rozwijających się, ale i w USA.
Zagrożeniem mogą okazać się rosnące ceny surowców. Coraz droższa ropa naftowa skłoni producentów do poszukiwania bardziej ekonomicznych silników. Rzeczpospolita
www.rp.pl/artykul/9211,601617_...
|
|
Temat:
IMPEXMET
Co do samych obrotów też mam pewne obawy, że to tylko dystrybucja. Zwyczaju nie komentuje bieżących sytuacji, bo kilka ruchów i może być inaczej.
|
|
Temat:
IMPEXMET
Myślę chłopaki, że wasz podstawowy problem jest taki, że każdy z was ma inną strategie i stąd ciężko pomiędzy wami dojść do porozumienia.
Doncarlos to nie powód do obrażania się a tak poważnie fajnie się Ciebie czyta choć zaznaczę, że czasami się z Tobą nie zgadzam.
|
|
Temat:
IMPEXMET
"Miliardowe inwestycje Impexmetalu Adam Roguski,BAD 19-01-2011, ostatnia aktualizacja 19-01-2011 04:07 Firma z portfela Romana Karkosika zamierza wydać prawie 1 mld zł na wieżowiec w stolicy i walcownię w Koninie Zgodnie z prognozami firma zwiększyła znacząco w ubiegłym roku zyski. Teraz planuje duże inwestycje. źródło: Rzeczpospolita Zgodnie z prognozami firma zwiększyła znacząco w ubiegłym roku zyski. Teraz planuje duże inwestycje. Do Romana Karkosika należy większość akcji Impexmetalu autor: Małgorzata Pstrągowska źródło: Fotorzepa Do Romana Karkosika należy większość akcji Impexmetalu +zobacz więcej Zarząd Impexmetalu rozważa rozwój organiczny lub przejęcia – rada nadzorcza powinna podjąć w tej sprawie decyzję do końca I kwartału. – W grę wchodzi budowa nowego zakładu walcowniczego – mówi Piotr Szeliga, prezes Impexmetalu. – W wersji maksymalnej, której jestem zwolennikiem, pozwoliłby on na podwojenie mocy produkcyjnych z obecnych 80 – 85 tys. ton rocznie. Szacowany koszt to 500 mln zł, liczymy jednak na pozyskanie finansowania unijnego na poziomie ok. 25 proc. inwestycji, głównie ze względu na zastosowane nowe technologie. Bieżąca sytuacja grupy zdecydowanie uprawnia do korzystania z kredytów – dodaje. Czas od podjęcia decyzji o budowie do rozpoczęcia produkcji należy szacować na trzy – cztery lata. Zwrot to kwestia kolejnych trzech – czterech lat, czyli szybko jak na inwestycję w branży metalowej. A jeśli rada uzna za korzystniejsze przejęcia? – Rozwój nastąpiłby w segmencie odlewniczym lub wyrobów wyciskanych. Widzimy dwa duże zagraniczne podmioty, które potencjalnie spełniają nasze oczekiwania – mówi Szeliga." www.rp.pl/artykul/9211,596278-...
|
|
Temat:
IMPEXMET
odnośnie Baterpolu
grudzień 2010
Uprzejmie zawiadamiamy, że z dniem 31.12.2010r. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością pod firmą "BATERPOL" z siedzibą w Katowicach przy ul. Obrońców Westerplatte 108, 40-335 Katowice, wpisana pod numerem 0000040557 do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, oznaczona numerami NIP 627-12-67-706 i REGON 273161177
przekształciła się w
Spółkę Akcyjną pod firmą BATERPOL z siedzibą w Katowicach przy ul. Obrońców Westerplatte 108, 40-335 Katowice, wpisaną pod numerem 0000373339 do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, oznaczona numerami NIP 627-12-67-706 i REGON 273161177, kapitał zakładowy: 29 976 500 PLN, kapitał wpłacony 29 976 500 PLN.
Przekształcenie nastąpiło na zasadzie art. 551§ 1 i art. 577 Kodeksu spółek handlowych, ze skutkami przewidzianymi w szczególności w art. 553 § 1 Kodeksu spółek handlowych - zgodnie z którym spółce przekształconej - a więc spółce BATERPOL S.A. przysługują wszystkie prawa i obowiązki spółki przekształcanej - to jest spółki "Baterpol" Sp. z o.o.
|
|
Temat:
IMPEXMET
www.skyscrapercity.com/showthr..."Eksperci podkreślili, że na dobre perspektywy mogą liczyć właściciele działek budowlanych. - Ceny ofertowe z czwartego kwartału 2010 r. są w przypadku Warszawy zbliżone do tych z 2008 r., czyli najwyższego odnotowanego poziomu, a ceny w pozostałych miastach są wyższe od kilku do kilkudziesięciu procent (we Wrocławiu 14 proc., a w Gdańsku 32 proc.). W ciągu ostatnich 12 miesięcy Kraków, Wrocław i Gdańsk odnotowały wzrosty średnich cen ofertowych na poziomie 22-23 proc. co oznacza od 60 do 70 zł więcej na każdym metrze kwadratowym. W Warszawie cena wzrosła o 13 proc., co przekłada się na podwyżkę rzędu 100 zł - wyliczono. - W 2011 r. w większości miast można prognozować dalszy wzrost cen działek, nawet o 10 proc. Jednak warunkiem jest utrzymanie sytuacji gospodarczej nie gorszej niż w 2010 r. Argumentem przemawiającym za trendem wzrostowym cen jest również to, że w Polsce większość zasobów mieszkaniowych powstaje w ramach indywidualnych inwestycji - podsumowano. " budownictwo.wnp.pl/coraz-wyzsz...K. Kirejczyk, Reas: rynek mieszkaniowy może wrócić do skali z czasów boomu wnp.pl (Tomasz Elżbieciak) - 29-12-2010 12:10 Jestem sobie w stanie wyobrazić, że rynek wróci do skali z czasów boomu w ciągu dwóch lat, jeśli gospodarka będzie się nadal płynnie rozwijać. Liczba transakcji może być podobna jak wówczas, jednak - w przeciwieństwie do tamtego okresu - podaż będzie mogła nadążyć za popytem - powiedział portalowi wnp.pl prezes firmy doradczej Reas, Kazimierz Kirejczyk. budownictwo.wnp.pl/k-kirejczyk...
|
|
W obecnej fazie będą rosły spółki, które przynoszą zyski, rozwijają się, nie stoją w miejscu. Nie muszą być to koniecznie firmy, które przez cały ten okres są zyskowne. Faza ta prawdopodobnie będzie trwała około dwóch lat i w tym okresie wiele spółek przejdzie restrukturyzacje, jak w waszym przypadku niektóre rodzynki z portfela kamikadze (najbardziej urosną na tle rynku). W ostatniej fazie będą rosły wszystkie spółki ale najmocniej te, które wcześniej sobie nie radziły tzw spółki śmieciowe z racji tego, że ostatnia faza jest oderwana od fundamentów.
|
|
Temat:
IMPEXMET
Źle mnie zrozumiałeś. Napisałem, że akcji pozostają w tych samych rękach tylko przerzuca z wora do wora.
|
|
Temat:
IMPEXMET
Przed końcem roku będą się działy różne cuda na Romkowych akcjach, więc znając życie gdzieś to po upychał, zresztą jak zawsze. W rynek na pewno nie puścił obroty były za małe, aby przyjąć 21 mln akcji.
|
|
Temat:
LESS
Będzie walne odnośnie Ośrodka Sportowego w Grodzisku a tutaj link do projektów www.gpwinfostrefa.pl/palio/htm...[moderator: to jest link do raportu bieżącego, a projekty uchwał są dopiero załącznikiem do tego raportu...; dodatkowo proszę wklejając link wpisywać fragment treści z dokumentu źródłowego, inaczej gołe linki będa kasowane]
|
|
Temat:
LESS
skąd spadek przychodów to w raporcie jest to dobrze wyjaśnione. W tamtym roku robili jeszcze zamówienia dla Volvo, ale po przejęciu przez chińczyków, Volvo zrezygnowało z ich usług.
|
|
Temat:
BORYSZEW
doncarlos napisał(a):Ciekawostka zza zachodniej granicy - nie dotyczy bezpośrednio Boryszewa, ale pokazuje co się dzieje obecnie w branży samochodowej i częściowo automotive.. "VW, Audi, Opel nie nadążają z produkcją aut"www.bild.de/BILD/politik/wirts...Jak ktoś nie zna niemieckiego, to tak ogólnie - Kupcy nowych niemieckich aut muszą czekać na nowe auta tak długo, jak nigdy dotąd. Rzecznik prasowy Audi określa poziom zamówień na najwyższym poziomie w historii. Czas oczekiwania na nowe auta, w zależności od modelu waha się od 2 do 5 miesięcy.. Poza dużym popytem powodem opóźnień są też firmy dostarczające części do produkcji, które od miesięcy pracują na najwyższych mocach produkcyjnych.. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest upadek wielu producentów części w Europie. Duży popyt na auta europejskie wyższej klasy pojawił się z Azji i z USA. Pod koniec tego roku i w następnym roku ma wejść do produkcji mnóstwo nowych auto, a do tego przewiduje się, że rynek europejski zacznie rosnąć a nie spadać. Nie wiadomo jeszcze co będzie się działo na rynku chińskim, gdyż w tym roku kończą się tam ulgi na zakup nowych aut. Ogólnie przyszły rok powinien być lepszy niż obecny.
|
|
Temat:
LESS
do 15 października przyjmowali oferty na wdrożenie tego procesu. Do końca roku mają przeszkolić 40 osób z wyższego szczebla zarządzania i w następnym roku osoby z niższego szczebla. Środki z Unii są już przewidziane na te projekty.
|
|
Temat:
IMPEXMET
rosnące ceny miedźi akurat są na in-minus ze względu na substytucyjność niektórych produktów, no chyba że przewidzieli wzrost ceny tego metalu i pozabezpieczali na niższych poziomach. Cena dolara również ma wpływ na opłacalność produkcji i to się tyczy wszystkich metali.
|
|
Temat:
IMPEXMET
sigo napisał(a):koszyk napisał(a):Dlaczego uważasz, że to sygnały sprzedaży?
Akcje sprzedaje się z różnych powodów. Najczęstszym jest prozaiczna chęć (potrzeba) posiadania keszu.
Nabywa tylko w jednym - chęci sprzedania drożej.
Jeżeli poszły w pakietach, a nie w rynek, to dobrze. Oficjalnie i z komunikatami. Zero wniosków do wyciągnięcia, a jeżeli już na siłę, to dobrze, a nie źle dla kursu. Przemko napisał, że zrobi większe zakupy, jak się pojawią dwa wiarygodne sygnały sprzedaży. Dla mnie wiarygodnymi sygnałami do zakupów były komunikaty, które przytoczyłem wcześniej. W tej chwili trwa uporczywe duszenie kursu i dławienie jakiegokolwiek popytu wg mnie wyciskanie cytryny. Następnym etapem, który prawdopodobnie zobaczymy będą komunikaty odwrotne do tych wcześniejszych wraz pozytywnymi newsami ze spółki. Jak będzie czas pokaże. Moje przewidywania również się sprawdziły. Dzisiaj się posypały infa oprócz tego co podał doncarlos jeszcze mamy info odnośnie ogłoszenia walnego na 15 listopada gpwinfostrefa.pl/palio/html.ru...oraz projekty, które będą rozpatrywane na walnym gpwinfostrefa.pl/palio/html.ru...należy jeszcze pamiętać, że do 28 października jest czas zgłaszania innych projektów
|
|
Temat:
IMPEXMET
długo tak już nie będą wstanie utrzymać kursu, ale i tak większość wycisną jak cytryny, zresztą zwątpienie we wzrosty narasta widać po postach na forach.
|
|
Temat:
HUTMEN
|
|
Temat:
IMPEXMET
|
|
Temat:
BORYSZEW
doncarlos napisał(a):Fundamentalnie tym razem boryszew rosnie "swoja" wartoscia.. w hossie 2005-2007 szczyt notowan wypadl niewiele wyzej, ale 70% wartosci rynkowej stanowil pakiet impexmetalu.. teraz wartosc impexmetalu w MV jest 30%.. wniosek dalszy uzasadniony fundamentami wzrost wymaga wzrostu MV tego aktywa.. a dla Impexmetalu będzie potrzebny wzrost aktywa w postaci Hutmenu ;)
|
|
Temat:
IMPEXMET
koszyk napisał(a):Dlaczego uważasz, że to sygnały sprzedaży?
Akcje sprzedaje się z różnych powodów. Najczęstszym jest prozaiczna chęć (potrzeba) posiadania keszu.
Nabywa tylko w jednym - chęci sprzedania drożej.
Jeżeli poszły w pakietach, a nie w rynek, to dobrze. Oficjalnie i z komunikatami. Zero wniosków do wyciągnięcia, a jeżeli już na siłę, to dobrze, a nie źle dla kursu. Przemko napisał, że zrobi większe zakupy, jak się pojawią dwa wiarygodne sygnały sprzedaży. Dla mnie wiarygodnymi sygnałami do zakupów były komunikaty, które przytoczyłem wcześniej. W tej chwili trwa uporczywe duszenie kursu i dławienie jakiegokolwiek popytu wg mnie wyciskanie cytryny. Następnym etapem, który prawdopodobnie zobaczymy będą komunikaty odwrotne do tych wcześniejszych wraz pozytywnymi newsami ze spółki. Jak będzie czas pokaże.
|
|
Temat:
IMPEXMET
|
|
Temat:
IMPEXMET
Tak woli sprostowania nie o takie komunikaty ze spółki mi chodziło.
Ciśnienie w rurach jest tylko kiedy zostanie odkręcony zawór?
|
|
Temat:
IMPEXMET
Do tej układanki brakuje mi jeszcze komunikatów od głównego akcjonariusza i ze spółki. Jak się takowe pojawią, to....
|
|
Temat:
ROPCZYCE
Mnie zastanawiają dwie sprawy: - dlaczego wiadomość o walnym została podana przed wynikami - wyniki netto wygląda mi na sztucznie obniżony w II kwartale. Daje to dużo do myślenia. Pozdrawiam
|
|
Spin napisał(a):Wartość mojego portfela w porównaniu z Waszymi pewnie jest śmiesznie niski no ale od takiego muszę zacząć :) Dlatego myślałem, czy by nie sprzedać jak troche podskoczą akcje i po korekcie jeszcze raz kupić, a nawet trochę więcej. Dopiero się uczę, czytam teorie no ale zanim poznam jak to wszystko działa to zadam Wam pewnie jeszcze 1000 pytań i minie kilka lat Zarabiają najwięcej Ci co są wstanie opanować własne emocje. Taurus się pewnie ze mną z tym zgodzi. Pozdrawiam i życzę sukcesów na giełdzie.
|
|
konris napisał(a):Pozwolisz, że przekleję to na inne forum? to są ogólne dostępne artykuły. Pierwszy pochodzi z WNP drugi z Gazety Pomorskiej.
|
|
Taurus80 napisał(a):konris napisał(a):Spytam więc: - jakie są wg Ciebie negatywne przesłanki fundamentalne? No wlasnie ciezko mi jest jakies zauwazyc :) jednak wolalbym podyskutowac troche na temat fundamentalny :) moze i minusy by sie znalazly samemu latwo jest przeoczyc wiele rzeczy szczegolnie jak sie ma zajeta pozycje, wtedy jeszcze trudniej doszukac sie minusow :) Wszyscy wszedzie mysla tylko o emisji a mnie ona juz dawno znudzila :) akcje bralem jeszcze jak nie bylo wiadomo o emisji nawet malo kto marzyl o tym :) a mi sie udalo zainwestowac w spolke z marzeniem o nowej emisji i sie bardzo szybko doczekalem. Teraz juz jest koniec i trzeba szukac nastepnego punktu zaczepnego pod dalsze wzrosty. Wiec jak ktos ma jakies pomysly co do ewentualnych mozliwosci rozwoju firmy z checia poslucham i podyskutuje, bardzo chetnie moge tez pogadac na temat nowej strategi i naszych oczekiwan wzgledem jej :) Oczywiscie jezeli ktokolwiek mysli w tak dalekiej perspektywie a co do twojej prognozy bardzo bym chcial aby sie ziscila jak najszybciej :) od nadmiaru pieniedzy nigdy glowa nie boli Dobre perspektywy rynku metali nieżelaznych wnp.pl (Renata Dudała) - 11-03-2010 10:02 Przemysł metali nieżelaznych ma ogólnie dobre wyniki ekonomiczne i dobre perspektywy dalszego rozwoju w odniesieniu do poszczególnych branż z tym, że w zakresie przetwórstwa miedzi potrzebne jest podjęcie działań restrukturyzacyjnych w większej skali - mówi dla portalu wnp.pl Zbigniew Śmieszek, dyrektor Instytutu Metali Nieżelaznych. Jak ocenia Pan kondycję sektora metali nieżelaznych? - Sektor metali nieżelaznych w zakresie hutnictwa miedzi, cynku i ołowiu jest w pełni konkurencyjny na rynku krajowym i zagranicznym. Decyduje o tym kilka czynników m.in. krajowe źródła surowców miedzi, a także cynku w odniesieniu do ZGH Bolesław oraz ołowiu. W przypadku HC Miasteczko Śląskie atutem jest wykorzystanie do produkcji cynku tańszych surowców tlenkowych. Na korzyść działa średnioeuropejski poziom technologiczny i techniczny instalacji wytwórczych, wysoka jakość produkowanych metali, wieloletnie doświadczenie w handlu metalami poprzez Londyńską Giełdę Metali oraz utrzymujące się wysokie ceny metali na rynkach światowych. W dobrej sytuacji znajdują się zakłady przerobu surowców wtórnych cynku takie jak Bolesław Recycling specjalizujący się w przerobie pyłów stalowniczych do produkcji tlenku cynku stosowanego do produkcji cynku metalicznego w procesie ISP w HC Miasteczko Śląskie oraz w procesie elektrolizy w ZGH Bolesław SA. Podobnie dochodowy jest przerób złomu akumulatorowego ołowiu stosowany w Orzeł Biały SA. i Baterpol SA. W przypadku produkcji walcówki HM Cedynia o/KGHM PM skutecznie konkuruje na rynku krajowym i zagranicznym ze względu na wysoką jakość, duże zdolności produkcyjne i terminowość dostaw. Jak ocenia Pan sytuację w zakresie głębszego przetwórstwa miedzi? - Niewątpliwie jest bardziej skomplikowana. Po 2008 roku nastąpiła w świecie pewna stagnacja w produkcji i zużyciu wyrobów z miedzi i stopów. Poziom nakładów inwestycyjnych w przetwórstwie miedzi od wielu lat jest dramatycznie niski, stąd stosowane urządzenia są niskowydajne i przestarzałe. Polski przemysł przetwórstwa miedzi wymaga nakładów rzędu setek milionów złotych, a warunki makroekonomiczne i silna konkurencja europejska nie sprzyjają inwestowaniu w masową produkcję półwyrobów. Istnieje możliwość utrzymania i rozwoju niektórych segmentów przetwórstwa miedzi, konieczne jest jednak odpowiednie doinwestowanie. Co z przetwórstwem aluminium? - Przetwórstwo aluminium w wielu segmentach produkcji jest w pełni konkurencyjne na rynku krajowym i zagranicznym. Przetrwało kryzys i co warto podkreślić - nie zmniejszyła się produkcja wyrobów walcowanych. Nastąpił rozwój produkcji wyrobów wyciskanych. Należy podkreślić, że przetwórstwo aluminium w latach ostatnich wykazało największą dynamikę rozwoju, wyrazem czego jest realizacja szeregu przedsięwzięć inwestycyjnych. Przetwórstwo to wykazuje też duże zdolności innowacyjne, wyrazem czego jest wprowadzenie nowych technologii i produktów w Hucie Aluminium Konin Impexmetal, ZML Kęty, a także wielu mniejszych przedsiębiorstwach takich jak np. Spółki Eurometal i Ekoświat. Przemysł metali nieżelaznych ma ogólnie dobre wyniki ekonomiczne i dobre perspektywy dalszego rozwoju w odniesieniu do poszczególnych branż z tym, że w zakresie przetwórstwa miedzi potrzebne jest podjęcie działań restrukturyzacyjnych w większej skali. Toruń. 5,2 tys. miejsc pracy może powstać na terenach Elany Potężne tereny Elany znów ożyją. Przemysł zejdzie jednak na dalszy plan. Zakład chce utworzyć park technologiczny oraz centrum logistyczne, gdzie powstaną nowe miejsca pracy. - Dawne budynki przemysłowe zastąpią biurowce oraz magazyny - mówi Mateusz Kurzawski, dyrektor rozwoju ds. Elany Wizja rozwoju prawie 154-hektarowego kompleksu terenów, którą wczoraj przedstawiło szefostwo toruńskiej fabryki, sięga 2017 r. Wówczas ma się zakończyć piąty etap budowy parku technologicznego - Biznes Park Elana. Powstanie on na wysokości ul. Bukowej i zajmie ok. 18 ha. - To będzie platforma regionalnego rozwoju gospodarczego, gdzie nauka zetknie się z ekonomią - mówi Mateusz Kurzawski, dyrektor ds. rozwoju Elany. - Obejmie on m.in. tereny inwestycyjne, budynki biurowe oraz przemysłowe i magazyny. Park dla biznesu Pierwszy etap tworzenia parku zakończy się w 2012 r. Firmy stawiające np. na innowacyjne technologie oraz wydziały techniczne wyższych uczelni skorzystają wówczas z dwóch nowych obiektów - biurowego i usługowego. W ciągu dwóch lat w północnej części terenów zakładu mają ruszyć pierwsze przeładunki towarów w centrum usług logistycznych. Są tam trzy bocznice kolejowe, które umożliwią przeniesienie kontenerów z pociągów na ciężarówki, a także potężne zbiorniki, które pomieszczą 15 tys. m sześc. paliwa. Firma jest już po wstępnych rozmowach z firmami z naszego regionu. - Wykazały one zainteresowanie naszym przedsięwzięciem - przyznaje Piotr Wiśniewski, dyrektor zarządzający Elany. - Jeszcze do niedawna byliśmy największym eksporterem i importerem w Toruniu. Mamy własną kolej i pracowników. Zamierzamy się podzielić naszymi umiejętnościami. Autem, jak podkreśla Wiśniewski, jest dogodne położenie Torunia - na przecięciu szlaków drogowych (autostrady A1 i krajowa "dziesiątka”) oraz linii kolejowych. Firma chce zdobyć unijne fundusze m.in. z programu operacyjnego Innowacyjna Gospodarka i Regionalnego Programu Operacyjnego. - W latach 2007-2013 wydatki na rozwój transportu wyniosą 19,4 mld euro - podkreśla Wiśniewski. To na razie tylko plany Oprócz tego zakład chce pozyskać inwestorów strategicznych. Jak na razie jego planów jeszcze nie zatwierdziła rada nadzorcza Grupy Boryszew, do której należy Elana. Do końca roku szefostwo fabryki przedstawi jej konkretne projekty, a także listy intencyjne lub umowy podpisane z partnerami. Fabryka nie chce jeszcze zdradzać, jakie będą koszty tych wszystkich inwestycji. Jeśli uda się zrealizować te plany, na terenach Elany powstanie nawet 5,2 tys. nowych miejsc pracy. Teraz w zakładzie i spółkach należących do Boryszewa - Elana Energetyka, Elana PET i Torlen - jest zatrudnionych łącznie ok. tysiąca osób. Poza tym Elana dalej będzie sprzedawać swoje tereny. Wystawi na licytację kilkadziesiąt hektarów terenów. - Chcemy pozbyć się dziewięciu działek przy ul. Skłodowskiej-Curie - mówi Wiśniewski. - Będziemy szukać inwestora na potężny teren, na którym można postawić halę do 8 ha i rozpocząć dużą produkcję przemysłową. Mamy też działkę pod centrum logistyczne lub hurtownię. Mieszkania na Elanie? Jedną z działek - we wschodniej części kompleksu, przy hurtowni Makro - firma chce zainteresować deweloperów. Na 4 ha może powstać nowe osiedle mieszkaniowe z 420 lokalami. - Nie ma już u nas produkcji, która mogłaby zaszkodzić mieszkańcom - podkreśla Wiśniewski. - Po przebudowie oraz wybudowaniu dodatkowej nitki na ul. Skłodowskiej-Curie będzie można stamtąd dojechać na Starówkę zaledwie w osiem minut. Przypomnijmy: Elana pierwsze półrocze br. zakończyła zyskiem netto 11,2 mln zł. Rok temu w tym samym czasie straciła 33 mln zł. Firma chce rozwijać dotychczasową produkcję. Rozbuduje linię do wytwarzania swojego sztandarowego produktu, czyli włókien ciętych. Wciąż stara się też o utworzenie podstrefy ekonomicznej na swoich terenach. Ma to przyciągnąć m.in. zagranicznych inwestorów.
|
|
Temat:
BORYSZEW
tOfi napisał(a):Może i jakaś dywidenda się trafi z tej okazji - ja byłem grzeczny caaały rok Do zagospodarowania czekają tereny Elany, więc na dywidendy nie ma co liczyć.
|
|
Temat:
BORYSZEW
Taurus80 napisał(a):mam dwie koncepcje :) albo znow dojenie impexu albo jakis fundusz wszedl :) dowiemy sie za jakis czas przy tej ilosci stawialbym na fundusz moze jakis emerytalny oni maja mnostwo czasu i wolnej kasy ale to tylko czysta spekulacja. Roman Karkosik porządkuje rachunki Adam Roguski 30-12-2009, ostatnia aktualizacja 30-12-2009 14:45 Potężne transakcje pakietowe na akcjach Boryszewa nie przełożą się na zmiany właścicielskie Roman Karkosik, główny akcjonariusz Boryszewa autor zdjęcia: Małgorzata Pstrągowska źródło: PARKIET Roman Karkosik, główny akcjonariusz Boryszewa - Zmian w akcjonariacie nie będzie, ostatnie ruchy na akcjach związane są z porządkowaniem rachunków maklerskich pana Romana Karkosika - zapewnia osoba związana z inwestorem, właścicielem 59,5 proc. walorów Boryszewa. We wtorek w pakietówkach z rąk do rąk przeszły akcje stanowiące ponad 14,4 proc. kapitału, o wartości ponad 63,2 mln zł. Tuż przed Bożym Narodzeniem NWZA Boryszewa uchwaliło emisję 313 mln akcji serii E z prawem poboru. Każde pp będzie upoważniać zakup pięciu nowych walorów po cenie emisyjnej równej wartości nominalnej, czyli 10 gr. Bieżący kurs to 6,6 zł. Dzień ustalenia pp to 7 stycznia. Karkosik obejmie nowe walory częściowo w ramach rozliczenia pożyczki, udzielonej na spłatę przez Boryszew obligacji. parkiet.com
|
|
Temat:
BORYSZEW
sbyszek napisał(a):kiedy będą notowane PP - teraz nikt tego nie wie. Mogą być notowane jak najszybciej(myślę o styczniu), w późniejszym terminie (mam na myśli termin do roku), lub wcale (patrz przypadek FONU). Odjęcie PP i ustalenie nowego kursu odniesienia nastąpi 4 stycznia. Według moich wyliczeń gdyby to robić po dzisiejszym kursie 6.30zł, to kurs odniesienia zredukowany by został do poziomu 1,13zł,(6,30zł+5x0,10zł=6,80zł/(1szt+5szt)akcji=1,13zł a wartość PP byłaby w przedziale 5,15-5,17zł (1PP = 5ak.n.e. x (1,13zł-0.10zł) = 5x1,03=5,15zł lub 6,30-1,13=5,17zł. Nie doczytałem się w prospekcie www.ir.boryszew.com.pl/wiadomo... o możliwości składania zapisów dodatkowych jeśli nie zostaną sprzedane wszystkie akcje, to zarząd przyznana je wg. własnego uznania
|
|
Temat:
BORYSZEW
Boryszew Zarząd znalazł pieniądze na wykup obligacji Adam Roguski 19-11-2009, ostatnia aktualizacja 19-11-2009 07:25
Powoli staje się jasne, na co chemiczno-przemysłowa grupa potrzebuje pieniędzy z emisji nowych akcji. Boryszew planuje pozyskać 30 mln zł, a walne zgromadzenie akcjonariuszy w tej sprawie odbędzie się 23 listopada Małgorzata Iwanejko, prezes Boryszewa autor zdjęcia: Andrzej Cynka źródło: PARKIET Małgorzata Iwanejko, prezes Boryszewa +zobacz więcej
* Rada nadzorcza Boryszewa poparła emisję
Jak dowiedział się „Parkiet”, gros pieniędzy pójdzie na wykup obligacji wyemitowanych w 2006 roku dla sześciu instytucji. Termin wykupu papierów dłużnych o wartości 70 mln zł to 30 listopada.Zarząd Boryszewa od kilku miesięcy rozmawiał z obligatariuszami (największemu należy się 40 mln zł) o możliwości zrolowania długu, jednak okazuje się, że w trudnych czasach większość woli odzyskać gotówkę.
– Mogę tylko powiedzieć, że jesteśmy na ostatnim etapie organizowania rozliczenia tej transakcji i nie spodziewamy się żadnych kłopotów – komentuje Małgorzata Iwanejko, prezes Boryszewa.Według naszych informacji, do tej pory jeden obligatariusz zgodził się na zrolowanie długu – przysługuje mu 10 mln zł. Około 20 mln zł na wykup papierów będzie pochodzić z emisji akcji (z prawem poboru, więc pieniądze wyłoży de facto Roman Karkosik). Boryszew zebrał też pewną część pieniędzy od spółek z grupy, jak również finalizuje zaciągnięcie długoterminowego kredytu na spłatę dużej części zobowiązania.
Prezes Iwanejko podkreśla, że Boryszewowi udało się z sukcesem zakończyć negocjacje ze swoim największym pożyczkodawcą, bankiem PKO BP. Holding miał kredyty krótkoterminowe na łącznie 100 mln zł. Prawie 80 mln zł udało się zmienić na kredyty długoterminowe, płatne do 2012 roku. – Kredyt w banku Millennium na 30 mln zł pozostaje krótkoterminowy, jednak z jego uregulowaniem do 30 lipca 2010 roku nie będzie problemów. Obligacje skierowane do spółek z grupy o wartości 110 mln zł będziemy na razie rolować – mówi Iwanejko.
Prezes podkreśla, że dług netto (kredyty i oprocentowane pożyczki pomniejszone o środki pieniężne) całej grupy na koniec września 2009 r. obniżył się już do 655 mln zł wobec 911 mln zł przed rokiem i aż 1,02 mld zł na koniec I kwartału 2008 roku. Od dawna zadłużenie grupy i koszty jego obsługi postrzegane było przez inwestorów jako stwarzające ogromne ryzyko, w tym upadku.
256 mln zł
- o tyle zmniejszy się dług netto (pożyczki oprocentowane minus gotówka) grupy w ciągu roku. Na koniec września 2009 roku wynosił 655 mln zł
|
|
Temat:
AMICA
WatchDog napisał(a):Jeden lepszy kwartał to jeszcze nie rewelacja. Problemy spółki pozostają nie rozwiązane. Przegląd wskaźników: www.stockwatch.pl/gpw/amica,wy...Trzeba naprawdę mieć talent, żeby z taką marką i 1,2 mld złotych rocznych przychodów, nie zarabiać pieniędzy. Łączny zysk netto za ostatnie 3 lata to 2,5 mln zł. Lepiej jest na przepływach, ale wartość księgowa długofalowo ciągle spada. Zadłużenie spółki jest potężne: 73%, z czego 30 pproc. to kredyty, pozostałe to zobowiązania handlowe. W tym roku spółka generuje bardzo dobry cash operacyjny i pomału redukuje zadłużenie. Zobacz Henry, że przez ostatni rok akcje performowały prawie 2x lepiej niż rynek. Może dzięki temu, że widać koniec problemów, które przyklejają się do tej spółki jak liście do szyby. Sprawozdanie pełne jest niefajnych klimatów, od CIRSów, przez sprawy sądowe na kolosalne kwoty, aż po brak rezerw na opłaty środowiskowe. Aż 70 mln zł z należności jest przeterminowane, a na 39 mln zł utworzono odpisy. Ja się nie dziwię ostrożności rynku w wycenie tej spółki. No i ład korporacyjny: sprawozdanie pisze wprost, że spółkę tak naprawdę kontroluje jedna osoba. Nie obstawiałbym, że Samsung kupi całość. Za dużo niepotrzebnych kłopotów. Najwyżej aktywa produkcyjne, dla których uzasadnienie jest takie, że dla dużych i ciężkich sprzętów transport jest dużo droższy niż dla małego AGD. Które też nie jest zbyt ciekawym towarem do handlu, bo z kolei jest bardzo tanie, za to gabarytowe. Ciekawe jak wtedy z działalnością handlową. W ogóle ta fuzja otwiera duże możliwości, ale dla Samsunga. Bo dla drobnych akcjonariuszy Amiki będzie one-off'em, z którego nie wiadomo ile i kiedy dostaną. Nie mogę z Tobą zgodzić w kilku kwestiach. Z kwartału na kwartał następuje poprawa pod względem operacyjnym, jak wyniku netto. Rośnie sprzedaż na rynki zagraniczne szczególnie zachodnie. Odbudowują się rynki wschodnie. Problemy Cirsów i forwardów mają coraz to mniejszy wpływ na wyniki spółki w stosunku do pierwszego półrocza. Należności przeterminowane w stosunku to roku ubiegłego zmniejszyła się o niemal 50%. Z 39 mln zł utworzonych odpisów po przejęciu w październiku Aresa za jego długi, odpisy spadną poniżej 10 mln zł.
|
|
doncarlos napisał(a):Joker napisał(a):14 lipca ZWZ Impexmetalu a do 15. lipca wazna jest umowa z orłem białym w sprawie sprzedaży akcj baterpolu.. (112 mln zł) nie sądzę, aby się teraz dogodali
|
|
troszkę się ty zagalopowaliście i odeszliście od meritum sprawy. Nie wiem, jak się potoczą dalsze losy Boryszewa, ale jeśli uda im się okiełznać zadłużenie, a przy tym koniunktura się ruszy, to da w dłuższym terminie zarobić. Co prawda trudno będzie u powtórzyć poprzedni wyczyn, ale kto wie co Karku wymyśli. Jak na razie obserwuje i czekam na jakieś symptomy poprawy, no chyba że ktoś z was już je zauważył, to mógłby się podzielić spostrzeżeniami.
|
|
Taurus80 napisał(a):A tak od siebie dodam ze tylko debil pisze ze mozna zlotowke kupic np za 20 groszy :) i kiedys powinni sie wziasc za tych wszystkich pismakow i analitykow. Poniewaz wiekszosc ludzi nie ma pojecia o ekonomi a tym bardziej inwestycjach a anale i pismaki zrobia wszystko aby bozbawic ich pieniedzy. wszystko ma taką wartość za ile jest ktoś gotów za to zapłacić.
|
|